Beats maken; van software naar hardware

Origineel geplaatst door acoustiventure
wat bedoel je precies met xox?

Als de TR-909, TR-808, TR-707, TR-606, TR-505, TR-404 en zo verder. Dus met 16 steps en elke step stelt een kwart noot voor. (die zwarte met het stokje) Die 16 steps stellen dus 4 maten of een "beat" voor geloof ik.

Origineel geplaatst door Rubenes
Als de ( ..) TR-404 en zo verder.

8o) Dat deed je expres! Geef toe!

Re: Beats maken; van software naar hardware

Origineel geplaatst door erik_w

Ik maak op dit moment mijn beats m.b.v Cubase en Kontakt/Stylus. Ik moet te veel met de muis werken naar mijn zin. Ik wil daarom overstappen op hardware. Ik wil niet totaal overstappen maar ik wil mijn basis drums en loops (techno) met hardware gaan maken.

- Machinedrum UW; heeft eigenlijk alles wat ik nodig heb alleen de audio demo's hebben mij niet overtuigd. Het is niet echt mijn sound volgens mij.

-
Erik.

Heb net een machindrum aangeschaft en ben nu ook helemaal pro MD. Maar goed, ik zag dat je techno wilde maken, dan is MD zeeeker een goede keus. Let niet op die demo's op internet, die zijn idd erg kaal en leeg. Ik weet niet wat voor techno je maakt, maar pompende volle kicks a la Pounding Grooves ofzo zijn er onder andere goed mee te maken. Sinds ik dat ding heb klinken echt veel techno producties MD-achtig (o.a producties van Cari Lekibush en Chris Liebing).

Origineel geplaatst door Rubenes
Als de TR-909, TR-808, TR-707, TR-606, TR-505, TR-404 en zo verder. Dus met 16 steps en elke step stelt een kwart noot voor. (die zwarte met het stokje) Die 16 steps stellen dus 4 maten of een "beat" voor geloof ik.

is een 16e noot, tenminste als ie 4 tellen lang is. 16 16e noten zijn dus 1 maat.

Re: Re: Beats maken; van software naar hardware

Re: Re: Beats maken; van software naar hardware

Origineel geplaatst door andry
Heb net een machindrum aangeschaft en ben nu ook helemaal pro MD. Maar goed, ik zag dat je techno wilde maken, dan is MD zeeeker een goede keus. Let niet op die demo's op internet, die zijn idd erg kaal en leeg. Ik weet niet wat voor techno je maakt, maar pompende volle kicks a la Pounding Grooves ofzo zijn er onder andere goed mee te maken. Sinds ik dat ding heb klinken echt veel techno producties MD-achtig (o.a producties van Cari Lekibush en Chris Liebing).

Ik moet die machinedrum toch nog eens uit gaan proberen. Audio demos op internet zeggen ook niet alles inderdaad.

Maar een reden waarom ik zo'n machinedrum niet zou willen, is wat je zelf al zegt, dat alles zo MD-achtig gaat klinken. Ik wil er zelf mijn eigen geluiden in kunnen stoppen. Dat kan bij die nieuwe machinedrum weer wel maar dat is ook maar heel beperkt volgens mij. 2 MB sampling geheugen noem ik nou niet echt om over naar huis te schrijven.

Laatst heb ik trouwens een mpc1000 uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat die toch ook wel leuk is... :)

Re: Re: Re: Beats maken; van software naar hardware

Re: Re: Re: Beats maken; van software naar hardware

Origineel geplaatst door erik_w
Ik moet die machinedrum toch nog eens uit gaan proberen. Audio demos op internet zeggen ook niet alles inderdaad.

Maar een reden waarom ik zo'n machinedrum niet zou willen, is wat je zelf al zegt, dat alles zo MD-achtig gaat klinken. Ik wil er zelf mijn eigen geluiden in kunnen stoppen. Dat kan bij die nieuwe machinedrum weer wel maar dat is ook maar heel beperkt volgens mij. 2 MB sampling geheugen noem ik nou niet echt om over naar huis te schrijven.

Laatst heb ik trouwens een mpc1000 uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat die toch ook wel leuk is... :)

Tja, als je de " huppeldepup" drumcomp koopt klinkt ie daarna. Ik denk dat je met de MD de meeste mogelijkheden hebt om je eigen sound te creeeren. Als je je drums wilt samplen is de MPC okay.

voor ronde volle kicks is die MD wel geschikt hoor..t verbaasde me zelfs. je mot alleen van de ratereduce afblijven.. tering wat klinkt dat naar MD-erig
de snares vind ik tegenvallen van de MD. ze zijn veel vlakker dan bv 606,808, x0x, 404, 19019, broodjeOaap...

Al een ouwe thread, maar ik had een helder moment :)

Ik heb m'n oude Roland MC-505 als masterkeyboard aan Cubase geknupt, waardoor ik Battery via de stepsequencer van de 505 kan bedienen. Ofwel monitor uit en Battery-beatjes programmeren met de stepsequencer van de 505.

Door zelf Battery-kits samen te stellen in de standaard drumkit volgorde (chh op Fis, basdrum op c etc.) kan ik bovendien als ik helemaal geen inspiratie heb standaard patroontjes pikken uit de 505.

Tweedehands 505's kosten geen drol, is dit misschien ook nog een optie.

Origineel geplaatst door bombario
Al een ouwe thread, maar ik had een helder moment :)

Ik heb m'n oude Roland MC-505 als masterkeyboard aan Cubase geknupt, waardoor ik Battery via de stepsequencer van de 505 kan bedienen. Ofwel monitor uit en Battery-beatjes programmeren met de stepsequencer van de 505.

Door zelf Battery-kits samen te stellen in de standaard drumkit volgorde (chh op Fis, basdrum op c etc.) kan ik bovendien als ik helemaal geen inspiratie heb standaard patroontjes pikken uit de 505.

Tweedehands 505's kosten geen drol, is dit misschien ook nog een optie.

Bedankt voor het meedenken! Ik vind het een best goed idee eigenlijk! Ik ga dit zeker overwegen.

Back