overstemde geluiden DRIVES ME CRAZY!

eye-con

Ingeburgerd
Hey mensen, nogal een erg wanhopige titel ik weet t.. maar ben al een tijdje bezig met een nummer en heb een leuk synthlijntje gemaakt en bijpassende kicks... (ik heb t over hardcore hier voor alle duidelijkheid)

maar nu komt het probleem,

ik heb de synth in een oplopende lijn, daarin klinkt hij redelijk vol en zuiver. Ook als hij zijn climax bereikt zeg maar. anywayz, daarna komt de kick erin en dan lijkt het net alsof deze kick zichzelf en de synth overstemt (over zn nek laat gaan zeg ik altijd)

Ik heb een compressor over de synth lopen om deze voller te laten klinken en een compressor over de kick, zou het probleem zich daardoor voordoen? ik heb al verschillende settings geprobeerd, maar het lijkt het niet op te lossen. En nu na 3 dagen (nachten moet ik eigenlijk zeggen) ben ik ten einde raad en durf het toch maar aan om deze (misschien vraag van een leek) te posten op t forum.

Als voorbeeld heb ik een klein mp3 bestandje toegevoegd, waarop een stuk van mn track te horen is. Hij begint ergens tijdens de opbouw van de melodie en daarna bij de kick komt het probleem dus naar voren.

Ik hoop dat IEMAND mij kan helpen, want ik ben dit probleem al vaker tegengekomen en heb geen id hoe ik dit op moet lossen.

Alvast bedankt en degene met de gouden tip krijgt een biertje ;)

grtz Mark

Attachments

• demo 05 tutormode.mp3
    385,5 KB · Bekeken: 114
Als eerste: De voorbeeld mp3 was ongeveer 3 keer te hard opgenomen. Ergens halverwege het infaden ga je de grens over, en klinkt alles ineens verrot; alles gaat overstuur op een ongecontroleerde manier.
Schuif eerst alle schuiven eens tot de helft omlaag, en luister dan nog eens.
Zet gewoon je verterker wat harder als het niet hard genoeg klinkt.

Op zich klinkt overstuur wel leuk (vooral bij deze muziek), maar doe het niet over het geheel, omdat je dan de complete dynamiek dan krijtraakt.

Ten tweede: Die bassdrum volgens mij veel te licht, of te snel/hoog afgespeeld. Daardoor zit hij in hetzelfde frequentiegebied als andere geluiden, waar hij de andere geluiden stoort, en niet goed tot zijn recht komt.
Met deze bassdrum zul je ook nooit een hele hevige punch krijgen, dus voor een optimaal resultaat zou ik ook een andere (met wat meer laag er in) pakken.

Ten derde: De bassdrum staat veel te hard. Met compressie er overheen dan worden andere geluiden inderdaad weggedrukt. Op zich is dat bij dit soort muziek ook wat je wilt, want je wil niet dat het andersom gebeurt (dat je bassdrum door andere geluiden wordt weggedrukt). Alleen gebeurt het hier veel te extreem. Zet gewoon die bassdrum twee keer zo zacht en probeer het nog eens.

Die synthlijn maakt het nummer leuk, dus het is wel de moeite waard om die bassdrum te fixen.

groeten,
Wouter.

ps: aldi bier is ok. het fijnproeven van bier laat ik aan mietjes over ;)

:mega:

hey Thnx,

inderdaad staat alles te hard, ook mijn mixtafel werkt overuren, komt denk ik doordat ik nu op de koptelefoon aan het werk ben en misschien ook wat te enthousiast, dan gaat het vanzelf steeds wat harder. ;)

maar ik ga dat even proberen, kanalen terugschuiven en dan opnieuw proberen. Het melodietje maakt het volgens mij ook wel waard om het af te maken, alleen stuitte al een hele tijd op dit probleem.

zal kijken of ik vandaag (lees vannacht) nog een verbeterde versie kan posten.

Grtz mark

Back