is dit nu een matrix 12 ?????

chrish

Stamgast
vroeg mij af of dit nu een matrix 12 was is ??
nou die heeft toch 121 voices !!

Attachments

• expa_x2.jpg
    expa_x2.jpg
    115,3 KB · Bekeken: 121
Oberheim matrix 12 of niet ?

Oberheim matrix 12 of niet ?

is dit nu een matrix 12 ??? die heeft nu toch ook 12 voices ??

Attachments

• expa_x2.jpg
    expa_x2.jpg
    115,3 KB · Bekeken: 108
Hot

Hot

Op hoeveel graden is die bovenste gewassen ? Of zijn die Expanders op een gegeven echt verkleind ??

Re: Hot

Re: Hot

Origineel geplaatst door conso
Op hoeveel graden is die bovenste gewassen ? Of zijn die Expanders op een gegeven echt verkleind ??

Nee, die ligt verder weg en lijkt dus kleiner

:P

hi,

het is gewoon omdat de bovenste hoger ligt dan de andere en ook omdat de foto van vooraan is genomen.
die lijkt kleiner maar is niet zo

Re: Re: Hot

Re: Re: Hot

Maar de afstand tussen die twee Expanders lijkt me maar een paar centimeter, ze staan bijna tegen elkaar aan tenslotte? Dan kan die verkleining toch nooit zo enorm zijn...?

Ik weet wel het een en ander van perspectief en perspectivische vertekening etc. (als schilder heb ik dat zelfs tot vervelens toe naar me toe geslingerd gekregen...)

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Nee, die ligt verder weg en lijkt dus kleiner

:P

hi,

het lijkt wel dat ze tegen elkaar staan maar er zit nog ruimte tussen om beschadiging te voorkomen.
vandaar

idd, (industriele designer en grafischvormgever hier) denkt er ook zo over: beetje vreemd perspectief: dan lijkt me eerder dat de onderste hoger ligt, maar dan nog ziet t er vaag uit! echt geen verschil? of loopt dat stoepje schuin naar beneden? Ach ja: lekker belangrijk!

Oplosmiddel

Oplosmiddel

Dat lijkt me een zinnige verklaring Grooveboy, de onderste zal inderdaad zijn opgehoogd. Bij plaatsing op dezelfde hoogte lijkt het me echt onmogelijk dat vertekening zo groot zou zijn. Onbelangrijk...? Ja, voor de meesten ongetwijfeld ! Al geldt dat dan ook weer voor veel posts hier, haha !

Origineel geplaatst door Grooveboy
idd, (industriele designer en grafischvormgever hier) denkt er ook zo over: beetje vreemd perspectief: dan lijkt me eerder dat de onderste hoger ligt, maar dan nog ziet t er vaag uit! echt geen verschil? of loopt dat stoepje schuin naar beneden? Ach ja: lekker belangrijk!

Yo, Toverkoning, dat verhaal ken ik ook. Maar bij die optische illusie gaat het natuurlijk om een heel andere weergave dan bij die twee Expanders, die liggen daar tenslotte gewoon netjes achter elkaar.

Volgens mij staan ze allebei op de grond. De voorkant van een Xpander is 2,5 maal zo laag is als de achterkant. Het lijkt alsof ze bijna tegen elkaar aan staan, maar in werkelijkheid zit er meer ruimte tussen.

toverking !!!! das heel goed gezien !!!!

wat heb jij een goed inzicht !!!!!!!!!!!!!

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Je kunt het trouwens ook zien aan de voegen tussen de tegels dat beide synths even breed moeten zijn.

...en aan de schaduw:)

Re: is dit nu een matrix 12 ?????

Origineel geplaatst door christo
vroeg mij af of dit nu een matrix 12 was is ??
..

Simpel antwoord: nee.

DIT is een Matrix 12:

matrix12.jpg

(o.a. toetsen dus)

Snap ook wel dat je vraag niet serieus was en dat je alleen wil patsen met 2 Xpanders! ;)

Back