wat is commercieel en hoe sta je er tegenover?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door olafmol
andersom geldt het toch net zo? iedereen die in groepjes/hokjes denkt werkt zo...trancers, gabbers, awakenings-techno lui, goths etc.etc.

mee eens!

Ik vind dus dat alle muziek in principe commercieel is wat uitgebracht wordt... nix mis mee... bij mij gaat het om de gedachte waarmee iets gemaakt wordt dus...

Als kunstenaar ga je je eigen gevoelens/ideƫen op de een of andere manier uiten, dat kan bijvoorbeeld ook in muziek... pas als het voor jezelf af is, dan wil elke kunstenaar dat eigenlijk aan zoveel mogelijk mensen laten zien/horen. Het hoeft niet, maar het kan dus zeker wel. waardoor je de muziek in een vorm van commercie gooit...nix mis mee...

En muziek dat gemaakt wordt van uit het perspectief van geld verdienen tijdens het proces, dat vind ik geen muziek, dat is een product.

En Underground vind ik dus creatieve dingen die gemaakt worden... en creatief is vernieuwend... en dat kan dus ook binnen een stijl... dus de Underground loopt altijd wat voor op de mainstream... dus je kan zeggen dat als de Underground commercieel wordt de echte Underground alweer een stapje verder is...
Underground zit in de toekomst, commercie in het nu...

Pe@cE

Ik wordt ziek van al die covers. In de jaren 80 waren ze tenminste nog origineel en konden ze nog wat verzinnen. Nu is 70 a 80 procent jatwerk, wat nog als een tiet verkoopt ook.... bah

Nu heb je covers, vroeger had je covers en die zal je altijd blijven houden. Muziek is gewoon ook een kwestie van recyclen.

Soms moet je gewoon van iets dat al perfect is afblijven...

Als je het origineel niet kan overtreffen, moet je er al niet aan beginnen. (mijn mening)

maar ja als je bv ik noem nu ff wat zoals rammstein wat nrs heb die in de top 40 komen
zijn hun dan comercieel? of mischien profesioneel?
underground ook zeker niet

commercieel:
alles wat zonder gevoel in elkaar is geramd om een zo'n groot mogelijk publiek mee bereiken wat de omzet voor een louche platenmaatschappij doet verhogen over de ruggen van anderen.

underground:
het toppunt van underground muziek: een nummer maken en nadat het 1 keer gedraaid is gelijk vernietigen.

Origineel geplaatst door dextah
Er is trouwens niks mis mee om geld met je muziek te verdienen.

Er is ook niks mis met je geld met programmeren te verdienen. :W

Origineel geplaatst door fuse

Er is ook niks mis met je geld met programmeren te verdienen. :W

Ben jij een underground of een commercieele progger?

Origineel geplaatst door krz

Ben jij een underground of een commercieele progger?

Ik ben gewoon de beste!

( :[> )

Nee maar eh, open source suckz!

Origineel geplaatst door thebman
commercieel:
alles wat zonder gevoel in elkaar is geramd om een zo'n groot mogelijk publiek mee bereiken wat de omzet voor een louche platenmaatschappij doet verhogen over de ruggen van anderen.

underground:
het toppunt van underground muziek: een nummer maken en nadat het 1 keer gedraaid is gelijk vernietigen.

ehm?

:confused:

underground is draaien onder een putdeksel (moelijk om de speakers naar binnen te krijgen) commercieel is draaien in het gebouw van de rabobank (makkelijk om de speakers binnen te krijgen)

wat nou als het gebouw van de rabobank gekraakt is? ;)

pfff. commercieel smommercieel
underground smunderground

Het zijn termen die er niet toe doen. Op het moment dat je iets verkoopt ben je al commercieel bezig. Muzikanten die specifiek kiezen voor een bepaalde richting doen zichzelf te kort

ahman nolet, ga terug in je rabobank gebouw! ;)

Je zou in Rabofacet in Zeist best een vette party kunnen geven in het ondergrondse garagepark! Maar serieus. Ik vind dat termen als commercieel en underground alleen maar voor vetroebeling zorgen en vaak verkeerd gebruikt worden door mensen die tof willen doen. De 2 termen duiden op generalisering en als er iets gevaarlijk is....
Een "underground" tracks kan zo een wereldhit worden en een commercieel product kan gedoemd zijn om in de 5 gulden bak bij de Free Record Shop te belanden...

conclusie: je bent pas echt underground bezig als je in de FRS uitverkoopbakken komt te liggen!

Origineel geplaatst door olafmol
conclusie: je bent pas echt underground bezig als je in de FRS uitverkoopbakken komt te liggen!

dan ben ik best underground bezig dus...
maar wat ik dan niet snap... dat was met een track die op de dj jean verzamelaar madhouse (jeffed - deep in the undagrownd) staat... is het dan underground of toch commercieel ?? vooral met die titel... :confused:

ligt er undregruonrdmuziek bij de free record shiop dan ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back