Synthi Aks sampels

Origineel geplaatst door Catscan
wow dit is vaag dit hoor ik de heletijd uit me spiekers:).... zelfde sampel als boven alleen is dit de staart er van heel vaag:halleluja

Ik hoor Pink Floyd's -Dark side of the moon-

Origineel geplaatst door Bass
dit zeg ik echt niet om op te scheppen ofzo, maar gewoon aan de hand van wat ik gehoord heb
dat snap ik wel.

maar ik hik daar zelf ook zo vaak tegenaan en echt waar, als het erop aankomt, is het gewoon niet waar: een ms2000, en nordlead, midimax, het klinkt allemaal niet als het echte spul. en dan zeker niet als je het over kwaliteits ouwe rommel hebt, als een synthi, een minimoog of een arp2600. (ik had eigenlijk ook de voyager en se1x genoemd, als voorbeelden die het niet halen tov oude zooi, maar dat durf ik ook weer niet.)

Origineel geplaatst door Leo
dat snap ik wel.

maar ik hik daar zelf ook zo vaak tegenaan en echt waar, als het erop aankomt, is het gewoon niet waar: een ms2000, en nordlead, midimax, het klinkt allemaal niet als het echte spul. en dan zeker niet als je het over kwaliteits ouwe rommel hebt, als een synthi, een minimoog of een arp2600. (ik had eigenlijk ook de voyager en se1x genoemd, als voorbeelden die het niet halen tov oude zooi, maar dat durf ik ook weer niet.)
Klopt,

Maar als het om FX sounds en blips en zips gaat, wordt het een heel ander verhaal...

dan doet een MS2000 o.i.d. niet onder voor een oude analoge bak moet ik zeggen, WEL als het om "muzikale" geluiden gaat...

Heb hier nog een stukje met wat MS2000 gefriemel van mij uit een andere thread :

Attachments

• ms2000fx.mp3
    568,2 KB · Bekeken: 166
je hoort vooral het typische korg rijke geluid (soort kamfilter) met noise, op het laatst komen de echte bliepen en dat klinkt gewoon minder rond, minder zangerig, dan de synthi.
dat is niet jouw schuld, want je hebt het leuk gedaan, maar van de korg!

jullie zijn me kwijt, heb ik iets doms gezegd? klinkt toch als zo'n prophecy z1 ms2000 korg comb filter?

naar mijn weten heeft een MS2000 uberhaupt geen comb filter...:confused:

o dat kan best, ik bedoelde gewoon die rijke klank, beetje reso, noise achtig.
stelletje synthpuristen, jullie kunnen zo aan de aks!

Heb hier nog een stukje met wat MS2000 gefriemel van mij uit een andere thread :

Neem mij niet kwalijk, wat ik zeg leuk speelgoed maar van een andere orde.

Waar luisteren jullie in vredesnaam op af zeg?
Ik zit nu even in mijn studiootje, ga me nu niet vertellen dat die Yoko's op de werkplek de referentie zijn heh?

Oh maar ik pretendeer ook helemaal niet dat het exact hetzelfde is, het benadert het vooral in een mix gewoon goed..
natuurlijk zou ik ook graag een AKS willen...

Mee eens, ze gaan allebei van A naar B.
Alleen de één met een dikke V12 en de ander met een 4 cylinder.

Tja
de een kost 350 Euro
de ander kost 3500 Euro...

Oh maar ik pretendeer ook helemaal niet dat het exact hetzelfde is, het benadert het vooral in een mix gewoon goed..
natuurlijk zou ik ook graag een AKS willen...

denk wel meer mensen , komt gewoon een mooi geluid uit die aks

Tja
de een kost 350 Euro
de ander kost 3500 Euro...

da's een sterk punt ja.
ik zou ook dolgraag een synthi willen hebben, maar het is me te veel geld.
aan de andere kant: als ik moest kiezen tussen 1 synthi en 10 ms2000's, dan wist ik het wel.

Back