sh 101 modulation

the perculator

buurman
weet iemand wat ik met de modulation mini jack ingang links boven op links boven op.

Ik zou graag het tempo van de modulation midi kunnen besturen.

Op de 101 kun je een arm ofzoiets monteren, dan kun je hem als een gitaar om je nek hangen en er dan een wervelende solo op het podium mee geven (die je gewoon uit de interne seq. laat komen:D ).
Op die arm zit dacht ik een pitchbend en modulatie wiel en deze moest je aansluiten op die stekkertjes waar jij het over heb, volgens mij zijn ze niet dmv CV aan te sturen, ik heb er ook is mee gekloot maar heb er toen geen resultaat mee gehad.
En de LFO snelheid kan je er volgens mij niet mee regelen, volgens mij alleen pitchbend en modulatiediepte.

de aansluiing is inderdaad voor een handgreep.
je kan er de bender (alleen omhoog)
en de modulation (aan of uit, net zoals bij de bender op de 101 zelf) mee regelen.

Thanks

Nou zonde.

Met die waveform op random en je vcf mod op tien speelt het sh 101 beest vett funkie grooves.

Dan maar mijn seq snelheid aan de lfo aanpassen.

Poepen op een SH-101? Pleeg elders heiligschennis, ja :)

Correct me if I'm wrong maar je kunt de SH-101 + zijn LFO sync'en aan een triggersignaal van een drummachine (de TR-909, 808 en 707 kunnen dit). Je moet de triggersignaal aan de external clock jack ingang hangen van je SH-101 en dan synchroniseert hij feilloos mee. Een goedkope en doeltreffende retrofit.

triggeren is heel simpel, je moet alleen wel een apparaat hebben dat een triggersignaal uitstuurt, zoals een tr606, 707,808 of 909. de triggeruitgang sluit je aan op de trigger in van de 101, en dan programmeer je de triggers in op de drumbak.

is dit een mono kabel van mini naar jack en waar kan je een mono mini jack kopen :confused:

Origineel geplaatst door elektrovolt
nee niks minijack, gewoon een simpele grote mono jack-jack kabel in de ext. clock input stoppen:)
bedankt*D

wat is eigenlijk het verschil tussen een blauwe en een grijze en een rode en er was nog een kleur
wat is het verschil

geen verschil, alleen de kleur.

grijs is de meest vookomende, blauw en rood zijn vrij zeldzaam en er schijnt ooit een witte te zijn gemaakt heb ik gehoord...

de aansluiing is inderdaad voor een handgreep.
je kan er de bender (alleen omhoog)
en de modulation (aan of uit, net zoals bij de bender op de 101 zelf) mee regelen.

Ik dacht altijd dat de bender, het pookje op de Alpha Juno een on/off constructie was, tot ik hem echt heel en heel subtiel een keer gebruikte, en toen bleek hij toch ook de diepte te regelen. Volgens mij gebruikt de 101 het zelfde pookje.

je bedoelt als je het pookje van je af duwt ?

dat is echt gewoon een aan / uit schakelaar. het kan wel zijn dat als je hem HEEEL subtiel bedient dat hij intern niet echt goed contact maakt en het daaroor lijkt alsof die ook regelbaar is.

geen verschil, alleen de kleur.

grijs is de meest vookomende, blauw en rood zijn vrij zeldzaam en er schijnt ooit een witte te zijn gemaakt heb ik gehoord...
Maar de prijzen zijn zo anders, je zou bijna verwachten dat een blauwe veel meer kan, nou mijn conclusie koop 2 grijzen heb je veel meer aan dan aan een rode of iets.

Back