Origineel geplaatst door da goose
Hey Mischa!
Ik heb je destijds ook aan de telefoon gehad over dit verhaal maar ik ben er nog steeds niet helemaal (lees niet) over uit hoe ik die bass trap nou precies moet maken..
Oftwel... hoe groot moet de plaat triplex (is mdf niet beter?) zijn, hoe dik, hoe veel 'lucht'(glaswol) moet er tussen zitten?
de zijkanten/afsluiting, lijkt mij iets van 18mm mdf ofzo? en dat dan uiteraard in zo hoog zoals de luchtdikte moet zijn (lastig omschrijven)
Ik wil hem zelf schuin in de hoek hangen, of is vlak tegen de achterwand toch het beste?
Tegen de achterwand staat wel een platenkast die dus een cm of 35 dik en dan 1.85 x 18.85 (dempt ook goed maar dan in het hoog)
Ik wil boven deze kast de trap gaan ophangen, ik heb daar dus een kleine 94cm ruimte over.
De ruimte is 2.95m breed en 4.40m lang en 2.78m hoog, dit is overigens met de geluidsisolatie eraf, de ruimnte is dus eigenlijk iets groter maar ik neem aan dat dat niet uitmaakt.
Mijn monitoren staan zeg maar in de lengte richting van de ruimte een cm of 30 van de velours gordijnen af.
Ik heb destijds is een anaylse gedaan en ik heb een piek rond de 78hz wat ik me nog weet te herinneren.
Verder heb ik eens ergens gelezen of gehoord dat het ook een goed idee is om gaten in het membraam te boren om voor nog meer demping te zorgen, kan me voorstellen dat dat in het hoog wel werkt maar niet in het laag.
De rest van de akoustiek is verder dik in orde hier (primacoustic panelen etc), tis alleen die piek in het laag die ik weg/minder wil hebben.