Lurkers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
We zitten al bijna op 8000 leden, wat op zich een supermooi resultaat is.
Maar velen hiervan hebben 0 of onder de 10 posts.

Vraag me wel eens af waarom eigenlijk. Last van bescheidenheid? Of gewoon geen zin om mee te doen aan het feestje?

Kom kom, niet zo verlegen!

(uitleg lurkers )

De eerste jaren van synthforum was het niet mogelijk de zoekfunctie te gebruiken zonder lid te worden. Verder zou ik het ook niet weten :confused:

als iemand iets vraagt wordt ie naar de zoekfunktie verwezen of RTFM of zow

daarom vraagt nooit iemand meer hoe je midi naar wav converteert :D

ik zelf ben lid geworden toen ik op zoek was naar synths en drumcomps. de meesten waarschijnlijk, of om iets te verkopen

persoonlijk houd ik wel van lullen over niets, maar misschien de meerderheid niet?

Sommigen registreren ook alleen maar ff voor de statistieken volgens mij..

Beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht zeg maar..

accountje gemaakt? Mooi.. wegwezuh.. :D

Ik heb zelf weinig posts omdat ik veel meer met softe bezig ben dan met harde waren. Maar af en toe wil je toch gewoon een vraag kunnen stellen in het Nederlands :) Dan is synthforum heel leuk.
Komt ook nog bij dat ik toetsen erbij doe; gitaar is mijn eerste instrument...

Ik zit meestal op de buitenlandse fora voor Logic en VST's. Wat ik wel gaaf vind is de studio pics hier.

..en hoeveel leden hebben 2 of meer accounts??

misschien durven sommige mensen ook wel niet zo goed te posten als ze posters (hehe leuk woord) zien met 12000 posts ;)

edit: voor mezelf geld dat ik voor m`n gevoel niet zoveel technisch inhoudelijke kennis heb, omdat ik nog niet zo heel lang bezig ben. Ik meng mij liever niet in discussies, als ik er te weinig kaas van heb gegeten. Komt onnozel over.

"Most lurkers, however, are simply shy, not educated on a given topic, or just not good at expressing their thoughts in written compositions. They enjoy reading others posts and responses to them, but refrain from adding their own contributions."

Klopt wel een beetje bij mij.
Ben echter niet verlegen, maar kom veel onderwerpen tegen waar ik gewoon niet genoeg kennis over bezit om een waardige reply neer te zetten. Dan laat ik dat simpelweg.
Verder vind ik het ook leuk om andere posts te lezen en om daar kennis uit te halen.
Maar ik 'refrain' niet altijd van 'adding' mijn contributies hoor, zoals je ziet.
Gelukkig maar zeg, anders zou je echt enkel alleen met je muis klikken, en daar is een forum niet voor.

Lurkers

Ik kom hier nog maar net kijken maar het consumeert al veel tijd.
Als ik met muziek bezig ben dan staat het altijd open het synthforum.
Technische kennis heb ik ook niet echt dus ik lees veel.

...soms duurt het even voordat je flink gaat posten...ik stam uit 2002, maar ben pas het laatste jaar wat meer gaan tikken hier:)

synthforum is voor mij een prima plek om een beetje bij te blijven en ervaringen te horen van anderen over producten etc etc. Ik kijk ook bijna iedere dag om de topics te checken.

ik heb zelf zo iets van, ik post alleen als ik ook daadwerkelijk iets kan bijdragen of als ik een vraag heb waar ik zelf echt niet uitkom. Spammen laat ik graag aan anderen over:-P

Je xziet me niet, maar ik ben er wel ;-)

Volgens www.woordenboek.nl:

lur·ken (onov.ww.)
1 (van nieuwe deelnemers aan een nieuwsgroep) de (informele) regels leren zonder een actieve bijdrage te mogen leveren
2 hoorbaar zuigen
3 lebberen

Als we dat zuigen en lebberen (vrouwen altijd welkom :bekdicht: ) achterwege laten vind ik de Nederlandse uitleg van het begrip wel een positieve betekenis hebben. :) Komt tenminste beter over dan die emotieloze uitleg van Wikipedia.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back