Hulde aan de Elektron Machinedrum

Origineel geplaatst door Lynxxx
Ik weet niet wat het is met die Machinedrum, maar ik kan er niet warm van worden. Als ik al die loopjes en demootjes hoor moet ik telkens denken aan het standaard spul dat er uit mijn 309 komt. An sich klinkt het leuk, en het is prima om een beetje live mee te freaken, maar in de mix vind ik de boel niet lekker passen. En voor uitsluitend wat freakwerk vind ik 'm gewoon te duur. Zal wel aan mij liggen.

Ik ben momenteel wat aan het rommelen met de Fxpansion DR-008 VST. Als je dingen "mist" in je hardware Machinedrum, kijk dan eens naar deze software oplossing :) Brute reeks sounds, ZEER uigebreide synthesemogelijkheden en vet veel outputs :) Het ziet er allemaal niet zo mooi uit, maar er is erg makkelijk mee te werken, het kost haast geen drol en er zijn HELE dikke drumkits mee te bouwen :)

Been there en Dr-008 kan me alleen wat betreft de drumsyn die ingebouwd zit wat leuks voor me betekenen. Die Drumsyn is gewoon een product overgenomen van iemand einders dus weinig uniek.

Naast Drumsyn is DR-008 100% samplebased....dus ja.....

Origineel geplaatst door Ustka_Slupsk
hier zielepoten,

een stukje machinedrum voor jullie

Leuk concept maar ik zou de volgende keer de boel niet zo laten oversturen en de individuele outputs een beetje gebruiken. Dan wordt de helft van de geluiden niet heel de tijd zo weggeduwd.

Maar verder goed bezig ja!

hier zielepoten,

een stukje machinedrum voor jullie

met wat voor modtracker is dit nou weer gemaakt ?

sorry hoor hier hoef je toch niet zo'n uitgebreide bak voor tekopen ?

Origineel geplaatst door MadR

Aan de andere kant....waar koop je wel zo'n uitgebreide bak voor dan? Niet om de hubble te keren in ieder geval maar toch gewoon een fijn muziek mee te maken?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MadR

prima, vriend. Post jij eens wat, dat jij met jouw modtracker hebt gemaakt.
...maar het hoeft niet, je hoeft jezelf natuurlijk niet voor lul te zetten omdat ik het voorstel.

prima, vriend. Post jij eens wat, dat jij met jouw modtracker hebt gemaakt.
...maar het hoeft niet, je hoeft jezelf natuurlijk niet voor lul te zetten omdat ik het voorstel.

Easy down there gast. Zo kom je alleen maar minder geloofwaardig over.......

nee. gewoon lekker uitdagen.

laat hem eens wat posten. als het dan goed is zal ik het dan ook zeker toegeven.

Mja, ik ben ook wel benieuwd naar zo'n modtracker post :-) Zal eens kijken of ik zelf nog wat oud fasttracker spul kan opdiepen * grijns * ...

then again..

arguing.jpg

:D :D :D :D

Origineel geplaatst door divi
weirde stuff is niet goed, mainstream techno stuff is ook niet goed. ik vraag mij af wat jij eigenlijk verwacht van een bak als de MD...

het was natuurlijk een beetje om te steken .. :duivels:
en als jullie goed opgelet hadden had je gelezen dat ik al eerder in dit draadje zei :
'en dit klinkt iig al beter dan wat ik tot nu toe heb gehoord' waar ik refereerde naar kevin zijn dingen ..
ik heb destijds veel oude draadjes in de gaten gehouden om te horen of er ooit toffe dingen mee gedaan werden maar er kon me weinig bekoren ..

voor de rest is er niks mis met modtrackers .. heb er genoeg vette producties vanuit horen komen
ligt meer aan de persoon die er achter zit dan die er mee werkt !

En ik heb nog wel wat 'broken' dingen liggen die ik hier al ooit gepost heb ..
wil ze wel weer online zetten als ik je daar blij mee maak ... ;)

Ieder zijn smaak en ieder zijn ding...ik loop/liep zelf ook niet echt warm van die demo's die ik zelf gevonden had en die op de Elektron site staan.

Tsja dat het met een ander apparaat of stukkie software ook kan geloof ik wel maar wie heeft er gezegd dat de MD zo superspeciaal is ? Hij is leuk,geinig en handig maar idd stervensduur voor wat hij kan maar is de 909,808 etc.etc. niet overdreven duur dan ? (kom maar ,kom maar :duivels: )

Vind de mogelijkheid om dus externe apparaten aan de sequencer te hangen gewoon hartstikke leuk vooral omdat je dan ook gebruik kunt maken van die lockstep functie en JA ik had liever 32 kanalen gehad :D

@MadR: Je kijkt volgens mij alleen naar het Resultaat van wat je hoort. Ik denk dat alles wat uit de MD komt wel na te maken is met een MPC of software. Maar daar gaat het toch helemaal niet om??
Waar het denk ik om gaat, is of je de creativiteit die de MD biedt, of die ook door andere gear/sw geboden wordt. M.a.w. zet iemand met een MD en iemand met een MPC naast elkaar, en geef ze een kwartiertje om een strakke/wierde beat/groove te maken. Ik denk dat de MD dan de leukste resultaten laat horen. Het is toch helemaal niet boeiend of dat dan kunt namaken op een ander stuk gear? Namaken is easy, de crux zit hem in het zelf bedenken, en daar nodigt de MD gewoon heel erg toe uit!

Verder moet ik ook zeggen dat ik de sequencer van de MD heerlijk vind, maar de sounds/filters ronduit kil vind... Zelfs als ze gelayerd zijn... Is gewoon niet mijn smaak... Het edit-schermpje vind ik ook niet van deze tijd!

Origineel geplaatst door Lacertus
@MadR: Je kijkt volgens mij alleen naar het Resultaat van wat je hoort. Ik denk dat alles wat uit de MD komt wel na te maken is met een MPC of software. Maar daar gaat het toch helemaal niet om??
Waar het denk ik om gaat, is of je de creativiteit die de MD biedt, of die ook door andere gear/sw geboden wordt. M.a.w. zet iemand met een MD en iemand met een MPC naast elkaar, en geef ze een kwartiertje om een strakke/wierde beat/groove te maken.

Zeer ware reactie !
Ja, ik kan mn RS7000 en/of in Ableton en/ of met TR-909 in combi met Drumstation en FX/Filter enz enz misschien nog wel veel gravere dingen maken dan met mn Machinedrum...maar NIET op de manier dat je dat op n Machinedrum kan(lees : gemakkelijk, snel, en veel controle over het geluid zonder nog vanalles achter de bak te moeten hangen voor wat galm enz) tja, inderdaad, met wat loopjes zullen we hier weinig mensen overtuigen...reacties als 'dat kan ik met mn MPC ook', tja, zo'n mensen moeten het ZIEN denk ik want eigenlijk is zo'n uitspraak klinkklare onzin (je kan misschien wel zo'n loop bouwen maar ik zie je al bezig, samples zoeken, inladen, 1 schuifje om parameters te veranderen -sorry, da's in vergelijking met een MD een bijna lachwekkende manier van werken).
Maar, ieder zijn ding, en elk ding zn toepassing...zo denk ik erover. Ik weet alleen dat er (misschien op de Spectralis na) geen enkele drumbak is met de mogelijkheden (sequencing+sound sculpturing) van de MD.
En by the way, hardware vergelijken met software vind ik eigenlijk niet kunnen. Als ik eerlijk ben kan je met de meeste software veeeel meer dan any hardware maar sommige mensen (count me in) zetten nu eenmaal liever een synth aan dan een PC.

jullei hebben allemaal een punt ... hands on spul rules en zeker als het wat complexer is
alleen die sound he .. drm dat ik destijds ook die spartaanse duitse samplebak ( had iets van een minuut sample tijd maar klonk als een huis) prefereerde .. iemand de link daarvan nog ?

maar ik ben wel geinterreseerd in de sequencer .. de notron wil ik ook nog steeds horen ..
vooral voor het aansturen van dingen naast note on en off maken een bak interresant

dank voor al die stukjes, samen met de demos op de site + alle info daar en hier ben ik er nu ongeveer van overtuigd dat de aankoop van een SPS1-UW een waardige koop zal zijn, I like the sound of MD.

:halleluja

Ik heb net 2 dagen een md en ik v ind hem geilweldig :D
wat een lekkere sound! En hellemaal niet kill, dun of de zoveelste drum machine.
Maar gewoon met een eigen super sound en een geweldige interface.

Ik ben :verkoght:

Back