Origineel geplaatst door Ustka_Slupsk
een stukje machinedrum voor jullie
idd lekker hoor!
jammer dat die krengen zo duur zijn!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Lynxxx
Ik weet niet wat het is met die Machinedrum, maar ik kan er niet warm van worden. Als ik al die loopjes en demootjes hoor moet ik telkens denken aan het standaard spul dat er uit mijn 309 komt. An sich klinkt het leuk, en het is prima om een beetje live mee te freaken, maar in de mix vind ik de boel niet lekker passen. En voor uitsluitend wat freakwerk vind ik 'm gewoon te duur. Zal wel aan mij liggen.
Ik ben momenteel wat aan het rommelen met de Fxpansion DR-008 VST. Als je dingen "mist" in je hardware Machinedrum, kijk dan eens naar deze software oplossingBrute reeks sounds, ZEER uigebreide synthesemogelijkheden en vet veel outputs
Het ziet er allemaal niet zo mooi uit, maar er is erg makkelijk mee te werken, het kost haast geen drol en er zijn HELE dikke drumkits mee te bouwen
![]()
hier zielepoten,
hier zielepoten,
weirde stuff is niet goed, mainstream techno stuff is ook niet goed. ik vraag mij af wat jij eigenlijk verwacht van een bak als de MD...Origineel geplaatst door MadR
met wat voor modtracker is dit nou weer gemaakt ?
sorry hoor hier hoef je toch niet zo'n uitgebreide bak voor tekopen ?
Origineel geplaatst door MadR
Origineel geplaatst door MadR
prima, vriend. Post jij eens wat, dat jij met jouw modtracker hebt gemaakt.
...maar het hoeft niet, je hoeft jezelf natuurlijk niet voor lul te zetten omdat ik het voorstel.

Origineel geplaatst door divi
weirde stuff is niet goed, mainstream techno stuff is ook niet goed. ik vraag mij af wat jij eigenlijk verwacht van een bak als de MD...

)
Origineel geplaatst door Lacertus
@MadR: Je kijkt volgens mij alleen naar het Resultaat van wat je hoort. Ik denk dat alles wat uit de MD komt wel na te maken is met een MPC of software. Maar daar gaat het toch helemaal niet om??
Waar het denk ik om gaat, is of je de creativiteit die de MD biedt, of die ook door andere gear/sw geboden wordt. M.a.w. zet iemand met een MD en iemand met een MPC naast elkaar, en geef ze een kwartiertje om een strakke/wierde beat/groove te maken.
Zeer ware reactie !
Ja, ik kan mn RS7000 en/of in Ableton en/ of met TR-909 in combi met Drumstation en FX/Filter enz enz misschien nog wel veel gravere dingen maken dan met mn Machinedrum...maar NIET op de manier dat je dat op n Machinedrum kan(lees : gemakkelijk, snel, en veel controle over het geluid zonder nog vanalles achter de bak te moeten hangen voor wat galm enz) tja, inderdaad, met wat loopjes zullen we hier weinig mensen overtuigen...reacties als 'dat kan ik met mn MPC ook', tja, zo'n mensen moeten het ZIEN denk ik want eigenlijk is zo'n uitspraak klinkklare onzin (je kan misschien wel zo'n loop bouwen maar ik zie je al bezig, samples zoeken, inladen, 1 schuifje om parameters te veranderen -sorry, da's in vergelijking met een MD een bijna lachwekkende manier van werken).
Maar, ieder zijn ding, en elk ding zn toepassing...zo denk ik erover. Ik weet alleen dat er (misschien op de Spectralis na) geen enkele drumbak is met de mogelijkheden (sequencing+sound sculpturing) van de MD.
En by the way, hardware vergelijken met software vind ik eigenlijk niet kunnen. Als ik eerlijk ben kan je met de meeste software veeeel meer dan any hardware maar sommige mensen (count me in) zetten nu eenmaal liever een synth aan dan een PC.

welcome to the club!Origineel geplaatst door Foetus
dank voor al die stukjes, samen met de demos op de site + alle info daar en hier ben ik er nu ongeveer van overtuigd dat de aankoop van een SPS1-UW een waardige koop zal zijn, I like the sound of MD.
![]()