Mac,..ik weet het niet meer...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tom. V

Nieuwkomer
Hey iedereen...

Ik ben hier net nieuw en ik heb al wat afglezen... (vooral het "mac-topic").
Ik ben dus van plan om een Ibook te kopen. Maar ik weet het echt niet meer,... er wordt zoveel gezegd en er zijn zooooveel meningen dat ik de bomen door het bos niet meer zie...

Voor wat moet de Ibook gebruikt worden:
*Minimaal producen (een beetje prutsen) vooral met vrij lichte programma's (zoals fruitloops, misschien Ableton eens proberen)
*Schoolwerk (word e.d)
*internet

Maar is voor dit alles een Ibook G4 12" (met voor thuis misschien later een extra scherm omdat ik toch vrij veel in word moet typen en omdat ik niet weet ofdat een 12" misschien te klein gaat zijn om er lang naar te zien,..(kan iem. hierop antwoorden?) )

Gelieve geen pc/mac discussies hierin te mengen,.. ik wil een waardevaste laptop die goed is in hetgeen hij moet doen + weinig tot geen crashes + weinig tot geen virussen en andere zever. Deze laptop moet een jaar of 3 meegaan en hij moet ook later mee op kot dussss..

Alvast bedankt!

Tom Verbruggen

Ben zelf in het bezit van een 15" Powerbook en zoals Discodeluxe al zegt geen problemen met virussen en lekker stabiel.

12" is wel gemakkelijk om mee te nemen en vindt je het scherm uiteindelijk te klein, dan sluit je een ander scherm aan.

Volgens mij krijg je geen spijt van een Ibook

Simon

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
doen beter dan pc

geen virussen - bullshit
stabiel - net zo stabiel als een fatsoenlijke PC, maar altijd stabieler dan een slechte
geen gebrom e.d uit geluidskaarten - wat heeft aarding met het merk te maken?
makkelijker met drivers - jij gaat me helpen met mijn Adaptec SCSI kaartje in mijn G3 hoor ik?
waardevaster dan een pc laptop - goed punt!

ik had een pc nu een 12 inch book

verander nooit meer
:mega:

Ik heb hier een powerbook en een acer die 1/3 van de prijs van een mac kost
in protools kan ik veel meer effecten gebruiken met mijn acer en zonder problemen
als je helemaal niks van computers kent ga dan voor een mac die is gemaakt voor snobs en mensen die niet met een computer kunnen werken
het is misschien verstandig een pc te kopen en met de rest van het geld een goede geluidskaart of monitors te kopen
die maken het geluid

Alleen voor snobs, okay en pc's voor jaloerse mensen...

Ik wil gewoon een draagbaar laptopje wat ik elke week kan verslepen naar mijn kot (volgend jaar dus..) een waar ik ook een minimum aan muziekproducen op kan doen. En ik wil ook nog lang kunnen zitten zien op het scherm!

Jippie!! Ik ben een snob!! Ik heb een hele verzameling macs, ben ik dan een UberSnob?
Er zijn geen virussen voor de Mac. Internet is noodzakelijk. Dus die combinatie gaat probleemloos.
Er is toch ook een14" iBook? Zou ik eerder doen dan een 12" versie. Maar als je het geld ervoor niet hebt is een 12" net zo goed, de schermresolutie is hetzelfdfe.
Een waardevaste computer bestaat (nog) niet dus die eis moet je laten vallen.
Probeer een externe harde schijf te kopen. Is handig voor backup. Probeer het maximale interne geheugen erbij te kopen (niet bij Apple zelf, maar bij een Applestore).

@ Mikanik: dit is nu eens een post waar ik echt iets mee ben! Dus ik zou beter iets langer sparen en gaan voor een 14" Ibook... + het geheugen volsteken... Ik denk dat dit wel goed plan is voor een laptop waarmee ik nog zeer lang mee wil doen!

Niet voor niets dat Mac overstapt op x86 CPU's omdat die beter presteren.

Maar er zijn legio 2e hands ibooks te vinden die kunnen wat je wilt en dan valt de aanschaf- en afschrijfprijs wat mee. Dan maar niet het snelste van het snelste.

Ik koop liever nieuw.. dusja :)

Het zal deze worden:

Eur 1.368,99
(Eur 1.131,40 excl. BTW)

Meestal verzendklaar: 5 dagen

Gratis geleverd

1,42-GHz PowerPC G4
512 KB L2-cache (op 1,42 GHz)
512 MB DDR333 SDRAM
14,1-inch TFT-beeldscherm
Een resolutie van 1024 x 768
ATI Mobility Radeon 9550
32 MB DDR-videogeheugen
60 GB Ultra ATA-schijf
Dvd±r/cd-rw-speler
Ingebouwde AirPort Extreme-kaart
Ingebouwde Bluetooth 2.0+EDR
Scrolling Trackpad
Sudden Motion Sensor

Origineel geplaatst door BVDS
Ik heb hier een powerbook en een acer die 1/3 van de prijs van een mac kost
in protools kan ik veel meer effecten gebruiken met mijn acer en zonder problemen
als je helemaal niks van computers kent ga dan voor een mac die is gemaakt voor snobs en mensen die niet met een computer kunnen werken
het is misschien verstandig een pc te kopen en met de rest van het geld een goede geluidskaart of monitors te kopen
die maken het geluid

:okdan:

Ik ben nu aan het tokkelen op een Windowsbased laptop,.. en ik heb al een keer of 6 (in 2 jaar) alles eraf en terup erop moeten gooien omdat windows niet meer werkte,. Dus ik ben 6 keer ALLES wat op mijn laptop stond kwijtgeweest,.. ik ben het dus beu + batterij is kapot en scherm ook bijna... dusja...

Volgens mij is voor jouw toch een PC notebook beter,

Fruity loops en Ableton, veel meer VST te krijgen voor de PC
Schoolwerk, of iedereen heb een mac op je school, maar meestal is de PC het meest competibal
Internet, naah dat maakt niet zoveel uit

PC is ook veel goedkoper en virussen, ik draai een gratis viruskiller AVG, en deze kilt ze (tot nu toe) allemaal, en me PC is superstabiel, ik doe alles ermee ik maak muziek en internet tegelijk en me PC geeft geen krimp, draai vaak wel 6 progjes tegelijk en dan tel ik de VST niet mee.
En hoe bruikbaar is je mac over een paar jaar nog als mac overgaat op intel prosjes?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back