bezint eer ge begint
bezint eer ge begint
als je een mac gewoon leuker vind dan een pc moet je er vooral eentje kopen, ik kan alleen voor mezelf zeggen dat ik ooit een mac heb gehad en er spijt van heb als haren op m'n hoofd.
a: ze zijn nogal traag in vergelijk met pc's in dezelfde prijsklasse
b: ook macs kunnen kapot (zo werkt de dvdrom drive van mn powerbook niet meer en laat de verf los (hoewel dat van de verf 'normaal' is bij dat type powerbook, kun je nagaan..)
c1: software is ontzettend duur als je niet ruim in de slappe was zit, en cracks werken doorgaans niet, of half (als je ze al kunt vinden).
c2: er is gewoon 10000000 keer meer software voor windows, en als er al softwarefabrikanten zijn die software voor pc ook op mac uitbrengen, is mac vaak het ondergeschoven kindje als het op updates ed aankomt. weet waar je aan begint
d: apple is inderdaad voor mensen die niet met pc's kunnen omgaan. het voordeel van windows (in mijn ogen) is dat je het als het standaard niet lekker loopt, nog kunt strippen en kunt aanpassen op je eigen voorkeuren, dit kun je bij mac os dus wel vergeten. als je daar niet van houdt moet je een mac kopen.
e: windows xp is niet windows 3.11 of win95: het mag misschien geen linux zijn qua stabiliteit, maar zo beroerd is het ook niet. het loopt hier vlekkeloos. sterker, als ik mijn apple ernaast zet word ik altijd een beetje agressief en geprikkeld als ik 'm langer dan 10 minuten moet bedienen.
overigens zijn macs ook niet zo ontzettend waardevast: ik heb destijds ongeveer 1600 euro (omgerekend uit guldens) betaald voor mijn powerbook: nu kan ik er hooguit 400 piek voor krijgen
en wbt die virussen: als je geen (illegale) sofware download van ongure plekken, of dingen kopieert van mensen die niet met computers kunnen omgaan krijg je echt geen virus.
een van de weinige minpuntjes mbt tot pc laptops en muziek is dat het geluid van zon onboard geluidskaart over t algemeen ruk is (op een paar vaio modellen na misschien).
overigens: mocht je voor een pc gaan: check dan wel of je geluidskaart compatible is met je laptop!
kortom: als je voor weinig geld een boel computer wil, moet je een el cheapo acer ofzo kopen met een boel gigaherzen en megabytes. als je voor netzoveel geld een mooi kastje met ook-wel-grappige prestaties wil, moet je voor mac gaan.
overigens wil ik niet de indruk wekken dat ik een soort pc-addict ben die mac standaard beroerd vindt: als ik geld teveel had, had ik hier ook een blinkende dual powermac staan. maar dan wel naast mijn pc
edit: ik lees ook net dat je al besloten had een apple te kopen. ach ja. succes ermee dan maar