MPC vervangen voor een EPS-16+?!?

Hoi ik ben nu met iemand ingesprek (een anders) voor een EPS 16+ en ik vroeg of hij last van Freeze Ups heeft of iets dergelijks. Gene last zei hij alleen, en ik citeer: Het enige waar ie gevoelig voor is, maar dat ligt gewoon aan het ontwerp van de EPS, is dat je moet oppassen met System exclusive Midi. Daarmee kan ie vastlopen, maar als je de sysex standaard uitzet is er niks aan de hand. Ik gebruikte sysex om samples vanuit Recycle naar de EPS te dumpen via MIDI, werkt op zich goed.
Klopt dat gewoon? Alvast bedankt.

Waar je volgens mij ook een beetje op moet letten (maar dat is meer mijn eigen ervaring) is dat je in het sequencer-gedeelte niet als een gek achter elkaar commando's geeft (met andere woorden, te snel allerlei knoppen indrukt). De EPS is echt niet traag of zo maar soms als je een machine heel goed kent dan vlieg je wel eens over de knoppen heen en dat moet je dus niet doen; de kans bestaat dan dat je een error krijgt.

In het algemeen is het gewoon een prima en stabiel apparaat en geeft hij geen problemen. Ik zou wel aanraden dat als je gaat sequencen je gewoon regelmatig je werk opslaat, maar dat is sowieso altijd verstandig!

Origineel geplaatst door falafelbiels
wow midi sampledump. Jij hebt genoeg tijd voor je hobby zo te horen...

Nou dat valt echt erg mee hoor. Heb dat echt regelmatig gedaan. Al zou het 10 minuten duren om een loop in je EPS te dumpen, wat dan nog? Dure SCSI interfaces wegen daar niet tegenop voor de homeproducer imho :)

Vond het al helemaal geweldig dat het werkt.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Waar je volgens mij ook een beetje op moet letten (maar dat is meer mijn eigen ervaring) is dat je in het sequencer-gedeelte niet als een gek achter elkaar commando's geeft (met andere woorden, te snel allerlei knoppen indrukt). De EPS is echt niet traag of zo maar soms als je een machine heel goed kent dan vlieg je wel eens over de knoppen heen en dat moet je dus niet doen; de kans bestaat dan dat je een error krijgt.

In het algemeen is het gewoon een prima en stabiel apparaat en geeft hij geen problemen. Ik zou wel aanraden dat als je gaat sequencen je gewoon regelmatig je werk opslaat, maar dat is sowieso altijd verstandig!
volgens mij is een eps netzoals een asr sotwarematig een beetje maf ... de asr verdeelt volgens mij het geheugen over de samples en de sequencer data .. volgens mij konden daar fouten bij optreden door bijv als je de sequencer te hard pushed ..

voor de asr zijn er zelfs nieuwe filters te krijgen .. die waveboy dacht ik ..
er was ook een os mod als ik me neit vergis voor de asr .. of dat die waveboy set is of dat het iets anders was kan ik me niet goed meer herinneren ..

en ohja een asr heeft een realtime controle over het begint punt van een loop of sample ... de eps volgens mij ook
erg coole feature !

Nou daar ben ik weer met een vraag (zijn jullie me al zat) ik ben dus nu de trotse bezitter van een EPS-16+ en ben helemaal blij. Ik heb echter een dingetje. En dat is dat je niet gewoon samples op een floppy kunt doen en dan in laden. Daar schrok ik wel even van heb ik een paar gig aan samples en geluiden kan ik ze niet eens op floppy zetten (ik ben de MPC gewend), iemand hier een idee hoe dat werkt. Ik las iets over ensoniq disk manager enzo van Giebler maar dat kost gelijk weer $40,- dus dat gaat nergens over. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Ik heb die translator versie, full versie, maar daar kun je toch alleen bestaande kits omzetten in eps formaat? Je kunt toch niet zelf een kit samen stellen?

heb 'n asr 10 en 'n eps 16 zien overlijden onder m'n ogen.... (snik)
ben 'n echte analoge freak... nix geen midi. alleen din-sync en triggers.
maar die 2 apparaten zijn VET!!!!!!!!!!!

aanslag gevoeligheid is in te stellen, externe harde schijven eraan hangen enzo... SUPER sequencer ook.
nu ik dit bericht lees zou ik er zo weer een gaan kopen.............

Origineel geplaatst door Vince2k
Nou daar ben ik weer met een vraag (zijn jullie me al zat) ik ben dus nu de trotse bezitter van een EPS-16+ en ben helemaal blij. Ik heb echter een dingetje. En dat is dat je niet gewoon samples op een floppy kunt doen en dan in laden. Daar schrok ik wel even van heb ik een paar gig aan samples en geluiden kan ik ze niet eens op floppy zetten (ik ben de MPC gewend), iemand hier een idee hoe dat werkt. Ik las iets over ensoniq disk manager enzo van Giebler maar dat kost gelijk weer $40,- dus dat gaat nergens over. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Al spijt dat de MPC de deur uit is? :bekdicht:

Back