Wat is jouw snelst doorverkochte synth?

Origineel geplaatst door Leo
ik ben al 25 jaar met 1 en dezelfde vrouw, wel 's wat gerommeld op de achterbank, maar nog nooit in de achterbak.

lol wat wil je daar nou mee zeggen?

nou, iemand vroeg me of ik ook zo met vrouwen omging, toen ik vertelde dat ik wel eens een synth emteen doorverkocht uit de achterbak van de auto of zoiets.
lezen hè!

ahja a dirty mind is a joy forever

Origineel geplaatst door synthiaks
Had jij hem niet van mij gekocht??

Anyway, heb hem voor dezelfde reden aan jouw verkocht:D

kettingreaktie :D

De eerste eigenaar lacht het hardst gezien hij het minste verlies heeft.
De laatste eigenaar baalt vast als een stekker!

Origineel geplaatst door Baseman
Heb heeel even een TR909 gehad maar moest deze ook heel snel verkopen, wegens een duur uitgevallen energie rekening. Gelukkig niet teveel verloren.

Had het apparaat wel kunenn houden, maarja als je wordt afgesloten heb je er ook niks aan :stupid

Werkt de 909 niet ook op batterijen ? Dan heb je er nog genoeg aan als je afgesloten wordt ;) Maar ja, daar ben ik nu misschien een beetje laat mee ...

Ik ook de EA-1 en ER-1 beide in 1 x gekocht, beide binnen 4 dagen verkocht.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Korg EA-1
Ontzettend leuk bakkie, maar helaas een beetje beperkt. Overigens nooit spijt van gehad dat ik die gekocht heb, heb er namelijk wel ontzettend veel plezier meegehad. Hij is namelijk erg makkelijk te programeren en je kan er leuke geluiden uithalen. Echter het geluid paste niet helemaal bij wat ik er mee wou doen.

Origineel geplaatst door Ensemble
Ik heb gelukkig geen Neuron gekocht anders was het de Neuron geweest.
Er waren al 3 gelukkigen voor je ;).

Roland v-synth

ging heel snel weg, dezelfde avond kwam ik er achter dat hij heel raar multimembraal was en geen sequener aan boord had! Heel stom dat ik daar zelf niet voortijdig naar had gekeken!!!!

Maar het geluid is heerlijk!!!!!! mocht er ooit geld over zijn, dan zou ik de xt wel weer willen

Origineel geplaatst door bliepertronic
de 303!
kon er gelukkig hetzelfde voor terug krijgen als dat ik er voor betaald had!
oeverloos overbodig gepruttel in de ruimte!

+1

Ik kon er gewoon niet veel mee in mijn set-up. Wel een supergeluid zeg, wat een heerlijke bassen...hmmm..

ik heb verledenjaar een yamaha an1x geruild voor een nordlead 2 die ik gelijk weer doorruilde voor een wavestation die ik vroeger heb gehad maar eigenlijk wel weer terug wilde

Origineel geplaatst door Marijn
Werkt de 909 niet ook op batterijen ? Dan heb je er nog genoeg aan als je afgesloten wordt ;) Maar ja, daar ben ik nu misschien een beetje laat mee ...

allez, allez, gebruikt dat ding kilowatts of wat? Sorry, maar dat is onzin hoor...:stupid
er zullen wel een of meerdere huishoudapparaten hier de oorzaak van zijn. Of een Tv, videorecorder of DVD-speler , die enkel standby-knoppen hebben, of altijd in standby staan . De alom tegenwoordige LCD-monitoren zuipen ook zéér veel stroom: een veelvoud vd klassieke CRT-schermen! Dit alles scheelt écht een pak !!

Origineel geplaatst door Fat Jupiter
allez, allez, gebruikt dat ding kilowatts of wat? Sorry, maar dat is onzin hoor...:stupid
er zullen wel een of meerdere huishoudapparaten hier de oorzaak van zijn. Of een Tv, videorecorder of DVD-speler , die enkel standby-knoppen hebben, of altijd in standby staan . De alom tegenwoordige LCD-monitoren zuipen ook zéér veel stroom: een veelvoud vd klassieke CRT-schermen! Dit alles scheelt écht een pak !!

Ik hoop dat je dat andersom bedoelt. Een CRT gebruikt echt meer stroom dan een TFT/LCD scherm. EEn 21 Inch TFT gebruikt maximaal zo'n 75 Watt en 3 Watt in Standby....een 21 inch CRT gebruikt maximaal zo'n 120 Watt en 4-5 Watt in standby.

Standby scheelt het dus bijna niks maar bij normaal gebruik is een CRT echt wel een grotere stroomverbruiker.

Inderdaad. Ik heb hier een 17" CRT van Iiyama die gebruikt 61 watt voor een zwart scherm en 94 watt voor een heel wit scherm, en een 17" TFT van MyCom huismerk (= Samsung, dacht ik) die op 35 watt staat.

Origineel geplaatst door Fat Jupiter

ik geloof dat jullie even het punt missen. ik denk dat ie zijn 909 heeft verkocht om de rekening te kunnen betalen, zodat ie niet afgesloten zou worden.

de opmerking was dat ie toch ook niks aan de 909 zou hebben, als de energie was afgesloten en daarop volgde weer dat de 909 ook op batterijen kan, dat hij er dus wel iets aan gehad zou kunnen hebben, als ie gekozen had voor 909 houden en rekening niet betalen.

de powerconsumptie van de 909 doet hierbij niet echt terzake. ;)

Origineel geplaatst door Leo
ik geloof dat jullie even het punt missen. ik denk dat ie zijn 909 heeft verkocht om de rekening te kunnen betalen, zodat ie niet afgesloten zou worden.

de opmerking was dat ie toch ook niks aan de 909 zou hebben, als de energie was afgesloten en daarop volgde weer dat de 909 ook op batterijen kan, dat hij er dus wel iets aan gehad zou kunnen hebben, als ie gekozen had voor 909 houden en rekening niet betalen.

de powerconsumptie van de 909 doet hierbij niet echt terzake. ;)

Inderdaad. En zeg nou zelf, als je een 909 hebt, heb je geen elektriciteit meer nodig om TV te kijken. Want daar heb je geen tijd meer voor. Of je computer aan te zetten, want al het nuttige wat een computer kan, kan een 909 toch beter ;) .

Yamaha CS-1x, mn eerste synth. Helemaal gaaf de eerste weken maar later begin je te beseffen dat het gewoon speelgoed is.

Filter klonk erg tam, cutoff bereik was te klein, resonantie kon niet ver genoeg worden opengedraaid en de resonantie harmonischen verdwenen naarmate je het filter opendraaide. Klonk een beetje goedkoop dus.

Verder kan ik me herinderen dat de knoppen op de CS-1x zo'n leuke klik hadden in de middenpositie. Dat is niet echt fijn al wilde je een vloeiende filter sweep maken :frons:

Dus toen maar weer verkocht...

Door de ervaringen met de CS-1x heb ik eigenlijk nooit meer een dergelijke opvolger van Yamaha aangeraakt. Misschien dat het tegenwoordig wat beter is... ik weet het niet... ik houd het maar bij analoog :)

Back