Drumstation voedingsprobleem? Brom...

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Ik heb al een hele tijd een drumstation versie 1 met de laatste os van een maat van me te leen. Maar al sinds hij dat ding heeft komt er een irritante brom uit het apparaat. Ik heb eens gehoord dat dit aan de voeding ligt.
Weet iemand precies met welke soorten adapters de drumstation wel goed werkt of is er iemand die dit probleem ook heeft of had?

Heb zelf ook een drumstation, maar nooit last gehad van gebrom...

Je weet wel zeker dat het aan de DS ligt? Geen ground loops ofzo??

Ik weet uit mijn hoofd niet hoeveel spanning dat ding moet hebben, dacht 12v toch?
Anders kun je gerust in 1 of andere huishoudzaak een universele voeding kopen. Dat zou ook moeten werken...

ik heb er ooit iets over geschreven hier op het forum

ik heb namelijk ook zo'n drumstation gehad met brom en verspringende ledjes en wat heeft geholpen is om alle aarde puntjes opnieuw te solderen. de potmeters zitten namelijk niet allemaal gesoldeerd en dat zou je dus wel moeten doen.
je ziet het gauw genoeg als je hem open maakt dan zie je de puntjes door de gaatjes gedrukt zonder dat ze gesoldeerd zitten.

bij mij was het probleem meteen opgelost en ik heb er nooit meer last van gehad en ik heb hem met de orginele voeding gebruikt.

ik sluit natuurlijk niet uit dat je wel een probleem hebt met je voeding.

Back