mix verprutsen met Cubase EQ

demian

Ojee
Ik maak nu een tijdje muziek met Cubase en keer op keer valt me op dat zou gauw ik begin te equalizen met de interne EQ van cubase ik langzaam mijn mix om zeep help.
Hoe meer kanalen ik EQ hoe minder de mix open blijft..

Lange tijd heb ik gedacht dat compressie de boosdoender was, maar ik begin toch te geloven dat EQ het probleem moet zijn.

Gisteren 's wat andere EQ's geprobeerd (URS) en jeetje wat een verschil.
Zoals fuse al in een andere thread zei, 'zwaar onder de indruk'.. zo had ik dat ook.

Gelijk met het bewegen van het eerste schuifje al had ik meteen zoiets van : Dit is goehoed!!..

Kan het zo zijn dat Cubase mijn mixen verprutst? Gewoon helemaal geen interne EQ meer gebruiken dan maar? En qua CPU-usage, moet ik eerder minder eq-en of een snellere pc kopen??

helpt t als je minder gaat boosten en meer gaat cutten?

bijv als je een hat wat frisser wil, niet de hi eq omhoog, maar low en midlow omlaag en volume omhoog? of doe je dat al

Wat jij zegt doe ik bijna, ik doe zowel de de frequenties omhoog die ik beter wil horen zowel als de omliggende frequenties omlaag.. Van de volume knop blijf ik dan meestal af..

Ik heb ook een beetje het idee dat de EQ in cubase te veel frequenties meeneemt, ook omdat je zo'n nette curve (vrijwel) altijd behoud.

Maar ik begrijp dus dat jij er geen last van heb als je doet zoals je beschrijft?

Ik eq niet in cubase, maar op mijn behringer

maar ook het karakter daarvan wil ik zo min mogelijk meenemen :)

dat idee heb ik ook dat die eq niet zo goed is van sx , ben overgestapt op nuendo .
daar lijkt het allemaal helderder dooor te komen.

mja ,kan ook het placebo effect zijn;)

idd alleen maar wegdraaien, nooit bijdraaien..

een eerlijke plug eq vind ik focusrite.. geen gedonder gewoon shit weghalen
ik heb m als tdm.. kweenie of ie ook vst oid is?

Origineel geplaatst door fjoesz
idd alleen maar wegdraaien, nooit bijdraaien..

ja wegdraaien en niet bijdraaien , cut tegenwoordig bijna alles weg boven de 12 khz .
klinkt het niet zo schel , en bespaart je tweeters

Back