Funky Snippet

lekker hoor dat funky ,

the funk is back in town

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Dit blijft een lekkere bassline zeg! De rest er omheen is ook lekker spacy, alleen de ritmes vind ik wat te simpel.
Je schrijft dat je minder compressie hebt gebruikt, maar toch vind ik enorm weinig dynamiek in de mix zitten. Misschien nog wat aan verschil in volumes + eq werken?

De ritmes zijn idd een beetje simpel, klopt, op zich hou ik daar ook wel van, maar het is wel erg summier zo zeker in vergelijking met de drukke bassline.

Ik vraag me zelf af of de track niet gewoon te snel staat zo, ik denk dat als ik de track langzamer zet ik meer ruimte creeer om met de ritmes interessante dingen te doen, want zo wordt je eigenlijk door de track heen getrokken een soort van.

Qua dynamiek ben ik het ook met je eens, ik denk ook dat dat ten dele komt door het tempo maar ook door dat de bassline eigenlijk geen moment van rust kent, ik denk dat als ik het tempo verlaag, percussie verfijn en bassline wat meer rust geef de dynamiek van zelf naar voren komen, idd meer met volumes spelen in de drums, ik kan me niet voorstellen dat dat nu nog ligt aan de compressie en eq, maar het zou kunnen, ik hoor daar in ieder geval zelf geen problemen meer in, maar dat kan aan mijn acoustiek liggen die belabberd slecht is. (kamertje van 2x3 met betonnen muren.. )

thnx voor je tips, en @turtel, ook thnx!

Back