Galo
Ey, n eigen titel, Sjiek!
Origineel geplaatst door Javascript
wow vet...nu zit ik toch te denken om dat aan te schaffen...
Nog een vraag.. met cubase ben ik gewend om met * te reccen met spatiebalk af te spelen etc. Zodat je niet steed sop je muis hoeft te klikken als je iets gaat opnemen. Ik heb de live manual nog niet helemaal gelezen (lees nooit manuals) maar hoe kan je in ableton zeg maar via je toetsenbord reccen? Nu moet ik als iemand iets heeft ingezongen en het is verkeerd steeds appeltje z en dan weer met mn muis record indrukken en dan play...zou toch met 1 toetsaanslag moeten kunnen?
ga op je master kanaal staan (clip/mix mode), klik op de row waar je wilt opnemen op je rechter muisknop voor het context menu, daarna selecteer je "trigger recording on launch" en aangezien je lauched met je spatie balk

Ook kan je hem een keer aanklikken, dan op spatie om te stoppen en iedere keer als je nu spatie drukt zal hij de rec lauchen, dit geld ook voor meerdere sporen tegelijkertijd
) maar hoe kan je in ableton zeg maar via je toetsenbord reccen? Nu moet ik als iemand iets heeft ingezongen en het is verkeerd steeds appeltje z en dan weer met mn muis record indrukken en dan play...zou toch met 1 toetsaanslag moeten kunnen?

hoort echt bij de basis begrippen.