Tip-verzamelpunt Ableton Live

vst's slepen:

Vsti's, vst en de devices van ableton kun je slepen naar een andere plek in de device chain zoals de meeste weten, maar je kunt ze ook slepen naar andere tracks.
Je kunt ze ook kopieren(incl. instellingen) naar een andere track door alt-slepen. best handig!

Je kunt ableton devices ook weer terug slepen in de device list, zo sla je een patch op voor bijv impulse.

top proggie!

Origineel geplaatst door rinini
vst's slepen:

Vsti's, vst en de devices van ableton kun je slepen naar een andere plek in de device chain zoals de meeste weten, maar je kunt ze ook slepen naar andere tracks.
Je kunt ze ook kopieren(incl. instellingen) naar een andere track door alt-slepen. best handig!

Je kunt ableton devices ook weer terug slepen in de device list, zo sla je een patch op voor bijv impulse.

top proggie!
ik kende deze dingen, behalve de alt+slepen. thanks!

He krachtwerk die m-schnitten is vet joh, klinkt fris (in de zin van origineel) :biertje: :biertje:

Dit zou toch ook met cubase sx3 moeten kunnen? Ik ben nog niet zo pro dus ik snap niet helemaal hoe je het nou hebt gedaan, misschien kan je het in ietsje meer leken-taal beschrijven? 8o

In ieder geval vet gedaan.

Fruity FX in Ableton

Fruity FX in Ableton

Ik vind de Blood Overdrive distortion wel leuk... was eerst een gratis plugin, en werd later standaard meegeleverd met Fruity Loops.

Leek me fijn om die ook onder Live te gebruiken, en op 't eerste gezicht ging dat prima... totdat ik iets ga opslaan. Dan worden de parameters van de plugin gereset :( Dus zou ik elke keer nadat ik iets heb gesaved de parameters weer op de goede waardes terug moeten zetten... =(

Iemand een oplossing misschien? Of een plugin met een vergelijkbare sound?

sinds een paar weken werk ik ook met ableton live, vet progje is dat zeg!

tip van flip:

ik ben momenteel bezig met een ben liebrand achtige mix. mijn truukje was om eerst 10 audio tracks aan te maken en ze allemaal te voorzien van een auto-filter plug in (zooo handig istie) en een track met een ping-pong delay. daarna gooide ik alle samples die ik wou gebruiken, van te voren al op maat geknipt, in dat tabelletje. ik ben even de naam kwijt. eerst heb ik gewoon wat zitten uitproberen en wat zitten freaken en op die manier kom je er snel achter wat wel goed samen klinkt en wat niet. ook kreeg ik hier wat ideeen voor de opbouw en zo.

ik ben 2 weken geleden begonnen en heb nu een mix van 50 minuten in elkaar gedraaid. t zit knalvol filtersweeps en dergelijke.

het mooie is dat je alle foutjes achteraf makkelijk kunt verbeteren.

mijn tip is dus: begin niet meteen met de track, ga eerst even kloten!
de andere tip: AUTO FILTER!!

bliepbliep

Origineel geplaatst door bliepbliep
sinds een paar weken werk ik ook met ableton live, vet progje is dat zeg!

tip van flip:

ik ben momenteel bezig met een ben liebrand achtige mix. mijn truukje was om eerst 10 audio tracks aan te maken en ze allemaal te voorzien van een auto-filter plug in (zooo handig istie) en een track met een ping-pong delay. daarna gooide ik alle samples die ik wou gebruiken, van te voren al op maat geknipt, in dat tabelletje. ik ben even de naam kwijt. eerst heb ik gewoon wat zitten uitproberen en wat zitten freaken en op die manier kom je er snel achter wat wel goed samen klinkt en wat niet. ook kreeg ik hier wat ideeen voor de opbouw en zo.

ik ben 2 weken geleden begonnen en heb nu een mix van 50 minuten in elkaar gedraaid. t zit knalvol filtersweeps en dergelijke.

het mooie is dat je alle foutjes achteraf makkelijk kunt verbeteren.

mijn tip is dus: begin niet meteen met de track, ga eerst even kloten!
de andere tip: AUTO FILTER!!

bliepbliep

heb je ook een voorbeeldje?:eureka:

nog niet. het is een al een hele lange mix geworden. de totale duur is iets van 50 minuten. ik kan er wel een stukje uitknippen voor het idee.

iemand enig idee hoe ik zo'n lange track op internet post??? tis te groot voor soundclick. ik denk dat ik er wel een mp3 van 20-30 mb van kan maken...

maarre, morgen of overmorgen load ik wel wat stukjes op. het is een beetje cross-genre, er zitten veel daft punk samples in maar ook veel werk van ben liebrand. er zitten een paar mash up achtige stukken tussen. bijvoorbeeld royal gigolos -california dreamin en boogie pimps - somebody to love. maar ook snoop dogg - drop it like it's hot en enigma - push the limits/mea culpa.

misschien kan ik een screen-shot neerzetten :eureka: een plaatje zegt meer dan 1000 woorden toch?

bliepbliep

edit: er zit trouwens heeeeeeeeeeel veel kraftwerk in, het beste stukje is eigenlijk kraftwerk autobahn / daft punk - daftendirekt.

daar istie dan, een screenshot. zoals je ziet staat alles door elkaar. ik speel het ook niet van boven naar beneden af zoals gebruikelijk is. het gaat allemaal een door elkaar. ik probeer het in het arrangement wel netjes te houden.. zoals je op het volgende plaatje ziet is dat me nog niet echt gelukt... (volgende keer beter)

Attachments

• screenshot004.jpg
    screenshot004.jpg
    67,3 KB · Bekeken: 176
de eerste sample,

wat je hoort: BEP - get it started, pharrel - have it like that, daft punk - daftendirect, kraftwerk - autobahn, audiobullies - shot u down, the prodigy - girls, the propellerheads - spybreak.

enjoy

Attachments

• sample 1.mp3
    873,3 KB · Bekeken: 190
cassius - sound of violence, daft punk - da funk, royal gigolos - california dreamin', boogie pimps - dont you want somebody to love.

Attachments

• sample 2.mp3
    739,1 KB · Bekeken: 197
en numero drie:

prince - musicology, george clinton - jungle boogie, propellerheads - spybreak, chemical brothers - block rockin' beats

Attachments

• sample 3.mp3
    748,7 KB · Bekeken: 173
de vierde

chemical brothers - block rockin' beats - daft punk - oh yeah, chemical brothers - piku

(t blijft maar doorgaan he?)

Attachments

• sample 4.mp3
    640,6 KB · Bekeken: 180
en de laatste;

dit is ffe wat anders, up tempo gedoe

chemical brothers - morning lenon, the monney penney project - AFX, daft punk - short circuit, enigma, push the limits.

dat was het, dit zijn maar korte fragmentjes uit die lange mix. dr staan trouwens ook een boel bekende nummers in hoor, tiga - you gonna want me, billie jean en dr pressure bijvoorbeeld maar dat leek mij niet zo intressant om te posten.

misschien nog tips? tis de eerste keer dat ik met ableton live werk dus het KAN gewoon niet zo zijn dat ik alles goed doe...

bliepbliep

Weet iemand of het mogelijk is live te laten starten dmv MMC (midi machine code)?

Hy synced nu al aan externe clock maar ik kan hem niet laten starten :confused:

Back