Tip-verzamelpunt Ableton Live

Origineel geplaatst door Javascript
misschien een stomme vraag maar hoe kan ik voor meerdere tracks 1 effect gebruiken?? dus 1 eq instelling en compressor voor meerdere kanalen?

bvb track 1, 2 en 3 door 1 eq+compresser jagen?
wel:
a) track 1,2 en 3 > audio-routing op 'sends only' zetten > van alle 3 de tracks 'send A' knop op 0,0 db zetten (je kan tot aan 6.0 db denk ik)
b) op return A zet je eq en je compressor

oftewel:

puntje 4.7 devices and the mixer, ALWEER UIT DE BEFAAMDE MANUAL!!!!!!!!!!!!!

Bij deze een oproep om de zoekfunctie uit ADOBE READER te leren kennen en zo snel je weg te vinden in de BEFAAMDE MANUAL :biertje:
Voorlopig zijn er nog meer 'help-ik-wil-de-handleiding-niet-lezen-maar-heb-een-vraag'-posts dan 'ableton-tip-verzamelpunt'posts denk ik :stupid

Niets persoonlijk :biertje:

Origineel geplaatst door witteredink
bvb track 1, 2 en 3 door 1 eq+compresser jagen?
wel:
a) track 1,2 en 3 > audio-routing op 'sends only' zetten > van alle 3 de tracks 'send A' knop op 0,0 db zetten (je kan tot aan 6.0 db denk ik)
b) op return A zet je eq en je compressor

oftewel:

puntje 4.7 devices and the mixer, ALWEER UIT DE BEFAAMDE MANUAL!!!!!!!!!!!!!

Bij deze een oproep om de zoekfunctie uit ADOBE READER te leren kennen en zo snel je weg te vinden in de BEFAAMDE MANUAL :biertje:
Voorlopig zijn er nog meer 'help-ik-wil-de-handleiding-niet-lezen-maar-heb-een-vraag'-posts dan 'ableton-tip-verzamelpunt'posts denk ik :stupid

Niets persoonlijk :biertje:

ik zeg: ken je software: lezen!

maar goed, elkaar een beetje op weg helpen kan ook geen kwaad he:D

thx vor je info als ik thuis ben g aik gelijk lezen...pdf doet heel erg kut op mn mac...vooral het zoeken...snap er niks van :(

Origineel geplaatst door Javascript
misschien een stomme vraag maar hoe kan ik voor meerdere tracks 1 effect gebruiken?? dus 1 eq instelling en compressor voor meerdere kanalen?

Je eigen presets maken!

Voor de mensen die een behringer BCF2000 hebben.... ik ben er net achter gekomen dat de BCF2000 ook bij Ableton live 5 werkt onder Mackie control emulatie (je moet m wel in de cubase mackie control preset zetten, de andere werken bij mij niet). Het werkt perfect, ook icm met BCview.exe. Is het algemeen bekend dat dit kan? ik heb namelijk een hele tijd zitten zoeken op google voor control maps e.d. maar dat is niet echt vindbaar. Nu ben ik zelf maar aan t prutsen geweest om de controls uit te zoeken.

Nu is er alleen nog 1 klein probleempje.... de pan controls moet je zovaak ronddraaien dat je pas na 2x ronddraaien bij 100% L zit, het zelfde geld voor R... is er hier een manier voor om de panning wat sneller te laten verlopen?

Live 5.2.1

Live 5.2.1

Live 5.2.1 change log:

*[05] Bug: Spikes in Consolidate & Render*
-----------------------------------------------------------------
Platform: All

Depending on several conditions like audio clip sample rate, audio clip bit depth, current sample rate & hard disk speed a consolidated or rendered file could have clicks in the audio.

Status: Fixed

:) :) :)

Mot het nog testen.

http://www.ableton.com/forum/viewtopic.php?t=37249

Pianorol probleem?

Pianorol probleem?

Als ik een C aansla op mijn midikeyboard speelt er een C af, maar de notenbalk geeft een G aan.
En om een D af te spelen moet ik een balkje in de regel A trekken, enz.
Waar ligt dit aan?

Re: Pianorol probleem?

Re: Pianorol probleem?

Origineel geplaatst door RutgerMuller
Als ik een C aansla op mijn midikeyboard speelt er een C af, maar de notenbalk geeft een G aan.
En om een D af te spelen moet ik een balkje in de regel A trekken, enz.
Waar ligt dit aan?

Welke versie?

My bad my bad.

Volgens mij had ik alles een halve octaaf omhoog getransponeerd op mn keyboard ofzo. Ik voel me n00b, alles doet het weer geloof ik na wat draaien op het keyboard.

Midi begint niet op tel 1

Midi begint niet op tel 1

Sinds kort trotse bezitter van Ableton 5 en moet zeggen wat een ontzettend lekker programma is dit. Ik heb de manual gelezen maar heb een probleem bij midi record. Als ik een baslijn inspeel begint hij simpelweg niet op 1. Zo halverwegen. Ik probeer de arrow terug te zetten op het begin maar gek genoeg lukt dit niet. Iemand enig idee?

Drumediting

Drumediting

Ik ben dus ff met Live aan het stoeien na alle positieve reacties over het programma.
Maar nu stuit ik op een probleem:

In de midi/note editor zie ik een klavier links staan. Dat is leuk voor melodieën enzo maar om mijn drums in te editten vind ik het een beetje onoverzichtelijk.
Dus ik wil die pianoroll aanpassen zodat ik links van de pianoroll editor (waar normaal dus een klavier te zien is) zelf bepalen welke noten daarstaan en die dan een naam geven. Kick snare hihat etc

Ik heb gezien in het demo bestand dat het dus mogelijk is en heb de zoekfunctie van de Live manual helemaal uitgespit maar zonder resultaat.
Zoekteremen die ik heb gebruikt waren: Drumeditting drumeditor drum edit rename pianoroll etc etc
Maar dus zonder succes :(

Of geef mij een pag. nummer uit de live manual waarin het staat uitgelegt of probeer me hier verder te helpen.

Alvast bedankt allemaal

:doei:

Dat kan alleen als je simpler toevoegt, de naam kun je dan alleen bepalen door de samples die je in simpler invoegt van naam te veranderen.

Er bestaat geen renaming functie voor de pianoroll-editor.

Hier het plaatje met HH6

Hier het plaatje met HH6

Zie plaatje

Attachments

• drum.jpg
    drum.jpg
    53,5 KB · Bekeken: 157
Re: Hier het plaatje met HH6

Re: Hier het plaatje met HH6

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Zie plaatje

dat is impulse de drumcomputer daar kan dat wel mee.

Back