Yamaha MU90R

Jarod

Nieuwkomer
Beste mensen,

Voor mijn setup ben ik opzoek naar een geluidsmodule met een beetje goede, normale geluiden. Na het doorsnuffelen van verschillende forums kwam ik tot de conclusie dat een Motif of Fantom een goede optie zou zijn. Helaas heb ik (nog)geen Motif of Fantom centjes.

Op Marktplaats.nl zag ik een advertentie van een MU90R van Yamaha voor 199 euri's. Weet er iemand hoe de kwaliteit is van de geluiden die in deze module zitten? En of het een goed apparaat is?

Zelf speel ik in een bandje en ben daarvoor dus op zoek naar een module met gave orgelsounds, strijkers, trompet en noem het maar op. Dus als er iemand is die een goede andere optie heeft, hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt,

Jarod

Ik heb een tijd een mu100r gehad. Veel plezier mee gehad. Gebruikte voornamelijk de synth sounds, en dus niet echt de akoestische dingen waar jij naar op zoek bent. Wat ik me er van kan herinnneren is dat ik ze niet spectaculair vond. Ook een tijd een jv2080 gehad, en die vond ik beter. Mijn advies zou dan ook zijn om te gaan voor een jv1080, dat is geloof ik dezelfde prijsklasse, imo beter klinkend en je kan nog uitbreiden ook.

Okey, bedankt voor de reply's.

Ik heb even naar de specs gekeken van de 1080 en de 2080 en ik moet eerlijk toegeven dat ik ook wel een Roland-fan ben (eerste keyboardje een E-30;) en nu een piano module)

Ik weet niet of je beide apparaten goed kent, maar als ik het zo is bekijk, denk ik dat de 1080 voor mij voldoende is (met misschien een leuke uitbreiding). Of is de 2080 misschien toch wel het extra geld waard?

Heb btw net op marktplaats gekeken en kan de 1080 idd ook voor zo'n 200 euri's aanschaffen en de 2080 komt op zo'n 4 a 5 honderd.

Hangt er denk ik een beetje van af hoe je een jv in wil zetten. Een jv2080 heeft een groter scherm, meer polyfonie, meer effecten, meer plaats voor expansions en schijnt betere DA converters te hebben. Als je de jv dus echt met veel kanalen in wil zetten dan is een jv2080 waarschijnlijk een betere keuze. Wil je maar een paar kanaaltjes omdat je genoeg andere gear hebt dan is een jv1080 zeker voldoende. Ik zit er nog wel eens aan te denken opnieuw een jv1080 te kopen, de sound beviel me, alleen een jv2080 vind ik overkill voor wat ik ermee doe/deed.

De MU90r zal wel een set geluiden hebben die net wat beter zijn dan de MU50. Wat MikeJarod zegt over de acoustische geluiden is nog erger van toepassing op de MU50 reeks.

Het voordeel van de 1080/2080 is dat je expansiebordjes erin kan steken en dat scheelt; wat je graag wil van geluid prik je er gewoon bij! Dat kan met die MU90R in ieder geval niet.

Of er al expansiebordjes in de module zitten bepaalt ook mede de prijs. Mischien dat je ergens goedkoper een 2080 kan krijgen zonder expansiebord, of met maar een expansie ofzo. Let dan ook op of je die expansie ook daadwerkelijk wil, etc.

Re: Yamaha MU90R

Origineel geplaatst door Jarod
Beste mensen,

Voor mijn setup ben ik opzoek naar een geluidsmodule met een beetje goede, normale geluiden.

Alvast bedankt,

Jarod

Een 1080 is voldoende en voor het prijsverschil koop je enkele leuke SR-JV80 expansiebordjes ,waaronder in jouw geval al zeker het Sessionbordje. :okdan:

Of een JV1010 daar zit het session board al in en je moet dan wel met de computer de boel editten maar de jv1010 past overal in (½19" 1he) en je kunt 'm gewoon vastplakken op je controller

edit: ding is ook nog eens spotgoedkoop, stond er laatst een hier voor 175 euro en daarvoor zou ik die van mij echt niet weg willen doen! (ookal is dat wel de prijs die 'ie waard is... helaas)

Back