Eventide H 910

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Heb een Eventide harmonizer gekocht maar hoe sluit ik hem aan met als die schroefjes of/en wat kan ik het beste doen met aansluit stekkers om storingen te voorkomen.

Groet,
Remco

Re: Eventide H 910

Origineel geplaatst door analogicbear
Heb een Eventide harmonizer gekocht maar hoe sluit ik hem aan met als die schroefjes of/en wat kan ik het beste doen met aansluit stekkers om storingen te voorkomen.

Groet,
Remco

wow die duitse op ebay ? ben erg benieuwd wat deze kan t.o.v. de 3000/4000 orville

HOREN !!

maar eh is de aansluiting zoals je speakers op je hifi aansluit ? dat is het zelfde zoals je een oude dbx 160 vu aansluit .. dus gewoon gebalanceerd alleen heb je schroefjes ipv xlr denk ik .. gewoon effe een verloopje maken .. nog een gare xlr kabel ofzow waar je 1 kant van af kan knippen ?

Zitten er niet gewoon XLR pluggen op voor de in en outputs?

Ik heb een Eventide Harmonizer H949, dat is de opvolger van de H910.
Dit is bijna hetzelfde apparaat alleen met 2 algoritmes i.p.v. 1.
(namelijk algoritme 1..welke hetzelfde is als de H910 en algoritme 2 :))

Ik heb ook schroeven op de achterkant, maar dat ik enkel voor modualtie inputs (CV, Audio en nog iets) en Capstan Drive output (waarvan ik niet weet hoe dat precies werkt)

Ik heb mijn H949 gewoon vie dat XLR input/outputs aangesloten en de schroeven niet gebruikt.

Ik moet trouwens zeggen dat ik erg blij ben met mijn Harmonizer.
Echt een supermooi effect.

Bedankt voor de reacties!!

Bij mijn zijn het schroefjes aan de achterkant.

Remote heeft 4 schroef aansluitingen + C.V. kybd en G
Output 1 heeft 2 aansluitingen + en C
Output 2 heeft 2 aansluitingen + en C
Input heeft 3 aansluitingen + C EN G

Tussen de 2 output aansluitingen zit een schroefje met aanduiding G , Ik neem aan dit de ground is?

Mijn vraag is welke schroef aansluitingen ik voor de input en output moet gebruiken en waar die remote voor dient.

Ik heb wel wat geprobeert maar hoor geen effect.

Groet,
Remco

is die remote niet gewoon om het effect aan en uit te zetten ? voor bijv live dingen ofzow ?
En kan iemand me iets over de sound vertellen ?

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Hoe is het inmiddels met je H910 afgelopen?
Ik heb pannen met mijn H949.
Ik heb er een thread voor geopend met geluidsfragmenten.

Mensen die ervaringen hebben met de H949 en me misschien willen helpen:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=731376&t=5488#post731376

Ik heb de H910 al ruim 2 jaar maar ik heb hem nog nooit gehoord, graag zou ik willen weten hoe je het apparaat moet aansluiten met die schroefverbindingen naar jack.

Ik ben wel benieuwd naar die geluidsfragmenten.

Groet,
Analogicbear on the office's Slamdunk

Als je een fotootje maakt van de achterkant, dan kan ik je wel vertellen hoe je het ding moet aansluiten.

Wat ik uit je tekst kan afleiden, moet het zo:

"Output 1 heeft 2 aansluitingen + en C" <- de + is de hot, de C = de cold en de aarde van je output doe je een de G

"Output 2 heeft 2 aansluitingen + en C" <- hiervoor held hetzelfde. + is hot, C = cold en aarde doe je aan dezelfde aardepin als waaraan je de aarde van output 1 doet.

"Input heeft 3 aansluitingen + C EN G" <- ook hier geldt hetzelfde. + is hot, C = cold en G is aarde.

Die remote is om je pitchshifting mee te bedienen.
Ik weet niet precies hoe dat op de H910 werkt, maar op mijn H949 kan je daarop een CV signaal zetten.

Maar het apparaat moet gewoon werken met inpus en outputs aangsloten. Die remote connecties kan je achterwegen laten.

Back