Doepfer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik ben gewoon een beetje skeptisch tegenover doepfer,
en op deze manier blijf ik dat zeker ook..
maar sorry voor de kritiek vintage leden...

gewoon beter lezen denk ik.. ze geven zelf toch ook aan dat de basis audiomodules nogal middle of the road zijn, en dat de layout nogal krap is (en dat de knoppies irritant zijn, maar das mijn mening), en dat er kennelijk best wat interesante modules zijn..

ik vind t zelf allemaal wat "mwoah ach leuk" en zou zelf geen doepfer basis-systeem kiezen als ik een modular zou aanschaffen.. maar zou zeker een zooi control-signal-modules van doepfer aanschaffen..

en de leukste modulars bestaan uit van alles en nog wat :P

Origineel geplaatst door AdDM
gewoon beter lezen denk ik.. ze geven zelf toch ook aan dat de basis audiomodules nogal middle of the road zijn, en dat de layout nogal krap is (en dat de knoppies irritant zijn, maar das mijn mening), en dat er kennelijk best wat interesante modules zijn..

ik vind t zelf allemaal wat "mwoah ach leuk" en zou zelf geen doepfer basis-systeem kiezen als ik een modular zou aanschaffen.. maar zou zeker een zooi control-signal-modules van doepfer aanschaffen..

en de leukste modulars bestaan uit van alles en nog wat :P

waar is jou mening op gebaseerd als ik vragen mag?

heb vele vele uurtjes gespendeerd in de analoge studio van de hku (arp 2600, roland system 100, synton systeem en doepfer-systeempje) dus ik weet echt wel wat goed klinkt.. Verder dus die doepfer-presentatie van de musichouse in utrecht, en veel demo's gecheckt..

Heb verder zelf veel analoog spul, geen modulars helaas (budget he)

wat vinden jullie van de nieuwe MOTM modules?
ik ga de wavewarper of de cloud generator vco denk ik bestellen..

of beide :)

Origineel geplaatst door Jena_mu6
laat maar

laat maar?

Origineel geplaatst door mOkBor
Je bent in iedergeval goed op weg :r

geef je mening over doepfer.. en niet over mij..
ik stel gewoon vragen en kennelijk ligt dit onderwerp nogal gevoelig..
antwoord dan gewoon niet ofzo..

Laatst gewijzigd:
Lieve Michael U,

Op dit prachtige forum houden we erg van kritische denkers en gemotiveerde kommaknuffelaars.
Maar vertel ons nu eens iets over hoe jouw mening tot stand gekomen is gedurende de afgelopen maanden/jaren;

Voorbeeldjes:

Ik hou van X en niet van Y omdat ....

Ik zou wel van X gaan houden als X meer op Y zou lijken wat betreft de ...

Wat ik wel een beetje leuk aan X vind is ....

Y is veel beter dan X behalve dan dat ene ....

Zo leren wij weer iets over X, Y en ook iets over jou :geslaagd:

Je hebt een heel indrukwekkende sig, maar probeer die systematische zoektocht naar de waarheid dan ook hier samen met ons te delen.

Ok lev,
ik zal proberen jullie wat meer inzicht te geven in mij en mijn mening..

ik heb zelf heel lang nagedacht over welk systeem ik zou aanschaffen..
ik heb geleerd over de geschiedenis van het fenomeen modulars, waarover genoeg te vinden is..
mijn zoektocht begon bij doepfer, analogue solutions en analogue systems..
zag er goed uit, maar is niet compatible met moog, synthesizers.com, ppg, encore, synthesis tech en modcan (5U), wat uiteindelijk het verschil maakte..
eurorack is leuk maar je zit vast aan doepfer, analogue solutions en analogue systems..
na veel researsch was er voor mij nog maar 1 optie...
een custom modulair systeem laten bouwen dat geheel aan mijn wensen voldeed en daarbij heb je iets wat niemand heeft..
dus dat heb ik gedaan..
geheel naar mijn wens en uitbreidbaar..
ik heb verder niks tegen doepfer... maar de layout valt inderdaad erg tegen vergeleken met 5u bouwers..
ik hou van grote knoppen bijvoorbeeld, en ik hou van hoge kwaliteit..
het verschil tussen goedkoop en duur is er volgens mij niet voor niks..
wel heb ik de msy2 van doepfer.. wat gewoon een handig dingetje is en geen module..
daar is doepfer dan wel weer relaxt voor..
hebbedingetjes..
maar als ik de zeroscillator dan weer zie en hoor die ik zojuist besteld heb denk ik ja... dat vind je helaas niet bij doepfer...
ik hoop dat dit duidelijk genoeg is...
en vergeet niet dat het een mening is en niet bedoeld om ruzie te zoeken..
groetjes

Ik ben wel benieuwd wat voor custom modular je nu hebt dan. MarcMarc uit Amsterdam? Ook niet uit ruzie zoekerij, maar gewoon uit mijn passie voor modulars in het algemeen.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik ben wel benieuwd wat voor custom modular je nu hebt dan. MarcMarc uit Amsterdam? Ook niet uit ruzie zoekerij, maar gewoon uit mijn passie voor modulars in het algemeen.

synthesizers.com
word binnenkort aangevuld met de zeroscillator en de 2 nieuwe motm modules..

nou Michael, het is mij nu in ieder geval helemaal duidelijk waarom je deze thread gestart bent.

Origineel geplaatst door Michael U
synthesizers.com
word binnenkort aangevuld met de zeroscillator en de 2 nieuwe motm modules..
maar dat is toch niet custom?

Wel vet overgins, ik hou alleen niet zo van het .com geluid.. is mij te moogish.. modcan ligt mij beter.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
maar dat is toch niet custom?

Wel vet overgins, ik hou alleen niet zo van het .com geluid.. is mij te moogish.. modcan ligt mij beter.

het is custom als je je eigen kast laat maken met modules die niet als standaard pakket worden verkocht..
custom is volgens mij naar de wens van de klant..
hij is moogish maar daar geven de andere modules weer een andere wending aan..

Origineel geplaatst door Michael U
het is custom als je je eigen kast laat maken met modules die niet als standaard pakket worden verkocht..
custom is volgens mij naar de wens van de klant..
hij is moogish maar daar geven de andere modules weer een andere wending aan..
Dus als ik naar een winkel ga en ik wens een MC-909 en die krijg ik dan is ie custom? Vooral als ik hem in een pastictas wil hebben? Nee, das flauw. Ik snap je.

Maakt Roger die custom modules? Dat is tof, ik heb hem ooit eens een ARP2500 matrix in een module zien bouwen. Dat vond ik dan weer leuk. Hoe ben je bij de keuze van die niet standaard modules gekomen? Via Ken Stone bijvoorbeeld of heb je het functioneel beschreven?

En die andere modules die van die moogish sound een andere wending geven... die gebruik ik om die doepfer een ander wending te geven. :) Zijn we het toch met elkaar eens! Een beetje dan, toch?

Maakt Roger die custom modules? Dat is tof, ik heb hem ooit eens een ARP2500 matrix in een module zien bouwen. Dat vond ik dan weer leuk. Hoe ben je bij de keuze van die niet standaard modules gekomen? Via Ken Stone bijvoorbeeld of heb je het functioneel beschreven?

roger arrick maakt zeker weten custom modules.. custom racks, custom systemen..
staat allemaal op de site...
ik heb er lang met hem over gecorrespondeerd.. en niet met margo zoals de meeste doen..
inderdaad heb ik alles functioneel moeten beschrijven...

En die andere modules die van die moogish sound een andere wending geven... die gebruik ik om die doepfer een ander wending te geven. :) Zijn we het toch met elkaar eens! Een beetje dan, toch?

klopt, ik wou ook niemand backstabben, neerhalen of natrappen met deze thread.. hoewel een aantal forum leden dat denken..

mijn punt was meer, ga je voor goedkoop of duur en waarom?

maar goed smaken en meningen verschillen..

Last edited by a moderator:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back