Bandrecorders

ik was bezig met verhuizen dus ik heb er weinig tijd voor gehad.
Maar ik wil een andere input amp plaat proberen. Als het probleem daarmee verholpen is dan wil ik er een bestellen op ebay.
Zijn er nog mensen in de omgeving van Amsterdam die hun input amp plaat hiervoor kunnen uitlenen ;)

Beste iedereen!

Ik spoelde onlangs een tape op mijn Revox A77 terug en merkte dat dit moeizamer ging dan normaal (koppen zijn schoon). Nog voordat ik het proces kon stoppen om te kijken wat er aan de hand was bleek het al te laat te zijn. De stroom viel van het apparaat af en er kwam zelfs een klein rookpluimpje uit.... Ik heb het apparaat opengemaakt om te kijken of ik ergens kan ontdekken of er iets doorgebrand is, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hier te weinig verstand van heb. Mijn vraag is dus of er hier iemand is die mij wellicht kan helpen met dit probleem.

Alle hulp wordt ontzettend gewaardeerd!

Negen v/d tien keer is er een elco&condensator geklapt waarschijnlijk een ontstoringscondensator.

grt G-J

Hehe, ja na enig speurwerk zie ik wel 2 condensators die er redelijk opgebrand (zwart) uitzien. Ik hoop dat dit de juiste zijn.. Maar ik vermoed van wel! Nu even kijken hoe ik dat op ga lossen...

488300_10151190108958627_1035227466_n.jpg

521978_10151194929843627_1759791766_n.jpg

Haha, jah.. Diodes :) Ik zou graag willen dat ik er wat meer verstand van had. Maar die frako condensator... Alle hulp, uitleg en toelichting wordt zeer gewaardeerd! Dan weet ik uiteindelijk een beetje beter wat het lot is van dit apparaat :)

je kan er het beste even mee naar een goeie reparateur gaan, zeker als je er geen verstand van hebt.
en wat mij een beetje zorgen baart, is de verbranding bij een van de connector aansluitingen, zou op een verbrande motor kunnen duiden.

:mega:

Het ene kan uiteraard het andere teweeg brengen.
Ik kijk ook met enige argwaan naar de brandplek aan de witte kabelaansluiting...
Ik vermoed dat de zekering aan de voeding ook betere tijden zal gekend hebben... (gelukkig dat ze er is).
Ik zou m'n eigen A77 eens moeten opengooien om na te gaan vanwaar en naar waar deze bedrading gaat...

Ik wil jullie uiteraard niet tot last zijn, maar de hulp wordt natuurlijk zeer gewaardeerd. De locatie van de diodes vind ik inderdaad ook vreemd, het lijkt helemaal niet in verband te liggen met de voeding. Dus het feit dat de motor eerst langzaam terugspoelde en dat vervolgens heel het apparaat uitviel kan ik ook nog steeds niet plaatsen.

Volgens mij gaat dit nogal een projectje worden hehe...

Sowieso bedankt allemaal voor de nuttige tips. We zijn inmiddels weer een tijdje/wat soldeersessies verder en het probleem lijkt nog niet te zijn opgelost. Na flink wat research ben ik erachter gekomen dat het verstandig is om sowieso alle C's te vervangen op deze plaat. Dat gedaan hebbende is het alleen zo dat er nog steeds niets gebeurt wanneer ik het apparaat aanzet. Ik kan veel vinden over de betreffende C's die gemakkelijk rooksignalen produceren, maar niets over apparaten die weigeren aan te gaan. Is iemand hier bekend mee, of kan iemand de gouden tip geven? :)

Ik heb overigens al contact gehad met Audiosurvivors, en ondanks dat ik hun visie enorm waardeer/respecteer heb ik op dit moment helaas niet de 850,- die ze vroegen om mijn Revoxje na te laten kijken.

850.....??? wwwwaahahahahaha. Daar koop je er 2 nieuw van..

Ja, ik schrok er ook nogal van. Ik weet best dat het belachelijk veel tijd en moeite kost om alles wat niet in het beestje thuishoort te vervangen, maar €850,- lag net buiten m'n budget... :)

Back