Bandrecorders

Heb toevallig gister via via een in goedverkerende Sony TC-377 gekregen. Deze ga ik nog wel na laten kijken door Audiosurvivors.
Mijn idee is om hier bepaalde sporen van mijn tracks (techno) mee op te nemen om vervolgens weer in m'n computer terug te stoppen. Puur voor de analoge warmte.

Iemand ervaring met die TC-377? En die bv hetzelfde doet? Ben gewoon benieuwd..

die sony kan je beter in de kliko dumpen.

klote aandrijving.

als je iets goedkoops wilt, akais vanaf 5,- en revox a77 vanaf 50,- op MP.
keus zat.

:koffie:

Ik heb niets goedkoops nodig.. ik heb iets nodig waar ik wat aan heb ;)
Maar wat ik van plan ben met een bandrecorder is volgens jou met die Sony niet mogelijk?

revox b77, met speedcontrol, mogelijkheden tot sos/ echo etc.
zou wel een opgeknapte/ gereviseerde kopen, om te voorkomen dat het avontuur een afknapper wordt.
en dan een paar goede banden/ nieuw en wat literatuur, bv het grote bandrecoreder pocketje van prisma .

en als dat te duur is, dan inderdaad een goed werkende 3kops akai.

duurder en groter en zwaarder kan natuurlijk ook altijd nog

kan alleen aangeven waarin ik meer vertrouwen stel
heb vroeger ook met fostex( ook goed), philps en saba geƫxperimenteerd, maar heb meer vertrouwen in kwaliteit en degelijkheid met eerder genoemde merken.
over sony kan ik weinig zeggen tav bandrecorders. de cassetterecorders waren wel oke (heb nog ergens 2 3kops decks waarvan 1 toevallig te koop is alhier). bandrecorders in mijn omgeving eigenlijk nooit echt serieus tegengekomen, zal wel een reden voor zijn denk ik.

die sony kan je beter in de kliko dumpen.

klote aandrijving.

als je iets goedkoops wilt, akais vanaf 5,- en revox a77 vanaf 50,- op MP.
keus zat.

Het loopwerk van die Sony's is inderdaad meestal niet denderend, die recorders maken meestal niet de goede snelheid en dat is in de studio nog onvergeeflijker dan in de huiskamer. Een revisie zou dat loopwerk probleem vast kunnen oplossen, maar Audiosurvivors is niet goedkoop en dan vraag ik me af of zo'n Sony die investering wel waard is... Ik zou ook eerder naar een Revox kijken, of een Teac / Tascam, liefst eentje die op 19 en 38cm kan opnemen en natuurlijk niet in erbarmelijke staat is. Vooral Revox zie je in overvloed op Marktplaats, en ook nieuwe en gebruikte onderdelen zijn makkelijk te vinden.

dat bedoelde ik dus...:D

de aandrijving van dit soort recorders gaat met een tussenwiel tegen het vliegwiel aan, een soort van garantie op , buiten dat dat systeem zowiezo al niet stabiel werkt, allerlei problemen.

sony“s zijn gewoon kut.

en akai daarintegen werkt vaak wel goed, ik heb ze zelfs als masterrecorders gebruikt...:D

en, als je wat geld overhebt, koop op z“n minst een revox a77

en knap hem, als het even kan, zelf op.

Mocht je de operation en service manual nog niet hebben, dan kan je die hier van de Studer FTP server afhalen:

ftp://ftp.studer.ch/Public/Products/Revox/Revox_B77

Cheers,
Exo.:mega:

Thanks! (had ik al maar sowieso goede tip voor de Revox bezitters).

Maar vergeet mijn posts maar, was wat dommig bezig, had hem al zo lang niet gebruikt dat ik de tape ONDER de aandrukdingen naast de koppen had zitten (wat eigenlijk ook wel logisch is, want dan zit de tape tenmiste goed tegen de koppen).

Daardoor liep hij stroef. (en ook de afwindspoel was net te nauw waardoor tape beetje bleef hangen, revox spoel maar nu als afwind gebruikt en dat gaat beter). Typisch gevalletje van overreactie om gelijk alles uit elkaar te halen 8o)

Gelijk maar weer gecalibreerd en alles loopt weer als een zonnetje. Mocht iemand nog een B77 calibratietape hebben liggen dan zou ik die willen lenen/huren voor een dagje ofzo) dat is het enige wat ik niet heb namelijk, dus 100% calibreren kan ik niet.

Edit, voor de rest sluit ik me aan bij Chinetti. Echt heel goedkoop zie je Revoxxen niet meer, maar soms heb je mazzel en zolanng de Koppen en motor nog goed zijn valt de rest eventueel simpel te fixen.

Heb nog een B77 te koop staan met alles erop en d'r aan (afstandbediening,speedcontrol,pauzeprintje,adaptors,stofkap).

Over de TC-377 wordt wel gezegd dat ze een mooie warme sound hebben!
Dat van die slechte aandrijving kan ik wel beamen. Die van mij heeft nu versleten snaren, dus aandrijving is even niet wat het hoort te zijn ;)
Wel mooi om mee te samplen, instant Boards of Canada geluid over je strings!

Laats in berlijn deze dikke vette kast gezien, iemand enig idee om welke bandrecorder het gaat?
photohxg.jpg

wow! wat een apparaat.. zal niet te tillen zijn

Perfo transfer? is dat om kopien van een master te trekken o.i.d. ?

Misschien hier ook maar ff posten....

Ik ben dus DRINGEND op zoek naar een Studer tech die m'n A800MKIII kan herstellen.
Alles werkt behalve de record op geen enkel kanaal...
Graag een tech in Belgiƫ.... Zo'n machine is nu niet direkt een licht transportobject ;).

Cheers,
Exo.:mega:

Back