Welke software ??

Ivol Knivol

Nieuwkomer
Wil graag mn hobbie, muziek maken, ook lekker op mn pc'tje gaan doen. Heb er geen ervaring mee. Nou is de vraag , welke Cakewalk is aan te raden, of is Cubase beter?

Wil een middeklasse pakket kopen dus veel meer dan 300 euro wil ik niet uitgeven(moet namelijk nog geld over hebben voor een geluidskaart).

Wat is wijs? En waarom?

Heb al in bezit Korg X2 en die wil ik natuurlijk ook max met de pc gebruiken.

Eigenlijk is belangrijker wat jouw wensen zijn. Ieder pakket
heeft zo zijn eigen karakterestieke plus (en min) punten.

Wil je lekker live gaan, zou ik kiezen voor Ableton Live.
Wil je drum&Bass, techno, trance of andere typisch electronische
loopmuziek maken zou ik for FL Studio gaan.
Ik zou zeggen... probeer wat demo's, en stel vragen op het
(synth) forum.

Laatst gewijzigd:
Ik ben van plan hiphop te maken met een duidelijke techno-invloed. Veel rauwe samples. Voor de rest is het stukje jazz wat ik ook in een bandje doe belangrijk om een goede demos op te nemen. Levert dit wat specifiere eisen op ?

Re: Welke software ??

Origineel geplaatst door Ivol Knivol
Nou is de vraag , welke Cakewalk is aan te raden, of is Cubase beter?

Wat is wijs? En waarom

Ik ben vroeger van fasttracker over gestapt naar cubase .... daarna naar cubase sx tm cubase sx 2.x .. wat weer een stuk beter was als cubase .... Heb cubase 3 sx ook liggen maar nog niet naar gekeken ....maar ik weet zeker dat het weer een overtreffende trap zal zijn .... in al die tijd dat ik cubase fan ben, heb ik verschillende sequencers geprobeerd.... eigenlijk heb ik ze allemaal geprobeerd .... maar ik vond t allemaal 10 x niks .... + ik snapte er weinig van zonder de handleiding te lezen dan ..... ik heb in cubase nog nooit een handleiding gelezen maar heb t idee dat ik 70% wel door heb... eigenlijk ongeveer alles wat ik weten moet.... (al stuiter ik soms wel eens op een probleempje)
Elke keer nadat ik een andere sequencer geprobeerd heb val ik al snel weer terug op cubase ...

mensen zeggen dat cubase juist t moeilijkst is te leren tegenover logic / cakewalk / sonar etc. ... ik vindt dit juist t tegenover gestelde ...

Dus ik zou zeggen: welke is beter? dit is erg persoonlijk .... dus download wat demos en ga zelf eens wat prutsen ...

Je komt er snel genoeg achter welke sequencer jou persoonlijk beter ligt ....

laat je niet aanpraten door andere welke beter is ... t enige wat wij kunnen geven is onze persoonlijke mening

als je op zoek bent naar een midden maat pakket is misschien cubase SL 3 een leuk pakket...

en wat er ook erg goed uit ziet: Steinberg Cubase System 4 Bundle with Cubase SL3

http://www.4beatz.com/proddetail.asp?prod=cubasesys4sx3&partner=google

kost zo'n 475 (op de steinberg prijslijst.. ik zie dat t veel goedkoper te krijgen is)
maar dan heb je ook gelijk een geluidskaart

maar goed .... zoals ik al zei .... ik ben cubase fan :)

dus je moet zeker ff verder kijken dan alleen dit .. kan zijn dat t jou totaal niet ligt....

Edit

....... of de geluidskaart wat is moet je ff uitzoeken ...

Re: Re: Welke software ??

Re: Re: Welke software ??

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Heb cubase 3 sx ook liggen maar nog niet naar gekeken .

Jij rijke stinkert jij. Een duur softwarepakket kopen en er niet eens naar kijken...

Re: Re: Re: Welke software ??

Re: Re: Re: Welke software ??

Origineel geplaatst door koekebakker
Jij rijke stinkert jij. Een duur softwarepakket kopen en er niet eens naar kijken...

hehe .......komt eigenlijk omdat mn C: drive vol staat :D
en geen zin om cubase sx 2.0 te uninstallen en al mn vst plugins ...
dus ik meot eerst eens grote schoonmaak houden op mn pc .... nog geen zin in gehad :bekdicht:

Re: Re: Re: Re: Welke software ??

Re: Re: Re: Re: Welke software ??

hehe .......komt eigenlijk omdat mn C: drive vol staat :D
en geen zin om cubase sx 2.0 te uninstallen en al mn vst plugins ...
dus ik meot eerst eens grote schoonmaak houden op mn pc .... nog geen zin in gehad :bekdicht:

Ik was al bang dat Resonance zich schuldig maakte aan ..... :)
Ik kon het al niet geloven. xcuus.

Re: Re: Re: Re: Re: Welke software ??

Re: Re: Re: Re: Re: Welke software ??

Ik was al bang dat Resonance zich schuldig maakte aan ..... :)
Ik kon het al niet geloven. xcuus.

:engel:

Cubase SL3 zei ik .... niet Cubase Sx3 ... dat lukt idd niet ... SL3 is een Lite versie van de eerder genoemde

Maar goed..... ga gewoon eerst eens wat met demos kloten :)

Is al genoeg genoemd nu om je zoet te houden voor de komende dagen :)

en FL studio? jazz maken in FL studio? lijkt me erg lastig ...

Origineel geplaatst door padokit

FL studio kan ook en leg ook nog in jou legt wat lager

Schitterend ! Al ligt de lat in deze zin niet zo heel laag!

ik zou voor ableton-live/4 of 5 gaan dat is sample-based .en de leercurve is ook niet zo hoog
gaat het om techno of trance dan is live 4/5 heel leuk en het werk zeer znel
net zo als fl-studio/6. maar ableton is net even wat beter.

ja en dan cubase dat is het meest kompleten programma maar niet zo zeer voor wat jij er mee wil gaan doen
ja en dan nog de prijs 300 euro daar heb je geen cubase sx3 voor nieuwe
groet john

hier wat links http://www.ableton.com/
http://www.fruityloops.com/
http://www.steinberg.de/Steinberg/defaultb0e4.html

en FL studio? jazz maken in FL studio? lijkt me erg lastig ...

Dude, das niet moeilijker dan andere stijlen. tempo
changes zijn makkelijk te automatiseren en te switchen.

Kep zelf ook met plezier wat jazz tracks gemaakt (met vooral vsti's)

Nieuwe hier. Bedankt voor alle tips! Heb al even een demo versie van Live opgezet, werkt toch wel erg anders met die note editor dan de Cubase waar ik een paar jaar geleden mee heb gespeeld. Maar ga nu gewoon lekker los en alles een keertje proberen.
Maar eh kan het toch niet laten na alle reacties om nog effe een nieuwe vraag te stellen: usb of ingebouwde kaart ??

er zijn meer opties als usb of ingebouwd :)

spdif / firewire etc.... als je zoek funktie gebruikt zul je heel wat lees voer tegen komen :)

Dude, das niet moeilijker dan andere stijlen. tempo
changes zijn makkelijk te automatiseren en te switchen.

Kep zelf ook met plezier wat jazz tracks gemaakt (met vooral vsti's)

Dude, de topicstarter zegt dat ie in een jazzbandje speelt en daarmee een demo wil recorden. Daar is FL dus NIET ECHT geschikt voor he.

:peukie:

Back