Re: Welke software ??
Origineel geplaatst door Ivol Knivol
Nou is de vraag , welke Cakewalk is aan te raden, of is Cubase beter?
Wat is wijs? En waarom
Ik ben vroeger van fasttracker over gestapt naar cubase .... daarna naar cubase sx tm cubase sx 2.x .. wat weer een stuk beter was als cubase .... Heb cubase 3 sx ook liggen maar nog niet naar gekeken ....maar ik weet zeker dat het weer een overtreffende trap zal zijn .... in al die tijd dat ik cubase fan ben, heb ik verschillende sequencers geprobeerd.... eigenlijk heb ik ze allemaal geprobeerd .... maar ik vond t allemaal 10 x niks .... + ik snapte er weinig van zonder de handleiding te lezen dan ..... ik heb in cubase nog nooit een handleiding gelezen maar heb t idee dat ik 70% wel door heb... eigenlijk ongeveer alles wat ik weten moet.... (al stuiter ik soms wel eens op een probleempje)
Elke keer nadat ik een andere sequencer geprobeerd heb val ik al snel weer terug op cubase ...
mensen zeggen dat cubase juist t moeilijkst is te leren tegenover logic / cakewalk / sonar etc. ... ik vindt dit juist t tegenover gestelde ...
Dus ik zou zeggen: welke is beter? dit is erg persoonlijk .... dus download wat demos en ga zelf eens wat prutsen ...
Je komt er snel genoeg achter welke sequencer jou persoonlijk beter ligt ....
laat je niet aanpraten door andere welke beter is ... t enige wat wij kunnen geven is onze persoonlijke mening
als je op zoek bent naar een midden maat pakket is misschien cubase SL 3 een leuk pakket...
en wat er ook erg goed uit ziet: Steinberg Cubase System 4 Bundle with Cubase SL3
http://www.4beatz.com/proddetail.asp?prod=cubasesys4sx3&partner=google
kost zo'n 475 (op de steinberg prijslijst.. ik zie dat t veel goedkoper te krijgen is)
maar dan heb je ook gelijk een geluidskaart
maar goed .... zoals ik al zei .... ik ben cubase fan
dus je moet zeker ff verder kijken dan alleen dit .. kan zijn dat t jou totaal niet ligt....
Edit
....... of de geluidskaart wat is moet je ff uitzoeken ...