Goede Hifi-speakers???

BigDplayboy

Ouwe rot
Op het werk hebben we eindelijk eens besloten de opgeblazen crap-panasonic speakers die we bij de bar hebben hangen, te vervangen :halleluja

Nu heb ik wat rond zitten zoeken op i-net, maarja, wat is nou een goed merk voor hifi-speakers? :confused:
Misschien niet een juist onderwerp voor het synthforum, maar ik weet dat hier genoeg mensen zitten die tenminste wel weten hoe een speaker hoort te klinken [ook als het hifi-dingen zijn].
Iemand suggesties? Er is nog geen budget vastgesteld ervoor, maar ik denk dat rond de 100,- of 150,- echt de max is.

Belangrijk is dat ie lage tonen lekker weergeeft en voldoende wattage heeft, zodat ze niet WEER opgeblazen worden :erm: ... De collega die er over gaat dacht ook al aan 2 speakers met een subwoofertje, maar dat zou uiteindelijk niet praktisch zijn i.v.m. plaatsing, dus dat soort systemen liever niet :)

Iemand suggesties?

Herstel: het budget zit rond de 200,- voor beiden speakers hoor ik hier net

Ik zal overigens eens wat research gaan doen naar die Mission en Eltax.
Oja, het zijn overigens speakers die opgehangen moeten worden, dus geen pilaar-vormigen aub :)

Nog meer suggesties zijn uitermate welkom natuurlijk!

ProtoHuman > Uh tja, dan maar geen hifi, maar "gewone" speakers?

150 euro per stuk of per paar?
Tot 150 euro per stuk zou je kunnen kijken naar bijv. de Mission M3x serie, of B&W DM60x-S3. Zelf luisteren is natuurlijk 't belangrijkste, en je budget is voor hifi wel wat aan de krappe kant....

De Tannoy Fusion 2 lijken mij wel interessant, ook goede reviews over te vinden op het net... Vast niemand hier die ervaring heeft met dat setje?

Je had een paar opgeblazen speakers, dat kan ook door je te lichte versterker komen, als het regelmatig hard moet en je versterker is te krap blaas je bijna ALLE speakers op.
Dit kan je horen doordat er vervorming in je geluid begint te komen en je merkt dat de versterker niet veel harder meer kan, meestal blaas je de tweeters dan vrij snel en als eerste op en na een tijd gaan je woofers kraken.
Blaas je vrij snel en als eerste je woofers eruit dan heb je meestal een te grote versterker, maar als je hier voorzichtig mee omgaat hebben te kleine speakers op een te grote versterker meer overlevingskans dan andersom.
Dus misschien kan je hier beter op letten voordat je nieuwe speakers koopt en dat je deze ook weer binnenkort moet vervangen.

suc6

Origineel geplaatst door BigDplayboy
De Tannoy Fusion 2 lijken mij wel interessant, ook goede reviews over te vinden op het net... Vast niemand hier die ervaring heeft met dat setje?
Mijn ervaring met Tannoy's in 't algemeen is dat ze nogal kil en druk klinken, en niet erg super in het laag zitten. Mission en B&W zijn wat neutraler van klankkleur. B&W is erg rustig, terwijl Mission een stuk expressiever is. Maar nogmaals, laat je niet te veel leiden door reviews of meningen van anderen. Smaak van luidsprekers is enorm persoonlijk en het eindresultaat hangt ook erg af van je versterker.

Nee, dat snap ik :) ... [ook de post van richard2000]

Kijk, we hebben op onze 3e etage van het bedrijf een bar waar we iedere vrijdag een borrel hebben en daar moeten we dus achtergrondmuziek bij hebben. Het is niet zo dat we daar met z'n alles recht voor gaan staan, niks zeggen en puur alleen muziek luisteren; het is dus voor de achtergrond. Probleem bij de huidige speakers is dat ze niet laag kunnen. Het is een redelijk grote ruimte [50 man] waar het geluid ingeblazen wordt.
Het hele geluidssysteem wat er nu staat is belabberd. Ik heb het zelf niet gezien en heb er nooit wat mee te maken gehad. Maar ze hadden dus een of andere schrale minitower neergezet waar ze de huidige speakers op aan hebben gesloten; maar omdat niemand verstand van muziek/geluid/aansluitingen heeft binnen het bedrijf, heb ik me aangemeld om wat suggesties te doen en te zorgen dat het fatsoenlijk aangesloten wordt deze keer. Hoop ik :engel:

Ik heb zelf hier een prima versterker van Pioneer staan die ik het bedrijf in bruikleen wil geven voor dit doel [want die staat hier toch maar wat weg te stoffen anders] en die kan aardig wat power aan; m.a.w.: "te groot voor de speakers" als ik richard2000's theorie goed begrijp.

Maar het is dus niet echt om van muziek te genieten, kwaliteit hoeft niet perse goed te zijn, maar het moet wel goed hoorbaar zijn en het moet lekker laag kunnen :)
Of trap ik nu op teveel audiofielen zieltjes [like my own] :engel:

OK, het is me inmiddels duidelijk dat HiFi te hoog gegrepen. Ik dacht dat Hifi de aanduiding was voor "gewone" speakers *D ... Excuse moi, mijn fout...

Laatst gewijzigd:
Ik zou dan iig niet voor hifi gaan. Hifi is echt gemaakt om er eens rustig voor te gaan zitten en lekker van de muziek te genieten.

zoek wat oude (jaren 70-80) warfdale speakers, goedkoop en zeer goed (ook in het laag), en ze zijn onverslijtbaar.

ik heb er hier staan van 30 jaar oud, en na 7-8 jaar misbruik door mijzelf (met een oude marantz amp) geven ze nog altijd geen krimp. Ik heb er in de tijd 75 €/stuk voor betaald voor 230w rms 3wegs speakers met een 15" woofer. Jij zal wel kleinere nodig hebben.

echt mission of eltax heb je goede koop aan ! Hebben goede boxen voor weinig.

Mordaunt Short is ook wel leuk alleen wat prijziger en vaak wel pilaar vormig.
De bovengenoemde serie van mission is idd een goede !

Persoonlijk overweeg ik mission ook om als 5.1 setup te gaan gebruiken...

Back