Linndrum Wavloops/Groove Rip

Origineel geplaatst door Mhika Ra
Ik heb het enkel over de TIMING van de sequencer. De "swing" of "shuffle" van een bijv. MPC60 heeft echt andere timing dan de standaard "swing" van Cubase. Dat heeft nix met geluidsbronnen te maken.
maar wel met de processor van de sequencer... en swing blijft dezelfde swing, op welke sequencer dan ook...

Het is inderdaad gelul. Swing is swing.

Dat analoge bakken timing PROBLEMEN hebben, omdat de interne klok niet strak loopt is iets heel anders. Inderdaad een 808 hihat in 16/en zal niet 6 minuten lang precies strakt blijven lopen. Sommige mensen ervaren die PROBLEMEN als tof klinkend. Vergelijk dit met het willekeurig ontstemmen van een analoge bak.

Maar de swing-FUNCTIE is een mathematisch proces wat altijd volgens de zelfde regels loopt, namelijk het naar achter veschuiven van de ONeven noten (8-en of 16-en, afhankelijk van de instelling), zodat op volle swing het 8en of 16en triolen worden! ongeveer zo dus: *.*. / *.*. wordt *.*(.) / *.*(.)

Het is pas sinds de moderne sequencers, dat er andere quantize waarden dan alleen 'pure' swing meegegeven kan worden.

Is al goed joh, het is allemaal gelul.

Ik heb me groove templates in ieder geval werkend,
en nog bedankt!

Back