Vraag over Nordlead...

t lijkt trouwens ook net alsof ie op een gegeven moment : UH OH! roept :D

Attachments

• ehmz2.mp3
    546 KB · Bekeken: 91
Re: Vraag over Nordlead...

Origineel geplaatst door Everlast
Heb nu een paar maanden een Virus B..., maar ben tot op heden nog niet echt te spreken over dat ding , ben op zoek naar geluiden die ik maar niet eruit krijg, al draai ik uren aan die knoppies...=(

Ben nu eigenlijk aan 't kijken naar een Nordlead 2/3
Maar wat kan dat ding in plaats van die Virus, of is het nutteloos om uberhaupt naar zo'n Nordlead te kijken...?

Wil hem hoofdzakelijk gebruiken voor "Mainstream Hardcore"

om nog ff ontopic te komen ....... persoonlijk vindt ik t geluid uit de nord erg lekker ...en is ook zeker goed inzetbaar voor hardcore .... je hoort m ook regelmatig in de mainstream hardcore ... heeft vooral een erg snijdend karakter ...

mja dat was alleen ff een basis geluidje ... single patch .. als je de boel gaat layeren en er een zooi effecten overheen gooit (dit was alleen reverb aangezien de NL-2 geen fx onboard heeft) klinkt t al heel anders ....

wat ik trouwens ook nog steeds vaak in de mainstream hoor is dit geluid alleen dan een paar oktaven lager .... zonder dat er melodie mee gespeeld wordt ..... maar alleen ff zo'n rauwe scheur uit de NL in de intro of op andere momenten waar de track wat opvulling kan gebruiken

Attachments

• ehmz3.mp3
    546 KB · Bekeken: 85
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door #JK#
Skip gewoon zowel die nord als die virus, en koop voor E 350,- die juno 2 en jx3p van xpanded stereo ;)

(how hardcore can you go!!)
Da's wel hardcore, maar meer oldskool dan wat nu mainstream hardcore is. Niet dat daar iets mis mee is (in tegendeel), maar volgens mij is de TS daar niet naar op zoek.

Origineel geplaatst door j0ris
Da's wel hardcore, maar meer oldskool dan wat nu mainstream hardcore is. Niet dat daar iets mis mee is (in tegendeel), maar volgens mij is de TS daar niet naar op zoek.

Aha i see :) ... ja ik ben niet zo van de hardcore, laat staan dat ik weet wat het tegenwoordig is; maar voorheen was de juno 1/2 de hardcore bak ,en daar kan een virus of nord toch echt niet aan tippen kwa vetheid. (naar mijn mening)

" (tenzij het tegenwoordig tranceparant en distorted moet ?:)) "

Origineel geplaatst door Everlast
2 >>> ReSoNaNcE & jostiii

Ja dat soort geluiden heb ik ook zo voor elkaar..., maar 't gaat mij echt over de specialere leads/sawz

Zoals dit....
Heeft die gozer van T-wited ooit gemaakt, hij heeft alleen z'n Virus B vorig jaar verkocht....:(

by the way...dat support geval van Howard Scarr op de Access site had ik al gecheckt....

misschien jezelf ietsje meer verdiepen in synthese, dan moet jou dit ook wel lukken... zo heel moeilijk zit die patch niet in elkaar eigenlijk... door middel van het een en ander te moduleren kom je al gauw tot specialere leads dan de standaard dingen... :) de virus b is absoluut wel zeker goed inzetbaar voor mainstream hardcore, ik zou niet meteen voor iets anders gaan kijken, maar je bak ietsje beter proberen te leren kennen... ;)

Origineel geplaatst door Nightstorm
als het met de virus niet lukt dan lukt het me de nord ook niet

ik zou me eerst es goed verdiepen in die virus, dan begrijp je later de toegevoegde waarde van een nord beter

Sorry niet mee eens. Een Nord Lead is veel meer een performance synth en de Virus veel meer een tweak-synth.

Een Nord Lead/Rack 2 bijvoorbeeld heeft voor elke functie een knop op het voorpaneel. Een Virus C heeft maar voor 50% van de parameters een knop op het voorpaneel terwijl deze synth toch veel meer knoppen heeft.

Een Virus is dus een veel uitgebreidere synth. Maar niet per definitie een betere. Ik krijg met een Nord Lead sneller, betere resultaten in ieder geval. Een virus vereist veel meer dat je echt de structuur van de synth gaat leren voor je er echt goede resultaten mee haalt....en zelfs dan.......hehe

Maar goed.....de mensen van het forum kennen mijn mening over de virus.

Back