Waarom ben je met muziek gestart?

MAGIX...

MAGIX...

1) Ik was keyboard spelen uit het boekje zat en ging gekke dingen doen, beetje met de taprecorder en mn oude psr experimenteren enz, hell soms gooide ik mn mic op de grond omdat ik dan een vet geluid zou hebbe:bekdicht:

2) Toen ik mijn pc kreeg, zat iedereen aan de MaGiX, ik wilde anderen gewoon bewijzen dat je met scream/fast/impuls of een andere trackere veel vettere shit kon maken...

3) Boredom rules en daardoor ga je gewoon gekke dinge door doen ;)

toen ik een jochie was van een jaar of 6 zat ik altijd te blazen op zo'n stom pianootje met een slangetje dat er toontjes uitkwamen (ik vergeet altijd de naam van die krengen) prachtig vond ik dat geluid ! (nogsteeds wel haha!)
Ook rammen op alles wat geluid maakte deed ik vaak, dat vond de kat niet altijd fijn maargoed :D

Het zat denk ik altijd al in me, en toen me oudere zus ooit met de oude house van vroeger (heeeeel lang geleden) thuis kwam was ik verslaafd. De enige die in de klas ooit van die muziek had gehoord! had al menigeen cassette tape verknipt en met alle mogelijke plaksels en tapes weer aan elkaar geplakt op te kijken wat ervan kwam :) tot ik op een gegeven moment ben gaan plaatjes draaien bij een vriendje van me (+/- 13jaar ofzo !?!) toen ben ik gaan rotzooien met de oude philips platenspeler van me pappie (dat vond hij ook niet zo fijn geloof ik haha!) ging plaatjes kopen en mixen. eerst thuis, toen op feesies, eerst club/mellow toen gabber en hardcore. op een gegeven moment met fasttracker in aanraking gekomen en paar trackies gemaakt daarmee (stampuh stampuh) en vervolgens had ik een MS1 Roland sampler dingetje gekocht (vandaar Mstudio1!!!) dat was een elende ding haha, maar leuk voor feesies e.d. volgende aankoop was een keyboard (ik dacht dat een keyboard geluidjes had , had ie niet dus weg ermee haha :P !)

Daarna weet ik t allemaal niet meer zo, maar inmiddels breidt het zich nog steeds uit en maak ik maar door (nu Techno, progressive, techhouse, alles waar ik zin in heb !) in de tussentijd mezelf ook wat instrumenten geleerd dus zodoende !

waarom? omdat ik het leuk vind

ik zat als jochie van 4 elke week achter het gare orgel van m'n oma
toen kwam keyboardles en een keyboard
en toen kwam fasttracker 1, en 2
en toen cubase en een synth

en tegenwoordig ben ik muziekverslaafd, de meeste tijd luister ik gewoon muziek en soms maak ik zelf wat

Door mijn vader (zie solutionmusic.nl: Willemse is de naam). Ik was helemaal weg van de prachtige takkeherrie die een drumstel veroorzaakte. Ik was 4 toen ik voor het eerst echt drumde. In een van de Music Makers van zo'n dikke 20 jaar geleden stond er een synth special in met Otto Cooijmans (Time Bandits), Robert Jan Stips (The Nits) en Willem Ennes (Solution). Toen is mijn liefde voor de synth geboren.

Ondanks dat ik altijd heb gedrumd was ik in mijn eerste bandje toetsenist. En de 400 + bandjes was ik de drummer. Ik heb een half jaar geleden auditie gedaan als gitarist/toetsenist in een band maar mijn kennis van akkoorden is te weinig om in die band te blijven.

Thats all folks

In mijn jonge jeugd was ik niet geïnteresseerd in muziek, was meer van de lego en het buitenspelen. Toen ik twaalf jaar werd, kreeg ik een radio met cd-speler en kocht ik va mijn verjaardagsgeld mijn eerste dance-cd's (Eurodance en Cyberzone) en vervolgens Thunderdome 8. Toen ik die hardere muziek hoorde was ik verkocht en wilde ik muziek gaan maken. In videoclips zag ik de producers vaak keyboard spelen dus ging ik op keyboardles om zo mijn eerste keyboard te kunnen bemachtigen (Roland E-16). Op mijn veertiende begon de echte lol met FastTracker2... :P

Eurodance.jpg

Cyberzone.jpg

Das lang geleden, op me 10e heb ik een electriese gitaar gehad van me ouders maar dat is nooit echt wat geworden, ik had ook totaal geen muziekale vrienden dus ik vond het ook weinig aan in me eentje en vond een gitaar een beetje beperkt.
Toen ben ik verder gaan klooten met tapes en pick-ups, ik draaide wat in de buurtdisco, totdat ik wat casio rotzooi kocht en een 505, toen begon het seqeuncen, later op Atari, Casio ingeruild voor D70 en toen kwam het los.
Dus al bijna 30 jr en het is nog niet aan te horen wat ik produceer :D

Back