[Arp/Rhodes] Chroma Polaris

De Polaris is een stuk betaalbaarder EN vooral ook een stuk minder massief. Dus dat is goed nieuws. Maar in hoeverre zijn ze vergelijkbaar? Het staat me bij dat het echt totaal andere synths waren, een beetje zoals je de OB8 etc niet echt kunt vergelijken met de Matrix 6.

Boemtsjak heeft al 4 jaar niet meer gepost hier, hoe zou het met hem gaan? Is hij nog actief met zijn "synth doctor"?

Volgens mij werd hij er toen al niet heel gelukkig van, dus ik acht de kans klein. Hoop dat hij z'n draai een beetje gevonden heeft.

Wel jammer dat hij niet meer actief is als reparateur…..ik heb inmiddels weer aardig wat klusjes liggen. Zal maar eens op zoek gaan naar een andere techneut in de buurt :)

Hou me op de hoogte, heb ook nog flink wat toestanden hier waar nodig iets aan moet gebeuren.

Dat zal ik doen. Het zal niet zeer binnenkort zijn denk ik, want ik heb eerst nog wat andere prioriteiten helaas.

ik zou in ieder geval beginnen met mijn Juno 106 (1 voice blijft doorklinken) en daarna heb ik twee synths die echt grondig nagekeken/schoongemaakt moeten worden (Teisco 110F en Crumar Spirit). En ook nog een DSS-1 met een uitgang die niet deugt. En ook nog....nou ja, het zal wel duidelijk zijn :D

Anyway, sorry voor het off topic gaan :bekdicht:

Ik heb hier al een vierstemmige Juno 106, en kan uit ervaring zeggen dat dat behoorlijk tegenvalt. Een les voor de potentiele kopers van dat nieuwe brol van Roland.

DSS-1. Ook al zo'n bakbeest.

Wel jammer dat hij niet meer actief is als reparateur…..ik heb inmiddels weer aardig wat klusjes liggen. Zal maar eens op zoek gaan naar een andere techneut in de buurt :)

Ik denk dat mijn ogen flink groot waren toen ik daar is (lang geleden) in zijn reparatiehokje was, met al die
synths die, met de kap ervan af, overal verspreid stonden/lagen..

Bij pa en ma op zolder. Het begon al onderaan de trap met wat Emulators, geloof ik, en eindigde dus met die Chroma, achterin de hoek in het reparatiehok.

Bij pa en ma op zolder. Het begon al onderaan de trap met wat Emulators, geloof ik, en eindigde dus met die Chroma, achterin de hoek in het reparatiehok.

Maar eerst een bakkie koffie in de keuken! :)

Jammer ja, was een vaardige techneut. Maar goed, als hij wat anders ging doen met zn leven, groot gelijk..

Ben ik nou de enige die de chroma een ontzettende kaassynth vind?

Boemtsjak was fan van de Chroma. Een goede referentie, daar hij nogal wat synths onder zijn hoede heeft(gehad). Dat was alles.

die chroma is echt een mooie synth, met een heel mooi muzikaal geluid en de uitvoering (kast en vooral klavier) is natuurlijk ook uberklasse.

ik ruilede of kocht m ooit voor 1400 en deed m meteen weer weg voor t zelfde geld, omdat ik het rare idee had dat deze kwestbaar en lastig reparabel was, vanwege de breukvlak-techniek. (nieuwe technologie geimplementeerd.)

ik wist niet beter en kende Artefacts nog niet.

ik heb later nog een prophet T8 gehad, die qua kast en klavier heel veel van de rhodes chroma weg heeft, maar het geluid van de rhodes chroma is echt superieur.

en ik weet eigenlijk niet hoe goed een polaris. (sorry ;)

Was dat die van Synthiaks?

Polaris lijkt gangbaarder, maar ik ken echt niemand die hem daadwerkelijk heeft gehad.

nee, misschien van Emile uit Alkmaar, of Emiel. dat staat me bij, zoiets.

is het alweer 4 jaar sinds Boemtsjaks laatste post, ik heb nog wel eens iets van m gekocht daarna, dacht ik.

hij had wat de meeste reparateurs hebben: slecht in nee zeggen en slecht in plannen. daar had ie vooral zichzelf mee helaas.

Polaris is echt een top synth !
met nieuw folieknoppen ... als nieuw !! doch niet te koop :-)

Was dat die van Synthiaks?

Polaris lijkt gangbaarder, maar ik ken echt niemand die hem daadwerkelijk heeft gehad.

Ik heb die van mij destijds geruild voor een Oberheim TVS. Maar het is wat mijbetreft de mooiste poly. Alleen jammer van de interface...

En een dataslider :)

En een uitgeprint a4 waar de functies per cijfer opstaan. Onder een tiptoets heb je bijvoorbeeld lfo waveshape en met de slider kies je dan uit de talloze golfvormen. Ding heeft zoveel opties.....

Back