overdrijf ik met nog een micromodular

Lukast

ruisend lid
Kep nu een tijdje een modular keys en tiz echt mn lieflings :luv:
Nu zit ik er ersntig over te denken om er nog een micromodular bij te halen.... maar ik weet niet zeker of ik dat moet doen, of dat het echt zinvol is of dat ik gewoon een btje koopziek aan het worden ben.

nee hoor, dat is niet overdreven. de micro is gewoon erg beperkt qua stemmen enzo... is een classic nord modular niet iets voor je ?

Ik zeg G2.......wat breder geluidssprectrum......

ik dacht dat ik die had ... met toetsen?

en g2 is pas mogelijk als ik een goeie baan heb :D

Koopziek? 't Is juist lekker om je geld aan dat soort dingen uit te geven toch? ;)

... waarom niet.... gewoon doen als je er gelukkig van wordt.. zo niet, kan je altijd weer verkopen ..

Persoonlijk zou ik niet snel 2 dezelfde soort stukken gear kopen.. probeer liever alles uit, om het goede te behouden... (met veel dingen in het leven, niet alleen gear)

Origineel geplaatst door Lukast
ik dacht dat ik die had ... met toetsen?

en g2 is pas mogelijk als ik een goeie baan heb :D

Mjah toch zou ik dan tussendoor geen micromodular meer kopen. Eerder voor een g2 engine sparen dan....

Modular keys is fijn hè, lekker compact! Je zou een micro-modular erbij kunnen nemen en hem bijvoorbeeld als FX bakje gebruiken! Zie wel nut in het hebben van een extra micro'tje voor dit soort doeleinden (hier praat het G.A.S stemmetje in mijn hoofd). Of jij dit ook vind moet je natuurlijk zelf bepalen.

Mini erbij? Waarom niet joh. Wanneer je hem rond de 225 koopt kan je hem altijd voor gelijk geld weer verkopen. Je hebt 2 x extra audio in wat natuurlijk top is. G2 engine kan later altijd nog als ze bijvoorbeeld op V3.03 zitten :maffia:

Zelf ga ik er ook nog wel een keer 1 kopen. [heb ook een exp. keys].

Naast m'n NMClassicKeys heb ik vroeger twee Micro's gehad, die ik hoofdzakelijk gebruikte als FX bakjes, zo via de insert de mengtafel in. Dat kan dan voor vier kanalen. Ook is het soms wel aardig om je eens lekker te beperken en wat de Micro zo leuk had tov de Classic, dat je nooit twee handelingen moet verrrichten om een Patch te laden. Bij een Classic eerst zoeken en dan PatchLoad indrukken. Bij de Micro laadt'ie vanzelf als je hem zoekt. Handig? Bijzonder handig, want je kunt via een gefeedbackte LogicInverter module een zelf startende Patch maken. Door verschillende Patches op de juiste wijze in het geheugen te plaatsen (BankDownLoad en een bewerkte PatchList) kon ik door gewoon door te toetsen de juiste geluiden naar voren te halen. Samen met Kees van der Maarel hadden we een 'robot' zanger. Kees is daar heel goed in, woorden patchen :)

Ik heb ze beide geruild tegen een Classic Rack. De Micro's zijn gesloopt en ingebouwd in een groot analoog systeem, vooral voor de filters...

Zo'n Microotje is nooit weg!!!!

Wout

Laatst gewijzigd:
voor welke effecten kan een micro precies gebruikt worden ?

weet alleen dat mensen m gebruiken regelmatig als FX unit .... maar welke precies ? wat kun je ermee?

dingen als filters, compressors, phasers, vocoders, dat soort dingen.
maar delays en galm enzo... dat gaat niet lukken. je kan er wel een soort van hele korte delays mee maken, maar dan heel kort.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Naast m'n NMClassicKeys heb ik vroeger twee Micro's gehad, die ik hoofdzakelijk gebruikte als FX bakjes, zo via de insert de mengtafel in. Dat kan dan voor vier kanalen. Ook is het soms wel aardig om je eens lekker te beperken en wat de Micro zo leuk had tov de Classic, dat je nooit twee handelingen moet verrrichten om een Patch te laden. Bij een Classic eerst zoeken en dan PatchLoad indrukken. Bij de Micro laadt'ie vanzelf als je hem zoekt. Handig? Bijzonder handig, want je kunt via een gefeedbackte LogicInverter module een zelf startende Patch maken. Door verschillende Patches op de juiste wijze in het geheugen te plaatsen (BankDownLoad en een bewerkte PatchList) kon ik door gewoon door te toetsen de juiste geluiden naar voren te halen. Samen met Kees van der Maarel hadden we een 'robot' zanger. Kees is daar heel goed in, woorden patchen :)

Ik heb ze beide geruild tegen een Classic Rack. De Micro's zijn gesloopt en ingebouwd in een groot analoog systeem, vooral voor de filters...

Zo'n Microotje is nooit weg!!!!

Wout

hoe gaat dat in z'n werk? een digitaal apparaat in een analoog systeem bouwen? vind het wel heel interessant :)

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
hoe gaat dat in z'n werk? een digitaal apparaat in een analoog systeem bouwen?

Kijk, je moet natuurlijk wel een analoog/digitaal converter passeren, anders kunnen die twee nooit wat met elkaar doen. Leuk is om analoge Filters parallel te laten werken met digitale. Een analoge crossfader om het verschil te bepalen. Een Micro heeft twee analoge inputs en twee analoge outputs. Via een MidiConverter zijn ook de digitale Oscillators te gebruiken, om erbij te mixen. Doepfler maakt een goeie Midi naar CV converter, dan lopen die analoge Oscillatoren ook mee.

Jammer dat de controlle spanningen van de Micro niets kunnen, kunnen er niet uit... We hebben eens met Clavia zitten fantaseren over een aangepaste Micro als losse module, om in te bouwen in een echt modulair systeem, maar het bleef bij fantasiën...

Wout

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
voor welke effecten kan een micro precies gebruikt worden ?
Behalve wat er al genoemd werd:

Filterbank, equalizer, bitreducer, samplerate reducer, chorus, flanger, formant-filter, killswitches zoals je op een dj-mengtafel tegenkomt, ringmodulators, frequentie-modulatie, en nog een hele hoop andere zooi (en gecombineerd spul).

Origineel geplaatst door Lukast
Kep nu een tijdje een modular keys en tiz echt mn lieflings :luv:
Nu zit ik er ersntig over te denken om er nog een micromodular bij te halen.... maar ik weet niet zeker of ik dat moet doen, of dat het echt zinvol is of dat ik gewoon een btje koopziek aan het worden ben.
Kan je MIDI interface het nog aan?

Origineel geplaatst door Yoozer
Behalve wat er al genoemd werd:

Filterbank, equalizer, bitreducer, samplerate reducer, chorus, flanger, formant-filter, killswitches zoals je op een dj-mengtafel tegenkomt, ringmodulators, frequentie-modulatie, en nog een hele hoop andere zooi (en gecombineerd spul).

Kan je MIDI interface het nog aan?

nee :stupid dat word kabels omwisselen om de 5 minuten

best leuk hoor, dit was mijn oude setupje ;-)

Attachments

• attachment.php.jpg
    attachment.php.jpg
    188,6 KB · Bekeken: 78
Back