Nieuwe Studio

Bart0

Nieuwkomer
Hee people,

Ik wil een studio inrichten, en ik heb eigenlijk geen flauw idee waar te beginnen, budget houd niet over, ik heb nu een Yamaha Cs6X, Die vliegt er gelijk uit, wat een !@$@! laf geluid, na ja wel een aardgi ding maar gewoon niet mijn smaak achteraf, helaas helaas,

Ik ga nu voor de Korg MS2000b, das echt helemaal mijn ding, heb em laatst bij feedback bekeken, echt MIJN sound,

Nu de rest nog, wat heb je nodig, Ik heb SOnar maar dat vind ik ook niks, wat is er met die handige Cakewalk 3 gebeurd niks meer van over,

Ik heb nu nog een Mixer nodig, goeie sequencer software,

Verder goeie speakers, hoofdtelefoon,

wat je er nog meer inmikken, JP8000 vind ik wel aardig,

Nu nog een goeie drumbak (909 vind ik niks) en
een bas en main synthesizer, of is het toch raadzaam om voor de software synthesizers te gaan, En zijn die VST instrumenten wat, ik kan me niet voorstellen dat je je normale geluiden uit een softwaresynth kan halen maar dat zal wel aan mij liggen,

GRaag advies,

alles is welkom,

had ik al een goeie dubbass synth gezegd

...klinkt als een gefrustreerde muzikant.......:engel:

rustig aan ....denk goed na.......

laat je leiden door het forum:kimono:

Kijk eerst eens wat voor muziek je wil gaan maken inderdaad.
Minimale setup:
-mixer
-versterking + monitors (al dan niet aktief)
-PC/MAC voor sequencing en audio
-hardware synth en/of softwaresynth

Succes

Er is genoeg 2ehands te koop!!!

laat die mixer zitten .. of koop er alleen 1 voor wat outboard te mixen en summing .. max 10 kanalen met inserts en misschien 1 bus .. das al genoeg .. voor de rest gewoon een dikke DAW bouwen .. en voor een bass synth een analoogje scoren of leren bass te spelen ..

ms2000 is leuk ... jp zou ik links laten liggen .. zijn allebei wel VA's en verwacht dus geen dikke bassen .. drums zou ik uit de computer halen ..

als ik zo'n 3500 euro zou hebben zou ik het volgende halen

- moog voyager rme (1500 nieuwe versie is er namelijk )
- daw pc ( voor 200 euro ben je klaar !)
- 2de handse mutliface I + pci interface .. ( staan nu voor 550 2de hands maar niemand wil ze .. moet je voor 400 euro kunnen scoren )
- simpele mixertje .. behringer ( 1 a 200 euro)
- dikke compressor .. dbx 160a ( 300 euro 2de hands)
- simpele remote voor daw ( kan van alles zijn .. knoppen, faders, pads en rotaries ? )
- goed monitoren .. die oude jbl 4411 of nht pro a10's of a20's .. vergeet al die nieuwe rommel .. je wil je bass horen ? dit is de shit !

Okay help me ff uit de brand,

Ik heb nu voor de main synthesizer de KORG Triton Extreme 88
Virtual Analog de KORG MS2000B
Mengpaneel Behringer mixer DDX 3216 (Leuk en niet deur, zit daar nou een compressor in?)
Drumcomputer Elektron SPS 1 - Machinedrum, wat een vet ding is dat

Monitoren weet ik nog niet en ik twijfel nog steeds tussen Cakewalk en Sonar, (Logic is er niet voor de PC geloof ik)

Wat dan, wat heb ik nog nodig om een studio te bouwen waarmee je iets professioneels kunt produceren,

Verder nog suggesties,

Ik zoek nog steeds een vette dubbas [wel digitaal, of virtual ben nie zo happig op analoog]

Oja en die vette suikeroom, waar zit die?????:engel: :engel: :engel: :engel:

Origineel geplaatst door Bart0

Wat dan, wat heb ik nog nodig om een studio te bouwen waarmee je iets professioneels kunt produceren,
Ervaring? (and lots of it...)

Korg Triton Extreme 88, Machindrum......... je schreef dat je budget niet overhield maar dat valt wel mee zo te zien.......

Hoe dan ook, begin bij de basis: koop een paar goede studio monitoren, een goede geluidskaart en een DAW waar je goed mee uit de voeten kunt. Je kunt hele goede instrumenten ook enorm naadje laten klinken als je een paar slechte monitoren hebt staan. Genelec, Dyanaudio is allemaal goed maar wel wat duur. Alesis MKII klinkt voor minder geld ook al prima.

Denk ook aan een goede converter. RME maakt goede converters, ook in combinatie met audio-cards. Een goede converter kan je aanzienlijk schelen in geluidskwaliteit. Zowel AD als DA. Ik heb zelf ook een DDX3216 en ik ben er best over te spreken maar ik gebruik hem alleen digitaal in en digitaal uit. Ik vertrouwen de converters van mijn RME veel meer dan die in de DDX. Ook de effecten ga ik vermoedelijk niet gebruiken.

Laatste tip. Drums zijn HEEL bepalend voor welke muziek dan ook. Zoek daar een goede oplossing voor. Wil je akoestisch of juist niet. Wil je step sequenver of juist alleen REX-achtige loops (of allebei). Er is genoeg te koop maar zet je geld niet in op dure machines om er later achter te komen dat er een 'gat' in je setup zit. In de opstartfase is het sowieso geen gek idee om eens wat te gaan beluisteren en wat te shoppen op de marktplaats van het forum. Je kunt in korte tijd een hoop machines leren kennen op die manier.

Succes!

Back