Wie is volgens jou de grootste toetsenvirtuoos?

Vind dat er wel bar weinig Joe Zawinul gestemd is.
Ik bedoel, dat zie ik Jean michel nog niet doen om met 2 handen (2 partijen) en een mondstukje in je bek op zo'n complexe manier te spelen. En de geluidskeuze is ook niet verkeerd. Hij was gisteren nog op tv toen hij bij North Sea Jazz speelde

Mmmm

Mmmm

Of anders Michel Camilo, of dichter bij huis: Rob van Bavel of Michiel Borstlap. Herbie Hancock als we echt over *toetsenisten* praten. Verraad ik nu mijn smaak...?

Grtz,
Jeroen

Ray Briant

Jazzpianist, speelde o.a. samen met grote namen als Duke Ellington, Miles Davis en nog veel meer. Bron van inspiratie voor heel veel grote pianisten...

Wilhelm Kempf:halleluja

Re: JMJ!

Re: JMJ!

Verwarren jullie niet toetsenisten met componisten ?
Of kunnen Jarre en Vangelis werkelijk zo goed klavier spelen als echte jazz/klassieke piano virtouso's ?

Mijn oordeel is hetzelfde als dat van Craz:

Peterson op No.1 (die man had handen die 3 octaven tegelijk
konden spelen, lol)
Hancock op No.2

Ik vind het eigenlijk best moeilijk om dat goed te beantwoorden.
Wat zijn de criteria? Eigenlijk zou "de beste" iemand moeten zijn die zowel qua spel als qua synthesizer techniek (sounddesign én specifieke speeltechniek) goed is.
Mijn oorsprong is de jazz/ funk hoek dus ben ik geneigd om George Duke of Hancock of Zawinul te noemen. Echter hoor ik de laatste tijd ook veel guys die kwa spelen misschien niet op het nivo van dat soort mensen zit, maar toch indrukwekkende muziek maken.

Persoonlijk toch maar George Duke.

Maarten

Niemand die klassiers noemt als Claude Debussy (1862-1918 )

en qua sounds en produceren vind ik Enigma ook erg goed, velen die tegenwoordig namaken waar hij mee begonnen is.

Max Martin ...

Hm Jean Michel Jarre is toch een trendsetter wat betreft synthesizers!!!
Door hem begon ik ook synths te spelen en te programmeren!!

en ander namelijk.. david helfgott :)
ok das natuurlijk geen synthfreak maar een "gewone" pianist, maar echt....
van de hierbovengenoemden zou ik voor j.m. jarre kiezen.

Misschien was het toch J.S. Bach wel. had in ieder geval het beste voetenwerk en eigen ideeen over orgelklank/ bouw.

en vergeet trouwens Chico Marx niet.

en Oscar Peterson

en natuurlijk Vangelis. Niet omdat ie snel is of zo (dat is ie zelden of nooit, althans op plaat) maar omdat ie gewoon "Vangelis" is. Vangelis is nou eenmaal als Vangelis geboren, daar kan ie verder ook niks aan doen.

leuk hoor, dit soort forums
Vanheckis

Back