machinedrum vs aggegraat

ja volgens mij wel heb 1keer gehad dat alles gewoon goed ging
maar die gasten hadden alles heel goed aangesloten enzo
mischien hadden ze zelf al een beveiliger er tussen gezet weet niet maar dat klonk echt vet
en geen enkele keer een probleem maar ligt volgens mij ook hoe technisch de gasten op n tekno feestje bezig zijn
sommige weten de ballen ervan en andere zijn er weer master in ik denk dat je gewoon geluk moet hebben met een aggegaat
ik vertrouw het niet zo speel dan liever in een kraak pand met eigen stroom voorziening
veiligheid voor mn machinedrum voor alles
en je verdient er niks aan dus als het kapot gaat dan ben ik wel erg zuur

:okdan:

DUMB ASS !!!!! hehehehehhahaha check altijd mn spullen de zelfde dag nog als ik thuis kom anders wordt ik gek

ik wordt echt gek als er iets mis gaat op een liveset en wil alles meteen uitcijferen en ben ik de hele avond opgefokt als mn set de lucht in gaat spullen checke staat bij mij altijd automatische op checklist nummer 1 8)
er kan immers veel fout gaan bij een liveset 8D

inderdaad... als het niet loopt zoals je wilt... is er maar een oplossing,

ragge alsof je leven ervan afhangt!!:dubbel:
was eerst van plan om 180 te gaan, maar het werd 210. en eindigde in 230..... heerlijk.
8o)
het nodigt ook wel weer uit tot creativiteit, als je niet hebt wat je dacht te hebben.

ni!!!

Attachments

• gekke tjebbe .jpg
    gekke tjebbe .jpg
    12,6 KB · Bekeken: 72
NOE !!!

ja bij mij was de nordrack als eerste de lul. die resette zich gewoon steeds. ik heb zelf geen MD dus I don't know...
mn mpc gooit weleens zijn geheugen leeg als er iets met de elektro is...

en zo deed ik dus een keer een liveset met de nordrack en de mpc op de stubnitz... die heb ik dus af moeten breken :( :(

Origineel geplaatst door Neumann
inderdaad... als het niet loopt zoals je wilt... is er maar een oplossing,

ragge alsof je leven ervan afhangt!!:dubbel:
was eerst van plan om 180 te gaan, maar het werd 210. en eindigde in 230..... heerlijk.
8o)
het nodigt ook wel weer uit tot creativiteit, als je niet hebt wat je dacht te hebben.

Afgelopen optreden bier over mijn Machinedrum gegooid, ook nog eens door mijn eigen toedoen! AAargrgh ik meteen uitgezet, stekkers er uit en op zijn kop gezet. Daarna 1 uur zonder Machinedrum opgetreden, wat niet zo lekker ging. Heb hem toen weer aangezet (dacht dat het wel mee viel) en werd geconfronteerd met een blanco scherm en een kersboom aan lichtjes maar verder niks.. Nou bij mij was toen de creativiteit er ff flink uit! Heb eerder mijn frustratie op het publiek gebotvierd door naar 222 bpm te gaan (ik kom vaak bij dat getal uit??) Zij vonden het prachtig, ik had een kut avond. Maar goed een tip, heb hem de helen nacht op de verwarming gehad (opengeschroefd) en hij doet het weer! En ik wil Elvis ook zien! Die heeft volgens mij mijn Machinedrum uit pure ellende verlaten, alhouwel Elvis hield ook wel van een drankje...

Oja en kijk uit met vocht en een UPS.. daar kunnen ze niet goed tegen dus ook goed te drogen leggen!
Het model wat ik heb kost overigens maar 80 euro, wat een kleine investering is vergeleken met een hoop gear.

Je hoeft overigens niet eens de battery backed uitgang van een UPS te nemen om dit soort zaken te voorkomen. Je kunt ook gewoon de uitgang nemen die alleen de output voltages vlak trekt.

Scheelt echt bergen en het is veel beter voor je spullen.

606, 303, 202 , gameboys , gitaareffecten, laptops, allemaal op batterijen :D

Origineel geplaatst door Acidfever
Je hoeft overigens niet eens de battery backed uitgang van een UPS te nemen om dit soort zaken te voorkomen. Je kunt ook gewoon de uitgang nemen die alleen de output voltages vlak trekt.

Scheelt echt bergen en het is veel beter voor je spullen.

Inderdaad! Ik geloof zelfs dat je spullen verzekerd zijn, staan van die uitspraken op van "tot 100.000 euro verzekerd" maar zou hier niet te veel op vertrouwen. Zullen wel allerlei haken en ogen aan zitten.

Maar wat Acidfever zegt is correct, dus ook in de studio kan het een handig hulpje zijn, bij mij gaat alles via de UPS, dit simpele model van APC is gewoon een stekkerdoos met 2 accu-backup en 3 normaal beveiligde stopcontacten...

Monitors, PC, andere zware gebruikers gaan op de normale, en alle synth's die toch vaak met adapters werken, gaan via de accu beveiligde stopcontacten, het goedkope model kan tot 300VA voorzien van stroom via de accu. Mijn ervaring is dat alle satudio gear, min computer, mixer en monitors, allemaal hier op kan. Vreemde gewaarwording om je hoofd stekker uit het stopcontact te trekken en alles vrolijk door te zien gaan!:okdan:

Back