Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

resp. een ratio van 1.25 en 1.33... die eerste is dus vierkanter en beslist minder widescreen dan een 'normale' die ook al niet widescreen te noemen is... erm?Origineel geplaatst door gi_joe
als een 19" widescreen 1280x1024 (of het widescreen equivalent daarvan) doet, en een 'normale' 19" 1600x1200 heb je absoluut veel meer aan een gewoon 'vierkant' scherm.

Origineel geplaatst door arnomusicman
Ik zou toch gewoon voor dualhead 2x17" gaan.
Of Matrox Parhelia 3 out. Da's pas mooi. Drie monitors aan je PC. Kun je Cubase, VSTi's en een editor tegelijk open hebben staan op aparte schermen!
Of nu met Extio zelfs 4 schermen!!!!!!!!
http://www.matrox.com/mga/workstation/cre_pro/home.cfm
Origineel geplaatst door 6 trak
maar idd reso (en sharpness) lijkt me belangrijker... een 'gewone' monitor (vierkante bak) is over het algemeen nog steeds scherper dan een flat, daar zou je ook nog ff rekening mee kunnen houden...
Origineel geplaatst door Nowald
Een tft (zeker via DVI) is echt een stuk scherper als een crt monitor hoor!

Origineel geplaatst door GeeEs
Dit is echt onzin hoor...
De max. resolutie van een beetje consumenten TFT is naar mijn beste weten 1600x1200... en dan heb je al een hele dure tft. (zegmaar de betere 19" schermen of widescreens) Daarboven zijn ze redelijk asociaal geprijsd. Ervanuitgaand dat je beschikt over een 20" tft dan nog is dat niet scherper dan een 21" CRT op dezelfde resolutie. kijk maar eens goed naar je scherm. Ik kan de pixels op elke tft tellen/zien met mn blote ogen. Schuine lijnen zijn net trappetjes... echt digitaal zegmaar. Dat heb je veel minder met CRT.
(grap he... alhoewel
)
.. waarom heb je nu in hemelsnaam 4 schermen nodig om muziek te maken?? :confused:Origineel geplaatst door GeeEs
Sorry... ben het toch niet met je eens.
Maar je hebt wel een punt als je op die manier naar scherp/niet scherp kijkt.
Wat ik wilde zeggen, dat het in princiepe hetzelfde is als met analoog en digitaal geluid.
(tenminste, zo wil ik het nu even vergelijken)
Digitaal is voor ons als mensen inderdaad een perfecte geluidsbron, mits de resolutie maar hoog genoeg is. We houden hiermee onszelf natuurlijk wel voor de gek, maar dat geeft niet. Onze zintuigen zijn namelijk niet zo kritisch als je onze huidige marges bekijkt, dus het klinkt perfect.
Met beeld is het net zo. Een CRT mengt het trappetje alvast als een mooie schuine/ronde lijn, terwijl bij de TFT een rondje al snel een vierkantje word op je scherm. (Werk veel met CAD programma's en ik kan je verzekeren dat dat heel irritant is)
Per pixel is een TFT misschien scherper, maar de resolutie haalt het niet bij een CRT. (Nog niet)
Hoe verder je van je TFT afzit hoe minder het verschil wordt. Dat dan weer wel...
ik kan mn monitor instellen op 2048x1536. Als ik een TFT scherm met die resolutie voor +/- dezelfde prijs kan kopen, dan heb ik niets gezegd.
Voor mij iig geen CRT meer