19" tft scherm.... normaal of widescreen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
gewoon 1 grote bak van 23 inch :halleluja
tfts zijn voor de snobs :duivels: (grap he... alhoewel :D)
een dualhead videokaart kost geen flikker
... een extra scherm ook niet ....

wat ze hier allemaal zeggen over twee videokaarten en zelfs 4 schermen met extra software enzo.. LET ER NIET OP!! Hou je software en hardware zo eenvoudig mogeijk. ... Anders kan je binnekort helemaal geen soft plugins meer draaien. En dan dan maar zagen: "He, ik kan maar 3 voices spelen, hoe komt dit?" .... met twee videokaarten, een hoop overbodige drivers en veel te veel schermen :doei: .. waarom heb je nu in hemelsnaam 4 schermen nodig om muziek te maken?? :confused:

En hoe kom jij erop dat je voor meerdere monitors meerdere videokaarten nodig hebt?
Zo draaide ik 5 jaar geleden toen de Matrox G450 nog niet te betalen was. Met 2 PCI kaartjes. Een jaar of 5 geleden heb ik toen op de HCC voor nog geen € 200 een Matrox G550 gekocht. En als je processor het zwaar krijgt, loopt bij mij de audio gewoon door, en krijg ik schoksgewijs een 'frozen' beeldscherm. Maar de audio loopt door!!! En dat alleen bij superbelachelijke belastingen van bv de laatste demo songs die bij SX3 zaten. Niet normaal, met meer dan 40 audiotracks simultaan op 96kHz/24bits ofzo.

En natuurlijk heb je geen 4 schermen nodig. Ik werk er nu met 2, maar soms is het toch te weinig. 3 zou echt niet verkeerd zijn. 1 arrange window, 2 mixer, 3 reason of VSTi's.8)
Of toch maar 4}:|
Helaas geen plaats voor. 3 wordt al moeilijk!

Origineel geplaatst door Nowald
Bij 2047x1536 kan je ook nog een fatsoenlijke hertz rate halen? 9 van de 10 monitoren iig niet. Je vergelijking met analoog digitaal snap ik niet helemaal. Als ik het in audio zou vertalen zouden crt's qua pixelhelderheid goeie hifi boxen zijn en tft's de prof studio monitoren. Op de hifi boxen klinkt alles prima, ook 128 kbit mp3tjes en op de monitoren komt de "waarheid" aan het licht en hoor je dat je mp3tjes crappy zijn.

Een goeie tft (zoals de Apple widescreen monitoren) kosten uiteraard meer geld dan een crt monitor van hetzelfde formaat. Maar hier krijg imo een stuk meer voor terug als bij een CRT. Rustiger beeld, helderdere kleuren, geen bakbeest op je bureau, lager stroomverbruik, compleet plat beeld en er zullen nog wel een aantal voordelen zijn die ik 1 2 3 niet weet :P Voor mij iig geen CRT meer

:verkoght:

Ik zeg zeker niet dat TFT niets is.. integendeel. De voordelen die je noemt zijn zondermeer waar.
Maar de prijs kwaliteit verhoudingen zijn voor mij nog lang niet interessant genoeg.
Met digitaal scherm (TFT) vs. Analoog (CRT) bedoelde ik meer... Het mp3tje/CD vs. de LP.
MP3/CD is een trapjesgolf, terwijl een LP een vloeiende golf geeft. Hoe hoger de resolutie van de MP3 des te beter wordt het signaal afgerond.
Ik haal trouwens 85 Hz bij de genoemde resolutie. Heb mn scherm (die 21" EIZO CRT voor €50,- gekocht op een computerbeurs). TFT van eenzelfde formaat kost minstens het 10 voudige... en jah.. het is inderdaad een bakbeest. (29 KG) :P

Met digitaal scherm (TFT) vs. Analoog (CRT) bedoelde ik meer... Het mp3tje/CD vs. de LP.
MP3/CD is een trapjesgolf, terwijl een LP een vloeiende golf geeft.

Rare vergelijking. Een CRT heeft ook gewoon een raster met puntjes achter het glas zitten, en de aansturing van de CRT gebeurt met je videokaart, en die is gewoon per kleur 8-bit digitaal. Het stukje tussen die kaart en de CRT is inderdaad analoog, maar de vergelijking zou dan moeten zijn met de analoge uitgang van een cd-speler, en dan met stappen in je luidsprekers.

het ging me idd om het digitale signaal vs. analoog signaal.
Maar het gaat er tegelijkertijd om hoe ik het als gebruiker ervaar.

Ik "zie" een schuine lijn op een TFT als een trapje. Echt letterlijk. Op normale kijkafstand. (resolutie is dan 1280x1024)
Op een CRT is bij dezelfde resolutie deze lijn echter een "echte" schuine lijn. Natuurlijk is deze net zo een trapje als op de TFT, maar het heeft een veel natuurlijker weergave. Ik "zie" dus geen trapje. Daar gaat het voor mij als gebruiker om denk ik dan. 't Is misschien niet het beste voorbeeld, maar zo kwam het dus bij mij op. (vind het zelf heel logisch eigenlijk).

Het kan er misschien mee te maken hebben dat ik verwend ben met de resolutie van mn huidige scherm natuurlijk...

Origineel geplaatst door Hazes
hou er ook rekening mee dat je videokaart de resolutie van een breedbeeld tft wel moet ondersteunen! De wat oudere kaarten doen dat nl. niet (allemaal).

bedankt voor de tip, zal ik dat eerst maar eventjes checken voordat ik met mn goeie gedrag eventueel zo'n breedbeeld tft aanschaf.

trouwens die monitor die ik gezien heb, heeft een resolutie van 1440X900 (19" widescreen)
is dat dan wel handig omdat ie minder breed is?

Origineel geplaatst door GeeEs
het ging me idd om het digitale signaal vs. analoog signaal.
Maar het gaat er tegelijkertijd om hoe ik het als gebruiker ervaar.

Ik "zie" een schuine lijn op een TFT als een trapje. Echt letterlijk. Op normale kijkafstand. (resolutie is dan 1280x1024)
Op een CRT is bij dezelfde resolutie deze lijn echter een "echte" schuine lijn. Natuurlijk is deze net zo een trapje als op de TFT, maar het heeft een veel natuurlijker weergave. Ik "zie" dus geen trapje. Daar gaat het voor mij als gebruiker om denk ik dan. 't Is misschien niet het beste voorbeeld, maar zo kwam het dus bij mij op. (vind het zelf heel logisch eigenlijk).

Het kan er misschien mee te maken hebben dat ik verwend ben met de resolutie van mn huidige scherm natuurlijk...

Daar in geef ik je helemaal gelijk. Maar dit houdt dan toch in dat de TFT scherper is?

En voor de topicstarter, ik zou als je een tft koopt een met DVI halen (als je dit ook op je videokaart hebt). Als je dit niet op je vid kaart kan je gelijk een cheape vid kaart scoren (40 euro oid) en dan kan je zeker hoge reso's draaien. Succes

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back