RS7000 vs nieuwe Roland???

hij was al verkocht, de 909! :( Dan maar ff gespeeld met de RS.
de synth geluiden klinken net zo klote als de rm1x. Maar de drums zijn wel 10x beter!

Ik denk dat ik tog ff wacht met aanschaffen totdat het apparaat wat beter gereviewed wordt op internet.

Ik wou graag live tracks overfaden net als een DJ doet, dus lekker rustig de ene track afbouwen terwijl je de ander opbouwt. Met 2 RS'en en een DJ mixer gaat dat natuurlijk makkelijk

Pfff, met 1 RS gaat dat ook hoor. ;)
Maar 't is wel "makkelijker" met 2..

Origineel geplaatst door Roonan
Sample features:
Zijn nagenoeg hetzelfde, de 909 is iets makkelijker uitwisselen met de PC door zijn USb poort.

Het is echt dood- en doodzonde dat de RS alleen maar een scsi aansluiting heeft. Daardoor ben je aangewezen op een verouderde zip-drive of op Smartmedia-kaarten (deze zijn echter vrij duur en beperkt qua opslag).
Dat vind ik persoonlijk wel balen.....(ondanks dat ik de RS verder een superbak vind :halleluja )

Origineel geplaatst door Musia7000
Het is echt dood- en doodzonde dat de RS alleen maar een scsi aansluiting heeft. Daardoor ben je aangewezen op een verouderde zip-drive of op Smartmedia-kaarten (deze zijn echter vrij duur en beperkt qua opslag).
Dat vind ik persoonlijk wel balen.....(ondanks dat ik de RS verder een superbak vind :halleluja )

huh? De smart media kaarten zijn nog nooit zo goedkoop geweest. Voor weinig heb je een kaartje van 128 Mb.

Origineel geplaatst door Arv
huh? De smart media kaarten zijn nog nooit zo goedkoop geweest. Voor weinig heb je een kaartje van 128 Mb.

Ik vind 128 mb best wel weinig eigenlijk (helemaal als je veel (lange) samples gebruikt). Maar ik zal er even achteraan gaan (ben wel even benieuwd naar de prijs ook).

kijk nij het kriudvat ja het klinkt vreemd een drogist die smartmeduia kaartjes verkoopt 8o)
maar ik heb daar 128 mb kaartjes gezien voor 49 of 59 eyro

Origineel geplaatst door Musia7000
Ik vind 128 mb best wel weinig eigenlijk (helemaal als je veel (lange) samples gebruikt). Maar ik zal er even achteraan gaan (ben wel even benieuwd naar de prijs ook).

...er is ook nog zoiets als een cardreader voor je pc/laptop. Werkt perfect. Backup van je data is dan zo gedaan. Het laden van samples gaat op deze manier ook vrij snel. Ik mis de usb aansluiting niet enorm...scsi gebruik ik niet

Origineel geplaatst door maxdox
...er is ook nog zoiets als een cardreader voor je pc/laptop. Werkt perfect. Backup van je data is dan zo gedaan. Het laden van samples gaat op deze manier ook vrij snel. Ik mis de usb aansluiting niet enorm...scsi gebruik ik niet

SCSI blijf ik gebruiken voor opslag van samples op ZIP-schijf, zodat de RS zelf niet te vol raakt (ondanks het feit dat ik er redelijk veel geheugen in heb). Heb nog niet zoveel smartmediakaarten waarmee ik alles kan opslaan; ga er wellicht eentje van 128 mb aanschaffen om eerst maar data (samples) tussen de pc en RS uit te wisselen (langzamerhand zal ik wel steeds meer richting Smartmedia gaan, denk ik). Maar eerlijk is eerlijk; de Roland mc-909 heeft wel een streepje voor met zijn usb. Ik ken verder het apparaat zelf alleen niet zo goed (volgens mij ontbreekt de footswitch-optie :frons: ). En zouden de de sample-opties net zo uitéénlopend zijn als bij de RS? (dus oa pitch-, phrase-, en drumkitsampling). Roland heeft wel betere beschrijvingen en een makkelijkere bediening dan Yamaha; maar sounds van Yamaha zijn weer beter, vooruitstrevender en niet zo statisch.

Laatst gewijzigd:
Back