jat werk

Origineel geplaatst door midisys
Maak van je opnames een CDR. Gooi op de CDR ook je eventuele Cubase/Logic
midi/audio files. Stop de CD in een kartonnen CD box en seal deze. Zet duidelijk
op de verpakking wat er in zit. Ga naar het postkantoor en zend het pakketje
aangetekend naar je eigen adres en maak het niet meer open, tot het evt. nodig is.

Als je werk gejat wordt heb je een juridisch keihard bewijs.
Alle oorspronkelijke muziek en files in een gedateerde, gesealde, kartonnen verpakking.

Als je trouwens je mix op vinyl laat persen, laat 'm dan door een vakman Masteren.
Zorg ervoor dat er niet teveel laag in je mix zit, dat werkt niet bij Vinyl.

suc6
Johan

dit is volgens mij de enige juridisch waterdichte manier. Ik geloof niet dat BUMA een manier is om je copyright te beschermen, zij gaan eerder over de royalties. Ik heb al eens contact gehad met Buma, en zij gaven me dezelfde tip als midisys hierboven.

Origineel geplaatst door m.u.f.f
je weet toch, dj's blieven alleen vinyl. Niet van die zielloze cd's.
ik ben ook heel erg VOOR 'goedkope muziek'(qua $$$'s dan)
en je kan natuurlijk met mp3's en cd's draaien.
maarrrrrr je hebt dan een soort van risico.mits je naar de BUMA gaat, en dan moet je ook betalen.

BUMA werkt bij mij schitterend wat dat betreft, die contacten gelijk mijn publisher, en dan hebben ze een probleempje ;)

Origineel geplaatst door justd
maarrrrrr je hebt dan een soort van risico.mits je naar de BUMA gaat, en dan moet je ook betalen.

Jij hebt echt nooit iets te doen gehad met een release dat is wel duidelijk.

Iedereen vindt het geweldig dat zijn, met veel moeite eruit geperste creatieve zweet,
in welke vorm dan ook, wordt gepubliceerd. Dat hele proces kost tijd (is geld)
creativiteit, veel moeite (proces van opname tot distributie) en geld.

Dan is het leuk dat je daar een financiele compensatie voor ziet. Het is maar goed dat er niet
al te veel Dickheads als jij zijn die alles maar voor niets willen hebben.

Ik wil jou wel eens horen als je een leuke release hebt die je aardig wat moeite (tijd/geld) heeft gekost
en anderen "willen 'm voor weinig".

dat naar jezelf sturen...

als je een backupje hebt van je sessie met al je audio los en zow.. moeilijk om daar nog overheen te komen toch?

maar zoals bse al zei.. buma

dat zijn echt moraalridderende ratten.. dus wdb zit je daar goed

ze zijn namelijk cool.. fjoesz hep wel een zakje met centjes gekregen van buma

t t t,
wel goed luisteren! en hele draad lezen.

natuurlijk! mag en moet je geld verdienen met 'dat' waar je goed in bent.
maar het gaat over 'copywrite control' hier.
En als je goed leest zie je dat het ook anders kan....zucht'''

en ja dus, wel zelf dingen uitgebracht...

Iedereen vindt het geweldig dat zijn, met veel moeite eruit geperste creatieve zweet,

Dan is het leuk dat je daar een financiele compensatie voor ziet. Het is maar goed dat er niet

Ik wil jou wel eens horen als je een leuke release hebt die je aardig wat moeite (tijd/geld) heeft gekost

Anders..
de cd/mp3 wereld is de toekomst.(je kan toch al mp3's kopen op het net)
copieen zullen altijd gemaakt worden/onderzoek wijst uit dat, uiteindelijk, mensen toch wel het orgineel willen hebben.

Dick Ahead.

...en weer een thread volkomen uit zijn verband getrokken :(

Anders..
de cd/mp3 wereld is de toekomst.(je kan toch al mp3's kopen op het net)
copieen zullen altijd gemaakt worden/onderzoek wijst uit dat, uiteindelijk, mensen toch wel het orgineel willen hebben.

Dick Ahead.

Wist je dat de Vinyl industrie een geweldige (her)start aan het maken is en dat er nog steeds draaitafels
worden verkocht (steeds meer trouwens). Wist je dat de hele industrie werkt met "vintage" apparatuur
om de warmte van analoog geluid na te bootsen. Er zijn weer "echte" platenwinkels die alleen maar vinyl
verkopen.

Ik denk dat schapie, schapie, schapie een release van jou was, want ik hoor veel geblaat.

dit is een citaat:

dit is jouw reactie, waarop ik reageerde, als je een echte release hebt gemaakt, weet je wat
de kosten zijn van een release en reageer je denk ik niet zo..

famous last words

de mzzl

Wist je dat de Vinyl industrie een geweldige (her)start aan het maken is en dat er nog steeds draaitafels
worden verkocht (steeds meer trouwens). Wist je dat de hele industrie werkt met "vintage" apparatuur
om de warmte van analoog geluid na te bootsen. Er zijn weer "echte" platenwinkels die alleen maar vinyl
verkopen.

Ik denk dat schapie, schapie, schapie een release van jou was, want ik hoor veel geblaat.

dit is een citaat:

dit is jouw reactie, waarop ik reageerde, als je een echte release hebt gemaakt, weet je wat

famous last words

de mzzl

ja zo zielig ben je wel .. maar je leest nog steeds niet wat er staat flapdrol .. en nee ik ga het niet quoten ..

vinyl is voor debielen die kikken op zo'n plak zwarte zooi in hun handen maar een nummer van meer dan een euro is te debiel voor woorden ..

omdat een schilder ook veel tijd en moeite in het maken van een schilderij stopt geeft hem ook het recht er miljoenen voor te vragen ?

wie probeert wie nou een partij bladieblabla voor te houden .. ga toch weg man .. met je zielige prietpraat ..

eerst maar eens geen samples gebruiken oftwel met je smerige oncreatieve vingers van andermans werk afblijven voordat je vinger uitsteekt ... je bent de muziek niet waardig wat mij betreft .. :r

goed toch leuke ontopic verhaaltjes! Maar wat kost dat eigenlijk bij buma?

probleem is dat als iemand je werk jat je altijd een rechtzaak moet beginnen om je gelijk te krijgen .. volgens mij is er geen simpele manier ..

en buma doet volgens mij alleen registratie .. zoals al werd gezegd dat opsturen is direct als bewijs te gebruiken mocht het nodig zijn ... via buma moet je het alsnog bewijzen .. enige wat ze van een track bewaren is de titel, producers en de soort muziek .. maar misschien is het inmiddels anders .. is al weer jaren geleden dat ik zo'n formulier heb ik gevuld ..

en sorry van me offtopic gelul .. kan er alleen heel slecht tegen dit soort 'spoken zien' vol met aannames ipv harde feiten ..

verkopen.ik zelf werk niet met anders Duh(s)''slap argument

dit is een citaat:

famous last words

de mzzl
echte release,hoe bedoel je??
ik zeg toch niet dat die 'niet' op plaat is uit gekomen??
.....

tja door dat gequote is het niet meer helemaal duidelijk wie nou wat heeft gezegt.

dus ik resumeer wat ik vind:

-cd naar jezelf opsturen om te bewijzen dat iets van 'Jou' is vind ik een goede tip
-zelf een plaat maken vind ik ook een goed plan.
-Buma beschermt blijkbaar niet je copywrite.
-kopieeren zal altijd blijven bestaan.
-Mp3's/albums verkopen op het net is volgens mij de (legale) toekomst.
-analoge muziek klinkt het mooist (ook op cd)... nog wel!(de digitale, ontwikkeld zich met grote stappen voorwaarts)
-ikzelf hou ook nog het meest van platen(om mee te draaien)qua tactieliteit en manipuleerbaarheid.

en muziek is een schoon gegeven.

verkopen.

dit is een citaat:

famous last words

de mzzl

ontwaken uit een lange slaap ofzo? :doei:

Beste wat je kunt doen... Cdtje bakken in hoesje doen . Naar de belastingdienst gaan , daaro inleveren , 2 euro achterlaten , en de belastingdienst zend je je cd keurig terug verzegeld en met datum stempel!!

En laat ze hem dan maar jatten! Scoor er een hit mee ! En dan pas aan de bel trekken :eureka:

-analoge muziek klinkt het mooist (ook op cd)... nog wel!

:dubbel:

ok het opsturen naar jezelf is wel een id ja! Maar is dit ook een optie?-> Een stem sampeltje erover te doen met je artiesten naam ofzo? Nu ik dit type denk ik mwa maar goed ik hoor het wel :-)

Lekker moeilijk doen als het makkelijk kan......

Vraag gewoon je Cd-tje terug alstie hem gedraaid heeft:biertje:

(ik heb de reakties niet gelezen)

ligt er een beetje aan wat voor nummer je hebt gemaakt
als het een nummer is met hitpotentie of pop-alures dan is het zaak om advocaten, notariossen en de consumentenbond in te schakelen.
Is het daarintegen gewoon integere, goede muziek, hoef je je geen zorgen te maken en kan je het met een gerust hart door een dj laten draaien die geen hitpotentie of pop-alures heeft.

Back