Probleem activatie Cubase SE3

Bubbles

Stamgast
Beste mede-forumleden,

ik heb afgelopen week Cubase SE3 besteld en ontvangen van Thomann. Nu ben ik pas in de mogelijkheid geweest vandaag alles te instaleren. Ik loop tegen een probleem aan:
Ik kan mijn activatiecode niet vinden. Nu ben ik wel eens meer onhandig met dit soort dingen, dus ik denk ik vraag het maar allemaal even hoe dat zit. Wel heb ik dat USB kreng van syncrosoft. Met dat ding erin werkt Cubase gewoon. Maar als ik dan mijn licentie wil downloaden met het programma, heb ik toch echt een activatiecode nodig die ik dus niet kan vinden.

Wat ik voor de duidelijkheid in mijn pakket heb aangetroffen:
1) SE3
2) SX3 DEMO
3) 'Getting Started' guide
4) 2 registratie formulieren.
Thats it. Het getting started boekje verwijst ook naar een activatiecode. Die zou er toch ook op papier moeten zijn?

Graag hulp,

B.

Bij mijn SX3 staat een Authorisation Number op het papieren hoesje, waar de DVD inzit.
Verder heb je dan nog een nummer op de zijkant van de doos met een registratienummer.
Met beide nummers moet het volledig kunnen werken.
Zo zit het dus bij SX3. Ik neem aan dat het bij SE toch niet anders is.

Origineel geplaatst door arnomusicman
Bij mijn SX3 staat een Authorisation Number op het papieren hoesje, waar de DVD inzit.
Verder heb je dan nog een nummer op de zijkant van de doos met een registratienummer.
Met beide nummers moet het volledig kunnen werken.
Zo zit het dus bij SX3. Ik neem aan dat het bij SE toch niet anders is.

:( Waarom moet ik dit toch altijd hebben!
Op de CD en de doos is niks te vinden!

Re: Probleem activatie Cubase SE3

Origineel geplaatst door Bubbles
Ik kan mijn activatiecode niet vinden. Nu ben ik wel eens meer onhandig met dit soort dingen, dus ik denk ik vraag het maar allemaal even hoe dat zit. Wel heb ik dat USB kreng van syncrosoft. Met dat ding erin werkt Cubase gewoon. Maar als ik dan mijn licentie wil downloaden met het programma, heb ik toch echt een activatiecode nodig die ik dus niet kan vinden.

geen paniek, niets aan de hand, de activatiecode is bedoeld om een licentie in je usb dongle te zetten, echter , in jouw geval zit die licentie al in de dongle, immers cubase doet het gewoon als je de dongle erin stopt. Dus in jouw geval is het helemaal niet nodig om een licentie te activeren. Dat is ook de reden waarom er geen activatiecode bij zit.

Wat je wel moet doen is de registratiekaarten opsturen naar steinberg. Dit is noodzakelijk om later te kunnen upgraden naar volgende versies.

Re: Re: Probleem activatie Cubase SE3

Re: Re: Probleem activatie Cubase SE3

Origineel geplaatst door quifster
geen paniek, niets aan de hand, de activatiecode is bedoeld om een licentie in je usb dongle te zetten, echter , in jouw geval zit die licentie al in de dongle, immers cubase doet het gewoon als je de dongle erin stopt. Dus in jouw geval is het helemaal niet nodig om een licentie te activeren. Dat is ook de reden waarom er geen activatiecode bij zit.

Wat je wel moet doen is de registratiekaarten opsturen naar steinberg. Dit is noodzakelijk om later te kunnen upgraden naar volgende versies.

Dus als ik het dan goed begrijp, moet ik altijd werken met die dongle erin?
B.

Re: Re: Re: Probleem activatie Cubase SE3

Re: Re: Re: Probleem activatie Cubase SE3

Origineel geplaatst door Bubbles
Dus als ik het dan goed begrijp, moet ik altijd werken met die dongle erin?
B.

ja, dat heb je goed begrepen. 8)

Back