Studio koptelefoon

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik zit net weer ff op de site van Thomann te browsen, maar die beyers en die AKGs hebben allemaal ronde oordingesen (weetikveel hoe je dat noemt, schelpen?). Nou heb ik er een teringhekel aan als mijn oor niet goed in een koptelefoon past, dat heb ik nu al met die jaar 0 AKG die ik nu gebruik, en die heeft ovale schelpen.

Ik denk dus dat ik toch maar moet kiezen voor een Sennheisser. Bij Thomann zie ik de volgende modellen staan:

127288 SENNHEISER HD265 LINEAR
SENNHEISER HD265 LINEAR, closed, ear-enclosing HIFI Stereo headphone, dynamically, 150 ohms, 94dB, 10-25K Hz (-3dB), 215g, inclusive 300cm lead with 3.5/6.3mm phones plug. 144.00 EUR

132206 SENNHEISER HD580 II PRECISION
SENNHEISER HD580 II PRECISION, HIFI Stereo headphones, dynamic, open, 300 Ohm, 97dB, 12-38K Hz (-3dB), 260g, incl. 300cm cable with 3.5/6.3mm connectors 199.00 EUR

133189 SENNHEISER HD600 AVANTGARDE
SENNHEISER HD600 AVANTGARDE, High-End-HIFI Headphone, dynamic, open-system, 300 Ohm, 97dB, 12-38K Hz (-3dB), 260g, incl. 300cm cable with 3.5/6.3mm-Jack 243.00 EUR

Die HD265 vind ik niet zo lekker zitten, maar dat is vooral omdat hij niet stark om mijn hoofd zit (hij sluit niet goed aan denk ik, ik heb best wel een smalle kop :) )

Zijn die andere twee ook geschikt om op de mixen (als referentie naast nearfields) of zijn dat echt HIFI apparaten zoals al in de beschrijving staat?

[Edit]

ik zie weinig verschil tussen de 580 en de 600 qua specs? En hoe verhoudt dat model waar Basissys het over had zich hiertoe?

Het verschil bij de 580 en de 600 zit hem in het uiterlijk en de tollerantie van de componenten. De 600 is wat luxer gebouwd dan de 580. In de fabriek worden de onderdelen die binnen een bepaalde tollerantie vallen voor de 600 gebruikt, anders gaan ze naar de 580. De 575 is een speciaal model dat niet in de catalogus staat en waar Sennheiser mee stunt. Qua (geluids)componenten een 580/600 maar iets goedkoper gebouwd dan de 580. De hoofdband is bijv van plastic ipv metaal.
De HD 580 gaat er trouwens uit binnenkort en vind je in Nederland voor € 139,- in de betere winkels.

groeten

basicsys

ik heb hier een Beyer dynamics DT 770 naar volle tevredenheid.
Vooral de staging (plaatsting van de geluiden in het stereobeeld) vind ik erg fijn van dat ding.
Enige nadeel vind ik het hoog, had wel iets minder prominent aanwezig mogen zij van mij maar over het algemeen een fijn degelijk ding die je lang op kunt houden zonder "pien an du oruh"

Origineel geplaatst door BasicSystem
Het verschil bij de 580 en de 600 zit hem in het uiterlijk en de tollerantie van de componenten. De 600 is wat luxer gebouwd dan de 580. In de fabriek worden de onderdelen die binnen een bepaalde tollerantie vallen voor de 600 gebruikt, anders gaan ze naar de 580. De 575 is een speciaal model dat niet in de catalogus staat en waar Sennheiser mee stunt. Qua (geluids)componenten een 580/600 maar iets goedkoper gebouwd dan de 580. De hoofdband is bijv van plastic ipv metaal.
De HD 580 gaat er trouwens uit binnenkort en vind je in Nederland voor € 139,- in de betere winkels.

groeten

basicsys

Koel, weet jij zo'n winkel die per postorder levert (liefst met creditcard) of anders een winkel in de omgeving Velsen/Haarlem?). 139 europa's voor zo'n koptelefoon vind ik een goed bedrag, helemaal als hij bij Thomann 60 euro duurder is *D

Deze gebruik al een paar jaar en ben er reuze kontent van, is ook niet duur:

http://www.audio-technica.com/guide/other/headset/ATHM40fs.html

ik heb de ATH M 40 fs, want de ATH D 40 fs is dezelfde maar met meer dynamic bass, ik kan je verzekeren dat de M al bassrespons genoeg heeft, juist goed genoeg. Heb destijds de tests gelezen en hij is te vergelijken met modellen die het dubbele kosten, zij men. Als je weet dat Audio-Technica ook zeer betaalbare grootmembraan condensator micro's heeft waar ook iedereen wild van is, dan weet je wat de filosofie van het bedrijf is.

Zij kosten alle twee hetzelfde: 122, 72 Euro

hier:

http://www.eml.be/menuprice_uk.html

sieeeejaaaaa!

:okdan:

p. :biertje: :biertje:

Beyer DT990 PRO!! ... dat ding rulez...
lekker subtiel maar wel laag laag... ontzettend transparant mid/hoog.....gewoon super!!

als je lang bezig bent met audio.... niet gesloten koptelefon doen!! wordt u gek van *D

Ik heb net de allerlaatste Sennheiser HD580 besteld bij Feedback, het eerste model dus. Ik vond 139 europa's wel een leuke prijs.

Ik heb zelf een Sennheiser HD570.
Krijg een stijve als ik 'm op m'n hoofd zet en een orgasme als ik het geluid hoor.
Dat is toch wel enorme verbetering geweest een half jaar geleden tov mijn 20 jaar oude Philips koptelefoon.

Veel plezier met jouw Sennheisertje NorthernLightX! ;)

Ik heb al een paar jaar de Sennheiser HD25 sp. Ik vind hem erg lekker klinken en hij is ook goed geschikt om mee te dj-en omdat hij goed afsluit

Ik gebruik sinds ca. 2 jaar een Sennheiser EH2270 (Evolution serie). Is een gesloten model, en zit heel erg comfortabel. Ik vind de kwaliteit echt heel erg goed, zeer transparant geluid en een groot frequentiebereik. Ik heb hem indertijd voor rond de fl 275,- gekocht.

Heb sinds vandaag een HD270 (omdat m'n HD265 versleten is) maar die klinkt heel anders. Maar als headphone monitor erg strak hoor. 12Hz tot 22kHz, niet dat het zoveel zegt.

Maar als die 270 vergelijk met m'n 265 dan hoor ik gewoon iets heel anders. Veel neutraler en misschien iets scherper. Maar om te monitoren veel beter ook al moet je enorm wennen aan het geluid. (zal nog wel wat weekjes duren eer ik gewend ben) Maar voor 90 pleuro's is het een goede headset die ook voor dj'en wel goed geschikt is lijkt me zo.

Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe belangrijk het niet naar de omgeving uitlekken van
geluid in jouw situatie is, maar het gebruik van een open systeem heeft niet te verwaar-
lozen voordelen.
Iedereen die geregeld een paar uur lang met een gesloten koptelefoon zit te mixen, weet
uit ervaring dat je beoordelingsvermogen na enige tijd naar de knoppen gaat.
Ooit naar een Jecklin Float (van de uitvinder van de Jecklin schijf) geluisterd? Daarbij
blijven je oren vrij. Je zit eigenlijk tussen 2 kleine monitor-speakertjes. Het grote
voordeel is dat je bij lange sessies geen last krijgt van de voortdurende druk op je
trommelvliezen, die daardoor na enige tijd de waarneming van het hoog verliezen.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Vergelijk de EH 2270 eens met de HD 580 of HD 575 en er gaat een wereld voor je open.....

groeten

basicsys

Euhm, welke is dan beter volgens jou?

Ik zou ze idd dan wel eens willen vergelijken, maar ik denk dat er onderling niet zoveel verschil te horen valt (de HD-5xx heeft echter wel een hoger frequentiebereik, maar hij gaat toch ver boven de gehoorgrens uit. De laagste frequenties zijn wel gelijk.)

Ik zoek me ook een half open model aan te schaffen binnenkort om men trommelvliezen wat te sparen, welke zou nu het beste zijn

de Sennheiser HD580 /2/

of de

Beyerdynamic DT990 Pro ?

in prijs is er alvast geen verschil.

Ik gebruik zelf al een paar jaren een goedkope Sony (MDR-CD370). Er mag dan wel digital reference op staan, maar dat zal ik wel met 40 korrels zeezout nemen. Verder zijn koptelefoons voor mij niet zo heel belangrijk omdat ik toch liever de monitoren gebruik. Ik krijg altijd van die warme zweetoortjes van zo'n ding. Van AKG heb ik eens een hele mooie open systeem gezien, maar die kost meer dan Bush nodig heeft voor zijn Starwars spelletjes...

Sjesus, lijkt wel een setje fietstassen voor een peuterfiets zeg. ;)

Maar denk dat die HD570/580 toch teveel de sound verkleurt en dat je met echt monitorheadphones je beter uit bent. Of anders gewoon 2 verschillende zodat je kunt A/B'en met de mix.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back