Tritonrack vs Motifrack

easy_keys

Nieuwkomer
Ok.. Nou, ik ben op zoek naar een goede all-round bak voor geluiden als piano, strings, blazers, rhodes, clavs, en synths. Een bak waarmee je alles kunt. Nu zit ik enorm te twijfelen tussen een Motifrack en een Tritonrack. Kan iemand mij een beetje op weg helpen. Uiteraard moet ik beide instrumenten nog even goed gaan beluisteren in de winkel, maar ik wil graag al wat ervaringen horen. De Motif spreekt mij meer aan, geen idee waarom. Ik heb het idee dat de Motif wat beter is met 'natuurlijke' klanken en de triton zich wat meer richt op de 'dikke synths'. Iemand?
Misschien handig om te melden: ik wil het rack aansturen met een RD-150 stage-piano.

Speel je in een band? Dan zou ik gaan voor de Motif. Die heeft de ultieme band-sound.
De Triton valt mij vaak wat tegen (zal wel persoonlijk zijn). Heeft een bagger (e-)pianogeluid.

Ik ken de Triton alleen van vergelijkend in de winkel spelen, maar heb voor conventionele "band"-sounds de Yamaha ook hoger ziitten.

Dat hangt echt af van de muziek dat je speelt.
Ik heb de MOTIF RACK ES.
Deze is allround en kan overal bij.
Piano sounds! Sfeersounds: Fantastisch.
Goeie violen, goede drumsounds, en lekker makkelijk te bedienen.

Maarrrrrrrrrrrrrrr,
Ik heb ook de Triton Extreme. En deze is VETTT!!!!
Ik ben helemaal niet zo'n Korg man, maar de piano sounds van de Motif verbleken bij de sounds
van de Triton Extreme. Lekker R&B synth. Met een heuse buis! Heftige sounds en een echte live-bak.

Anyway; on top of that; Het is uiteraard allemaal zeer persoonlijk,
want ik ben eigenlijk een Yamaha man......:D

Ik heb een Triton en een Fantom X gehad, heb nu een S90 ES (= Motif ES). Ik heb ze ook allemaal live gebruikt. Voor een allround band-bak zou ik zeggen: Motif ES...heel duidelijk.

Het klopt dat de Triton heel goed is in "dikke synths". Probleem met de Triton sounds is dat ze TE dik zijn, het klinkt heel wollig in de mix. Opzich geen probleem maar je moet de presets dus wel aanpassen. Mbt acoustische sounds: daar is de Motif heer en meester met als hele goede 2de de Fantom X, maar de Triton is hier echt niet goed in.

de triton rack behoort nog tot een generatie synths die wat betreft akoestisch niet goed vind...

Het wordt tijd dat Korg weer eens een alrounder module uitbrengt met minimaal het geluid van de xtreme...

liever nog een compilatie op de OASYS bijv....

dan doen ze, qua betreft ; ACOESTICHE, NATURE-GETROUWDE GELUIDEN weer mee in de race...
paar hele kleine uitzonderingen daar gelaten !

naar het schijnt, schijnt korg met de OASYS, een nieuwe iets te heben opgezet en de gehele natuurgetrouwheid van Roland en Yamaha tot niet te doen.

Yamaha motif ES en Fantom XR zijn de romplers die je zoek, denk ik. Yamaha nog wat meer dan Roland....

Back