Yamaha S90 ES Thread

zow..

zow..

de S90Es is besteld:D
Hoop hem dinsdag te ontvangen.

Re: zow..

Re: zow..

Origineel geplaatst door Ensemble
de S90Es is besteld:D
Hoop hem dinsdag te ontvangen.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=645856&highlight=yamaha+autos#post645856

Ga toch fietsen man.
Als Strawinsky nog geleefd had, zou een Roland piano op zijn priority list hebben gestaan.
En Yamaha? Die maakten toch auto's?

}:|

Geeft niet Ensemble. Het maakt niet uit wanneer je tot het inzicht komt, als je het inzicht maar krijgt :)

Ben vanmiddag bij Feedback Rotterdam geweest. Een poosje bezig geweest met de S90es. EUR 2199 is veel geld voor zo'n ding. Ik vond het niet veel bijzonders. De piano en gitaar klanken waren wel overtuigend maar de rest leek overgelepeld uit de W-serie en de EX-serie.

Origineel geplaatst door René
Ben vanmiddag bij Feedback Rotterdam geweest. Een poosje bezig geweest met de S90es. EUR 2199 is veel geld voor zo'n ding. Ik vond het niet veel bijzonders. De piano en gitaar klanken waren wel overtuigend maar de rest leek overgelepeld uit de W-serie en de EX-serie.

Piano is nieuw, de rest is uit de Motif ES gehaald.

Ja kijk, als je net als ik de Motif al heel vet vond qua sound en mogelijkheden en nu in een veel mooier jasje aangevuld met een fantastische pianosample-set krijgt in de vorm van de S90 ES, vind ik het best een hele aantrekkelijke deal.

Laatst gewijzigd:
is het een virus ofzo? Zie alle trouwe Fantom X aanhangers overstappen

Origineel geplaatst door Rhy
is het een virus ofzo? Zie alle trouwe Fantom X aanhangers overstappen

Deze Fantom-X aanhanger stapt niet over, maar heeft er een S90 ES bijgenomen.

..

..

Vanaf heden is de Yamaha S90ES de meest dikke en vette pianosynth....

...want ik heb er ook 1!!!!!!!

Incl. de FC-3 footcontroller.

Zo en nu is mijn vakantiegeld op.

:okdan:

Sjaaaakie,

Helaas, je bent nog niet van me af.

Hoe zet jij de FC-3 in om er zo opgewonden van te geraken?
Sluit er een half demper sustain pedaal op aan (FC-3) en je bent er de eerste uren niet van weg te slaan

Ik merk vooralsnog met de FC-3 aangesloten in de sustain port niets anders dan een gewone pedal zou doen, dus gewoon sustain.

Groet,
ens

Ik merk vooralsnog met de FC-3 aangesloten in de sustain port niets anders dan een gewone pedal zou doen, dus gewoon sustain.

hehehe

Zeg, ik hebben jullie de PRE1 C10 "VintageCase" (= Fender Rhodes) preset als eens geprobeerd? Speelt echt heel lekker op dit klavier. Ik heb deze preset inmiddels ook al op CD's van Jamie Cullum, Keane en James Blunt gehoord....krek hetzelfde.

Tips:
- gebruik je modulation wheel voor panning effect
- Tweak tip: progammeer een kleine vervorming (Amp Simulator insert effect) en trigger deze als je hard aanslaat...klinktie net even ranziger

Origineel geplaatst door Sjaak
Zeg, ik hebben jullie de PRE1 C10 "VintageCase" (= Fender Rhodes) preset als eens geprobeerd? Speelt echt heel lekker op dit klavier.

Zeker!! 8~

Van 't weekend ff op gepingeld, maarre... geluid is prachtig! :halleluja

Mooie bak, maar zie mezelf 'm niet zo HEEL snel kopen (zit meer in een andere muziekstijl), maar wie weet ooit, na een ervenisje ofzo? :D

Als ik het Roland DP-10 pedaal gebruik, werkt dit dan even goed als de FC-3 van Yamaha zelf?

Back