Abelton Live en midi

bob303vs909

Ach und Weh
Misschien doe ik iets niet goed:
Om een miditrack in te spelen moet ik een midi clip aanmaken, de track armen, monitor op auto en spelen. Maarrrr....als ik een midiclip afspeel, en ik wil zonder meteen op te nemen wat inspelen, kan dat niet....want als ik de track arm, zodat ik midi input op die track krijg, neemt ie meteen op...

Doe ik iets fout? en ja, IRTFM....

Re: Abelton Live en midi

Origineel geplaatst door bob303vs909

Doe ik iets fout? en ja, IRTFM....

Bovenin de 'launch-bar' (met de play en stop knoppen zegmaar) zit een button waar 'OVR' of iets dergelijks op staat. Volgens mij moet je die uitzetten en dan kan je pingelen als een malle. Dacht ik....kan het nu even niet verifiëren.

Re: Re: Abelton Live en midi

Re: Re: Abelton Live en midi

Origineel geplaatst door pazkal
Bovenin de 'launch-bar' (met de play en stop knoppen zegmaar) zit een button waar 'OVR' of iets dergelijks op staat. Volgens mij moet je die uitzetten en dan kan je pingelen als een malle. Dacht ik....kan het nu even niet verifiëren.

Addendum!

Overigens hoef je geen MIDI clip aan te maken, een lege track kan je ook 'armen' en dan spelen.

Volgens mij neemt Live alleen op als je ook de record knop aan hebt staan... die ronde knop rechts naast de stop knop :)

En inderdaad, je hoeft niet eerst een midi clip aan te maken.

Origineel geplaatst door j0ris
Volgens mij neemt Live alleen op als je ook de record knop aan hebt staan... die ronde knop rechts naast de stop knop :)

En inderdaad, je hoeft niet eerst een midi clip aan te maken.

Heb het even getest, 3 scenario's (allen met record uit) :

1. je hebt een bestaande MIDI-clip draaien, je armed de track en speelt wat in. Live neemt de ingespeelde noten op in je draaiende clip wanneer OVR is geactiveerd (=standaard), niet wanneer deze is gedeactiveerd.

2. je hebt een lege MIDI-track, armed deze en je kan pingelen als een malle. Opnemen begint pas wanneer je de track-record button activeert.

3. je hebt een bestaande MIDI-clip die niet draait, je armed de track; wederom pingelen als een malle. Opnemen begint pas wanneer je de track-record button activeert.

Zo zit het!

gr. P.

Heb het even getest, 3 scenario's (allen met record uit)
1. je hebt een bestaande MIDI-clip draaien, je armed de track en speelt wat in. Live neemt de ingespeelde noten op in je draaiende clip wanneer OVR is geactiveerd (=standaard), niet wanneer deze is gedeactiveerd.

2. je hebt een lege MIDI-track, armed deze en je kan pingelen als een malle. Opnemen begint pas wanneer je de track-record button activeert.

3. je hebt een bestaande MIDI-clip die niet draait, je armed de track; wederom pingelen als een malle. Opnemen begint pas wanneer je de track-record button activeert.

Zo zit het!

gr. P.j

:halleluja

zie ook "12.1 Monitoring" in de manual

Back