Het 'Chill,Trip,Lounge en DeepHouse' topic

demian

Ojee
Omdat ik in deze categorie wat minder thuis ben en toch dit soort muziek erg kan waarderen vraag ik jullie welke muziek ik 's luisteren moet..

Ik ken wel een wat, zoals Tosca, Saint Germain, Cafe Del Mar, maar ik wil meer .. :{

Iemand tips?

dj krush, thievery corporation, fila brazillia, zero 7, boards of canada.
en natuurlijk ninjatune met o.a. the herbalizer, funki porcini, up, bustle and out, bonobo etc..

DJ KRUSH :okdan:

Origineel geplaatst door B.S.E.
DJ KRUSH :okdan:

DJ Krush roeleert! Ik ken overigens alleen het album Kakusei van hem, maar das wel zwaar oké. :)

ltj bukem, k&d, cinematic orchestra, prefuse 73, Lovage (aanrader!), Baby Mammoth, Bent ook af en toe, Jazzanova misschien? Sofa Surfers, Yonderboi (maar de laatste Splended Isolation is ronduit slecht! vind ik), Backini, Minus 8 ....................... enzovoorts... ik kan nog wel ff doorgaan! :D

the herbalizer hierboven vernoemd, heeft toch wel een stevig hiphop gehalte. Maar misschien hou jij wel van relaxing smooth easy hiphop

Sixtoo is overigens ook best vet!! en Bonobo is de beste ninja!! Lang leve de Nederlander :)

Verder zou je kunnen kijken naar:
- Jazzanova, Buscemi (Nu-Latin);
- The ballistic brothers, Basement Jaxx, Idjut Boys, Faze Action (Nu-House);
- Modaji, Dego (Broken Beats);
- Burnt Friedman (met zijn project Flanger), Squarepusher, The Cinematic Orchestra (Electronic Jazz);
- DJ Shadow, Massive Attack, Tricky, Portishead (Triphop);
- The Orb, The Future Sound Of London, Fila Brazillia, Kruder & Dorfmeister, Tosca, Sabres of Paradise, Two Lone Swordsmen, Nightmares On Wax, Royksopp, Air, A Man Called Adam, Thievery Corporation, Zero 7, Lemon Jelly (chill out).

Zelf ken ik niet alle artiesten, heb er enkel eens een presentatie over gehouden, maar misschien dat deze namen je iets verder helpen bij je zoektocht. Moet zeggen dat chill out niet echt een stroming is maar meer een 'muziekcultuur' en een feeling die in sommige muziek zit.

Lamb ook zeker ni vergeten!

"My red hot car" van Squarepusher is een aanrader!!!! :dj:
.. een soundtrack van Any way the wind blows btw

.. A guy called Gerald is oook mooi and relaxed

Twin Peaks soundtracks..... geweldig!

ook Blockhead mag niet vergeten worden .....

Cabbageboy? Is soms wel stevig.... maar ook verfijnd

Morcheeba... Tricky ....

The Roots misschien? Ook smooth hiphop. Hiphop met muzikanten! :okdan:

Laatst gewijzigd:
Voor de echte chill

-Mixmaster Morris
-Future Sound of London
-early Orb
-FFWD
-Schpongle
-Higher Intelligence Agency

Ga trouwens morgen naar jazzanova in doornroosje. ben benieuwd.
bonobo van ninjatune is trouwens geen nederlander..;)

veel is al genoemd, maar check ook eens wat van onze scandinavische bovenburen:

bugge wesseltoft, eivind aarset, nils petter molvaer, hanna hukkelberg,

Geir Jenssen a.k.a. Biosphere

32a_48_small.jpg

Kerri Chandler niet vergeten! Deephouse ten top :okdan:

kerri.gif

Als je meer wilt moet je eens naar de dichtstbijzijnde platenzaak gaan en daar naar een stapeltje deephouse vragen. Maar dat wist je vast al :dj:

Hmm DJ Krush kende ik nog niet, maar na even kort wat geluisterd te hebben.. Dat is wel beter zeg! :D

Misschien ook eens kijken naar Mezzanine van Massive Attack of naar iets van Air?

Nou, Jazzanova in roosje was ruk. Ik kende niks van jazzanova maar het was iig niet 'lounge' achtig.Meer blije softe techno. Het nodigde niet uit om ook maar iets van ze te kopen.

Back