Hoe druk je met je bassdrum je string weg

renehelmig

Stamgast
Oke oke, het klinkt smerig maar ik bedoel het anders. ik bedoel: hoe laat je de basedrum op de voorgrond komen en andere aanwezige geluiden 'wegvallen/wegdrukken'

Ik weet dat je met compressors je track stompend kan maken (hoe corny dit misschien ook mag klinken).
Hoe doe je dit en welke soft compressor (vst) gebruik je hiervoor?

Alvast bedankt voor je hulp.

hoeft toch niet speciaal sidechaining ?

de afgemixte kick en string door dezelfde compressor gooien geeft toch ook hetzelfde resultaat ?

Origineel geplaatst door anoniempje
hoeft toch niet speciaal sidechaining ?

de afgemixte kick en string door dezelfde compressor gooien geeft toch ook hetzelfde resultaat ?

Het klinkt echt niet hetzelfde:

-Als je de kick niet wenst te compressen en de string wel, is sidechaning wel een uitkomst zodat de kick onaangetast bljift en de string toch op de kick "duckt".

- als de kick niet hard genoeg staat in vergelijking tot de string, zal de string eerder de kick onderdrukken dan andersom. Bij een sidechain maakt het niet uit hoe hard beide geluiden staan. Het geluid aan de ingang van de compressor zal altijd reageren op het geluid van de sidechain. (De hoeveelheid is in te stellen met de threshold.)

toch? :)

Sidechaining is ERG leuk om mee te experimenteren. Op de digitale tafels van Yamaha kan je met een druk op de muis (03D :) ) van input kanaal voor de compressor wisselen. Superbruikbaar!

Back