KORG Radias

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik vind het eigenlijk veel vreemder dat er nagenoeg geen hybride synths worden gemaakt ala Dave Smith Evolver.

De Evolver is wat mij betreft toch wel DE synth van de afgelopen jaren. De voordelen van analoog combineren met de voordelen van digitale klankopwekking met een volledig digitale aansturing.

Of een digitale synth met analoog multimode filters erachter.....dat zou vet zijn!

al gehoord van de q+

Origineel geplaatst door the tall lad
al gehoord van de q+

ja maar die wodt niet meer gemaakt :-)

Origineel geplaatst door Grooveron
ja maar die wodt niet meer gemaakt :-)

Dat zal je nog verbazen :). Maar al met al is de q+ ook al een jaar of 4 oud. Ik denk dat Acidfever doelt op recentere ontwikkelingen.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Dat zal je nog verbazen :). Maar al met al is de q+ ook al een jaar of 4 oud. Ik denk dat Acidfever doelt op recentere ontwikkelingen.

Hij is enkel op aanvraag betwijfel of je hem al kan krijgen, hopelijk lukt het ze Waldorf nieuw leve intebalzen.
Wat ik hoor zijn er geen nieuwe meer mAar ik kan het fout hebben

Heeft er eigenlijk iemand al een Radias hier op het forum?

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik ben benieuwd. Lijkt me echt een vette bak. Misschien wel een serieuze Access Virus contender???

He, zoals je een paar posts terug ziet wilde ik r een kopen, en heb dit ook gedaan :D
ik heb m nu een week, maar ben niet constant thuis, en zal wel nog even kijken of ik een mp3tje kan maken met virus immitaties, want dat kan hij best
het is gewoon net wat anders, en ik heb geen virus dus weet niet precies wat voor settings ze voor sommige leuke dingen gebruiken (ken alleen sound samples van de virus)
De trance beats dreunen lekker door, maar door mn koptelefoon klonk t nogal kaal even... terwijl dat door mn speakers niet was, ik denk dat dat aan mn koptelefoon lag :\
persoonlijk moet ik nog ff wennen aan t filter, dat wat anders klinkt dan t (bijna gelijk aan de) NL2 filter op de nord stage
ik ben er t.n.t. erg tevreden over:)
Qua competitie hoor ik zo gelijk aan de TI of tussen C en TI in neigend naar de ti toe ofzo... maar dat zijn meningen
en die mensen moeten eens op houden te zoeken naar een synth(of ander instrumnt/imitatie) die precies zo klinkt als een ander/de "echte" ("nee het echte Moog filter klinkt vetter"... tja koop dan een Moog... snapjewatikbedoel :p)
Voor trance sounds is deze perfect, de virus ook, ze zijn denk ik net wat anders

Ja een beetje creatief doen & of dat je open staat voor een wat alternatieve geluid (omdat de Virus toch vaak standaard word gebruikt in de industrie voor o.a. Trance)!!

ok

ok

in t begin van de post waar t filmpje staat by 4.10 min.
staat een demo stukje van dat wat deze wel kan een een echte analoog niet
morphen van filters
NOT
tuurlijk kan dat wel met analoog multimode filters van doepfer ,...vast nog veel meer merken die ik niet weet

maar eerlijk gezeg vett bakkie ms 2000 met veel meer en idd asje moog roland wil koop dan dat ...
en hij is duur voor een va met knoppen ,..
maar een virus/nord ook
soo wat wilje ...

die vocoder is wel ok ook ,..zie je toch nietsoo veel op synthjes :halleluja

Gave Korg, voor het eerst in het echt gezien

Gave Korg, voor het eerst in het echt gezien

Ik vind hem echt gaaf, beetje als modular opgezet. Maar luistert als een kruising met een groovebox en een analoge synthesizer.

DSC00297.JPG

DSC00298.JPG

Ik heb hem beluisterd bij Dijkman in Alkmaar

Ah ik was uitermate enthousiast, dus niet gezocht of er al wat was. :slotje: of samenvoegen moderator?

Bericht door een moderator:
It shall be done...

Origineel geplaatst door MadDonna
Ah ik was uitermate enthousiast, (...)

En ook gekocht? Ik zou het wel aanraden :geslaagd:

Mijn enige eigen probleem is dat ik met 4 timbres nogwel eens snel boven de 0dB limiet kom, maar ik denk dat dat mijn eigen domme schuld is...
Verder zijn de standaard programmas wel leuk (sommige echt te vet) maar daar moet je hem niet voor kopen, wel kan je mooi de timbres van die programmas gebruiken dus dat scheelt al wat :)
En de vocoder is prachtig, maar ik ben het nog niet gewend om mezelf monotoon te horen babbelen en dat ding niet... :S als je zelf een vocoder persoon bent dan is het echt :okdan:
Over midi en met de PC software werkt alles heel goed en gemakkelijk (y) als mis ik een Panic Button ofzo, soms vergeet mn master keyboard een note of te zenden als ik na note on een program wissel :\, maar dat is eigenlijk ook mijn eigen schuld...

Dus alle eventuele tekortkomingen van de Radias zijn allemaal te wijten aan mezelf :P!

p.s. als je de Rack versie koopt, houdt er rekening mee dat je >1 unit overhoudt boven de radias...

Origineel geplaatst door Retinite
p.s. als je de Rack versie koopt, houdt er rekening mee dat je >1 unit overhoudt boven de radias...
Wordtie heet of zo?
(De bespelers van synths behoren heet te worden, niet de synths zelf natuulk. :D )

Origineel geplaatst door fuse
Wordtie heet of zo?
(De bespelers van synths behoren heet te worden, niet de synths zelf natuulk. :D )

Ik gok voor de stekkers. Daar had de MS2000R ook al last van. Da's in bijvoorbeeld de KS-Rack netter opgelost.

ik doelde inderdaad op de stekkers enzo de eigen stekkerplug (in de radias) past dan nog maar net.... heet wordt hij nauwelijks

Ik heb er vanmorgen even mee gestoeid en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Het is gewoon zo'n veelzijdig apparaat dat het voor vele stromingen inzetbaar is. Knopjes voelen wat priegel en zijn niet al te groot. De verlichting is indrukwekkend maar tegelijk toch ook wel weer een kermis. Jammer ook dat de verlichting rondom de potmeters niet aangeeft wat de werkelijke stand is. Maar het klinkt wel allemaal als een klok :okdan:

Ik begrijp dat de Virus via USB in een sequencer host is binnen te halen. Dat lijkt me een prachtige optie die helaas ontbreekt op de Radias. Delen jullie die mening of is het in praktijk toch allemaal niet zo rooskleurig via USB?

Origineel geplaatst door Zoidsity
De Virus klinkt (vind ik) 'warmer', voller, meer mid/laag, en dus mooier. Je zou ze naast elkaar moeten horen, dan snap je helemaal wat ik bedoel. Op i-net beluisteren heeft niet zo HEEL veel zin, vind ik: in het echt klinkt 't anders.

Blijft deze mening zo? Wat zijn de ervaringen van andere mensen wat dit betreft?

Ik zit echt te twijfelen tussen deze twee. Ik wil een VA rack voor hardcore/techno. FX is een must.

Ik heb er op gespeeld bij NM...

Vond hem te duur, te kant-en-klaar, presets zijn natuurlijk alleen maar dance-gericht en te "vol"..
Die lampjes zijn leuk maar voor die prijs is het gewoon een MS2000-groovebox...

Ik mis gewoon "iets nieuws"

Ok, maar:

Die prijs zal (korg kennende) nog een heel stuk dalen en bovendien vind ik hem niet overdreven duur, presets zijn er om te bewerken en iets nieuws (vergeleken met de MS2000 series) zijn misschien toch de Formant motion, 6 virtuele patches, het display, de effecten, de drive parameter, de envelope follower voor external audio, wave shaping, 2 step sequencers (dus niet de 3 modulation sequences), drumkits, design, ...

Niet kwaad bedoeld hoor, maar ik heb zoiets van 'Ten tijde van de MS2000 werd er steeds gezaagd over de lage polyphony en het ontbreken van effecten, en nu beide zaken up to date zijn plus een heel aantal extra's is het weer niet goed'.

ps: neen ik werk niet voor Korg.

Back