KORG Radias

PRIJZEN VAN DE RADIAS>>>

In Amerika:
Rack = 999 US Dollars = 751 euro
Compleet = 1199 US Dollars = 902 euro

In Nederland:
Rack = 1399 euro = 1858 US Dollars
Compleet = 1775 euro = 2358 US Dollars

DIT KUNNEN ZE TOCH NIET MAKEN =( =( =(

Maaaewwwww =( :confused:

Re: ..

Re: ..

Origineel geplaatst door RednoiZ
het wordt weer eens tijd voor korg om een goede analoge bak te bouwen i.p.v al die va shit..
Dat kan je met een pc ook..vette analoge synths daar zitten wij op te wachten!!:okdan:
Volledig mee eens !! (en niet alleen Korg; ook Roland bvb. mag dringend weer eens een 'echte' analoog gaan bouwen)

Re: Re: ..

Origineel geplaatst door THM
Volledig mee eens !! (en niet alleen Korg; ook Roland bvb. mag dringend weer eens een 'echte' analoog gaan bouwen)

Heb jij al die threads daarover (en waarom het niet gaat) op VSE gemist of zo? ;)

Tja te duur hé... :biertje:

De prijs is ook de enige reden waarom ik er nog geen één heb.

Ik was laatst met een korg radias aan het spelen en ik vond hem klinken als de korg legacy? :confused: Het zal wel aan de hoofdtelefoons liggen :L

Origineel geplaatst door Mark28
Ik was laatst met een korg radias aan het spelen en ik vond hem klinken als de korg legacy? :confused: Het zal wel aan de hoofdtelefoons liggen :L

Is dat negatief?

Ja, ik had hm gezien op korgforums.com maar aan het plaatje te zien is het niet zoals bij de microKorg/MS2000 dat ze dezelfde DSP/engine hebben.
Op het plaatje zie ik dat je kan werken met twee timbres. De Radias daarentegen heeft er vier. Dus niet alleen de vorm is micro maar ook de DSP kracht is kleiner geworden.

Hier plaatje erbij:

Attachments

• img45aeaf96ac1b2_2.jpg
    img45aeaf96ac1b2_2.jpg
    35,1 KB · Bekeken: 119
Ik hoop dat de prijs nog wel wat verder gaat dalen.
Dit zal dan met de komst van de nieuwe produchten ook wel gaan gebeuren.
1000 euro ofzo lijkt me een leuke prijs.

snorie8>

Origineel geplaatst door snorie
Ik hoop dat de prijs nog wel wat verder gaat dalen.
Dit zal dan met de komst van de nieuwe produchten ook wel gaan gebeuren.
1000 euro ofzo lijkt me een leuke prijs.

snorie8>

Woe hoe.. en ja hoor.. eindelijk een goede fractie goedkoper.. 979 euro's bij Thomann.de voor de rack versie. Nogmaals..Woe hoe

Maar ja. Ik begin nu wel te twijfelen of dat die machine het wel de moeite waard is. Iedereen die ik ken zegt dat de Virus stukken dikker is. (Veel) dikker filter en meer Low-end. Plus die 2.0 update komt er ook nog bij. Korg zouden nooit zo'n grote update doen volgens mij. Ik wacht het nog af totdat ik ze allebei zelf heb kunnen luisteren en bespelen. Mp3-tjes zijn niet zo goed om mee te beoordelen. Ik moet toch die parameters kunnen voelen en de impact die ze hebben.

Origineel geplaatst door THM

MME EENS VOOR ons puristen ,....
maar bv een egte analoog asl met de specs van bv soon radias ,..gaat in de klauw onee eruit lopen qa cash ...be ik bang
half modulaire opzet
en deze klinkt best goed

maar goed een roland in de style van system 100 en dan in een rack ala cwejmann ok dat lusten we ewel ,..ontwikkeling kost
dit ook

Inderdaad, ontwikkeling kost ook wat. Kijk maar naar de Andromeda: in het begin onbetaalbaar, nu is ie nieuw ongeveer 2200 euries. Wordt voor zover ik weet nog steeds verkocht (staat nog bij Electric Sound in de lijst). Voor zover ik weet is dit de enigste moderne analoge polysynth.....

Vooruitziende blik dit lid

Vooruitziende blik dit lid

De R3 is een een kleine Radias.

Origineel geplaatst door mr space
binnenkort zal er wel een microradias verschijnen

Zit er ledjes om die draai knoppen ? Net als bij de clavia g2 en nord lead.

Als ik dit zo lees op site van korg dan lijkt het er op van wel:

Individual displays and knobs surrounded by LED halo indicators guarantee excellent visibility.

Blijf het toch maar vaag vinden want er zitten wel streepjes op die knoppen.

Wie kan mij hier meer over vertellen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Havelock
Zit er ledjes om die draai knoppen ? Net als bij de clavia g2 en nord lead.

Als ik dit zo lees op site van korg dan lijkt het er op van wel:

Blijf het toch maar vaag vinden want er zitten wel streepjes op die knoppen.

Wie kan mij hier meer over vertellen.

Nee, die lichtjes geven geen waarden aan.

Nu de prijzen van de Radias naar een redelijk acceptabel niveau gezakt zijn, overweeg er eentje aan te schaffen.
Ik weet alleen nog niet of ik hem met of zonder keyboard aanschaf.
De meerprijs van dat keyboard is best fors en volgens mij is het maar 4 oktaven en geen aftertocuh. Zeer beperkt dus.

Aan de andere kant is de radias ook wat lastig in mijn rack te hangen. Een of andere idioot bij Korg heeft volgens mij bedacht de kabels aan de bovenkant in te prikken, waardoor je altijd ruimte boven je radias moet houden voor de kabels. Beetje jammer.

De beste optie is dan toch de radias als desktop model te gebruiken. De vraag is alleen of dat een beetje bruikbaar is.
Kunnen de rackoren eraf? Kan ik de radias schuin neerzetten, zodat ik de parameters en het display goed kan aflezen en ik er niet recht boven hoef te hangen? Zoiets als de Virus desktop modellen doen zeg maar.

Wat betreft klank vind ik hem wel oke. 't Is geen virus, maar ik hou wel van dat het Korg geluid moet ik zeggen. Misschien dat ik er later nog wel eens een virus bij koop, maar voor nu lijkt de Radias me leuk.

Er is nog een vraag waar ik graag antwoord op zou willen.
Zowel de Virus als de Radias worden vaak geasscocieerd met house en dance. Ik vind die muziek ook best leuk, maar hou toch ook van de wat meer klassiekere synth muziek zoals Jarre, Vangelis etc. Is de radias ook geschikt om dat soort klanken te maken, of is ie puur dance georrienteerd?

Back