KORG Radias

....heb ik een aantal "vintage" synthesizers te koop of ga verkopen (..)
voor mij zijn ze niet meer als 400 euro waard,op MP zie ik zie voor 2 a 3000 euro en zelfs meer weg gaan,echt zielig wie zoveel geld uit geeft voor zo weinig ....

Ik kan hier dus uit concluderen dat je ze ook verkoopt voor dat soort prijzen ?
PM me dan maar ff

....en dan nog, synths voor 2 a 3 duizend euro.....welke bakken heb je dan die je wilt gaan verkopen, Noise G.?

Sinds ik een Korg Radias heb aangeschaft,heb ik een aantal "vintage" synthesizers te koop of ga verkopen,ik kom er niet meer aan,ik bespeel ze niet meer,al die "hype" rondom deze synts die meer niet kunnen als wel is totaal onterecht,voor mij zijn ze niet meer als 400 euro waard,op MP zie ik zie voor 2 a 3000 euro en zelfs meer weg gaan,echt zielig wie zoveel geld uit geeft voor zo weinig,De Radias is een zeer goed klinkende synthesizer en kan veel meer als die "ouwe shit" van weleer,maakt niet uit wat genre muziek je maakt,de Radias kan het allemaal!

tja ze kunnen minder, maar wat ze kunnen doen ze wel beter:)

welkom op het forum trouwens...

....en dan nog, synths voor 2 a 3 duizend euro.....welke bakken heb je dan die je wilt gaan verkopen, Noise G.?

En verkoop je ze dan ook voor 400 trouwens?.. ik weet wel iemand denk ik ..

korg radias

korg radias

Ik heb er hier 1 staan maar echt een topper hoor!!:yamaha::yamaha:

ik heb er net 1 besteld (krijg hem volgende week). Hoofdoorzaak hiervan was dat ik de radias exb kaart in mijn korg m3 heb zitten en deze zo geweldig vond dat ik hem ook als rack wilde hebben. Het is een totaal ander geluid dan een virus ti dus het past heel goed bij elkaar.

Enige opmerking die ik over de radias wel heb is dat de envelopes te traag zijn, maar goed, dat is misschien ook wel de charme waardoor de sounds zo anders klinken.

Als de radias met conventionele electronica, en met de hand in elkaar was gezet , en niet met een "pick and place machine " en s.m.d .
Had je nu een, te dure en een zeer grote lompe bak gehad.
Moderne electronica betekent niet gelijk slecht :)

ow jee..hebben de mods wat post verwijderd.

tja ze kunnen minder, maar wat ze kunnen doen ze wel beter:)

welkom op het forum trouwens...

THX!
Ik weet het niet,ik twijfel er sterk aan,mss heb je gelijk,maar verklaar dan waarom ik ze niet meer bespeel,zelfs uit de set-up heb gehaald(ik heb eigenlijk "teveel" synthesizers),"vintage" verkopen?
Ik weet het niet:bij twijfel niet doen,hoor ik wel eens!
Greetz:NG

THX!
Ik weet het niet,ik twijfel er sterk aan,mss heb je gelijk,maar verklaar dan waarom ik ze niet meer bespeel,zelfs uit de set-up heb gehaald(ik heb eigenlijk "teveel" synthesizers),"vintage" verkopen?
Ik weet het niet:bij twijfel niet doen,hoor ik wel eens!
Greetz:NG

mischien omdat ze ook minder stabiel zijn?.. als ze warm worden moet je ze vaak tunen, dat is bij de ene anloge synth erger dan bij de andere, maar het kan zijn dat dat je irriteert.. ze hebben vaak wat ruis ook, als je daar niet tegenkunt..., en je kunt meestal geen presets opslaan, dat is wel een enorm voordeel van digitaal natiuurlijk.. maar uiteindelijk vind ik ze muzikaler dan een virtuele analoge synth, ze hebben meer karakter zowel in klank als in bediening, het zijn meestal heel subtiele verschillen, maar juist in die subtiele regio zit hem nou net de muzikale meerwaarde vind ik. en ja, waarom je er niet meer mee speelt... dat weet je zelf beter dan ik denk ik :)
Ik zou ze niet zomaar wegdoen in ieder geval....pak ze nog eens tevoorschijn en speel er eens intensief mee zou ik zeggen...

Heb hem nu een half jaar en ben er zeer tevreden over. Kan er altijd wel leuke pads of stabby geluiden uithalen. Klinkt allemaal lekker sprankelend.

Hoewel zelf patches maken erg leuk is, was ik ook op zoek naar patches van anderen. Helaas vind je niet zo veel op het web. Heb de factory presets, wat MS2000 en M3 geluiden en die nieuwe V2 soundbank, maar daar houdt het wel op. Zijn er mensen die hun patches willen delen. Ik zou namelijk wel eens wat adners willen horen dan al die trance sounds die standaard in de Radias zitten.

Heb hem nu een half jaar en ben er zeer tevreden over. Kan er altijd wel leuke pads of stabby geluiden uithalen. Klinkt allemaal lekker sprankelend.

Hoe klink ik dan volgens jou?
lookaround.gif

Hoewel zelf patches maken erg leuk is, was ik ook op zoek naar patches van anderen. Helaas vind je niet zo veel op het web. Heb de factory presets, wat MS2000 en M3 geluiden en die nieuwe V2 soundbank, maar daar houdt het wel op. Zijn er mensen die hun patches willen delen. Ik zou namelijk wel eens wat adners willen horen dan al die trance sounds die standaard in de Radias zitten.

Er valt zoveel uit de radias te halen van fijn tot grof en van rond tot vierkant zal ma zegge.. ma om het apparaat en zijn sound te begrijpen zul je toch echt zelf moete probere sounds te crieeren die jij tof vind. het is toch ook veel toffer als je weet hoe je een sound gemaakt hebt. buiten het feit dat je dan weer dingen geleerd hebt en het elders kan toepassen. (overigens zijn de meeste banken enz die je vind op internet totaal niet orgineel of experimenteel)

Dat is nu precies de reden waarom ik wel eens sounds van iemand anders zou willen horen. Ik krijg het niet voor elkaar een echt moddervette bas of een hele smerige sound te maken. Bij mij klint de Radias altijd te schoon en te hi fi. Daarom wel benieuwd naar met name wat "klassiekere" sounds.

Heeft deze synth een Editor met random functie? Zodat je met 1 druk op de knop alle parameters random ingesteld worden?

nee, hij heeft geen random functie.

Back