TC Electronics M300 Vs Lexicon Mx200

Arnoid

Ouwe rot
Ik ben al een tijdje aan het uitkijken voor een effectsunit, nu heb ik twee toestellen die ongeveer in de zelfde prijsklasse liggen waar ik geintresseerd in ben (ik heb hier al over alletwee de toestellen goeie dingen gelezen):
-TC Electonics M300
http://www.tcelectronic.com/m300
-Lexicon Mx200
http://www.lexiconpro.com/mx200/index.asp

Ik zou het graag eens horen van mensen die deze twee al gebruikt hebben of er iets meer over weten welke van deze twee best klinkt en/of best inzetbaar is. Het is bedoeld voor gebruik in men homestudio maar ook voor live te gaan. Ik maak vooral oldskool en acid-techno en mijn setup kan je hieronder zien.
Ik heb hier al gelezen op het synthforum dat die M300 goed te gebruiken is live met die draaiknoppen maar die lexicon mx200 heeft er ook maar daar vind ik hier minder over terug. Dat was het zowat...

greetz
Arne

ik heb de m300 en ben er best tevreden over. de galmpjes kunnen beter, maar ik gebruik voornamelijk de delays.
wel een nadeel van de m300 vind ik dat hij vrij traag reageert op knop bewegingen, en ook als je van effect wisselt.

Ik heb de Mx200 nog nooit gehoord, maar de M300 vind ik persoonlijk niet echt superlekker klinken.. De reverb doet me vooral niet veel.. Maar ik weet niet hoe hij het det tegenover een Mx200..
Overigens kijk ook eens naar de Behringer Rev2496 (V-verb Pro) ...(ja, behringer) Een kameraad van me had die laatst aangeschaft, ding kost zowat niets, maar ik moet eerlijk bekennen dat ie behoorlijk goed klinkt (al helemaal voor die prijs), en hij is flink uitgebreid af te stellen..! Beluister hem zeker eens een keer, hij klinkt sowieso beter dan die M300 (vind ik)

Origineel geplaatst door Arnoid
Ja ik heb eens zitten rondkijken en die Behringer Rev2496 heeft wel zeer goeie reviews en voor de prijs van 138 € bij thomann. Kan je eigenlijk niet veel mis doen...

Kzal nog effe rondzoeken maar ik denk wel dat ik maybe voor de Behringer ga.
Dat is zeker geen miskoop voor die prijs.. Hij klinkt lekkerder dan je verwacht.. :)

Ik heb ook voor deze keuze gestaan.......

ben uiteindelijk voor de lexicon gegaan, omdat ik hier en daar gelezen had dat de lexicon warmer klinkt en een compressor onboard heeft die ontwikkeld is door een partner van lexicon; namelijk DBX ..

ben er erg over te spreken en maak ook veel gebruik van deze mono compressor achter mn reverbjes

en de rest van de effecten zijn ook best bruikbaar

Hier de specs van de M350: http://www.tcelectronic.com/media/M350_Cutsheet_web.pdf

Valt me op dat de presets iets veranderd zijn t.o.v. de M300.
Vooral jammer dat de ge-wel-di-ge Vintage Delay is verdwenen!
Verder blijft het natuurlijk afwachten of de andere presets echt in klank verschillen of vooral in naam (dwz: Plate I en II vs. Gold Plate en Silver Plate).

Die USB vind ik persoonlijk weinig toevoegen (editen van presets... dat kan ook net zo goed met sysex vind ik).

Kost die Behringer echt nog maar zo weinig? Je zou er bijna trek in krijgen...
Ik ben nog op zoek naar een goeie dedicated galm, is de REV2496 echt beter daarin dan de M300?

Bij Thomann is het prijsverschil tussen de Lexi en de TC M-One niet zo overdreven groot. Iets zegt me dat een mens beter voor de M-One kan gaan... Zou dit kunnen kloppen? Ik heb zelf nog geen studio fx toestel (en dan vooral een goede reverb) en ken er weinig van, vandaar m'n vraag. Oja misschien interessant om te vermelden dat ik niet echt geïnteressseerd ben in veel parameters die aangepast kunnen worden; ik zoek gewoon goeie effect presets.

bij de m-one er wel even aan denken dat hij geen predelay galm langer als 100 ms kan

dus als je een delay galm langer als 100 ms wil, zul je een predelay moeten instellen op effect 1 en die serieel (is intern) of extern via jacks routen naar de galm (effect 2) dus dan heb je ook in een keer je hele m-one in gebruik

lexicons kunnen wel galms met pre delays langer als 100 ms

Origineel geplaatst door Steven V
Bij Thomann is het prijsverschil tussen de Lexi en de TC M-One niet zo overdreven groot. Iets zegt me dat een mens beter voor de M-One kan gaan... Zou dit kunnen kloppen? Ik heb zelf nog geen studio fx toestel (en dan vooral een goede reverb) en ken er weinig van, vandaar m'n vraag. Oja misschien interessant om te vermelden dat ik niet echt geïnteressseerd ben in veel parameters die aangepast kunnen worden; ik zoek gewoon goeie effect presets.

Ik zou een M-One niet willen vergelijken met de MX200. De MX200 is geen MPX550, maar de MPX550 is wel een directe concurrent voor de M-One.

BTW the M-One & de MPX550 hebben normale netsnoeren. De MX200 heeft weer zo'n leuke adapter.

Origineel geplaatst door anoniempje
bij de m-one er wel even aan denken dat hij geen predelay galm langer als 100 ms kan

dus als je een delay galm langer als 100 ms wil, zul je een predelay moeten instellen op effect 1 en die serieel (is intern) of extern via jacks routen naar de galm (effect 2) dus dan heb je ook in een keer je hele m-one in gebruik

lexicons kunnen wel galms met pre delays langer als 100 ms

Hmm hier volg ik effe niet... Waarop wordt zo'n predelay reverb toegepast? Ik heb eigenlijk nog nooit van die predelay reverb term gehoord. Ik ga dat effecttoestel vooral op drums inzetten (want daar heb ik geen interne fx voor) en op de main mix.

Dat de Lexi zo'n adapter heeft is inderdaad nogal een nadeel, zeker met het oog op live.

Mijn persoonlijke ervaring is dat de TC reverb algoritmen prima zijn voor drums en dat de overige effecten die in dergelijke multi-FXen zitten ook van goede kwaliteit zijn.

Bij lexicon zijn meestal de reverb algoritmen wat beter maar de overige FX duidelijk minder.

Vooral in de duurdere bakken merk je dit goed. Voor echte zang reverbs zou ik een Lexicon pakken (maar dan wel een MPX550 of hoger) maar voor andere toepassingen zou ik sneller voor een TC Electronics gaan voor de algemene goede kwaliteit van alle fx.

Back